MuscleMeat

eerste helemaal zelfgemaakte schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2002
Berichten
19.637
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
Maandag:
1. Rug
Seated Row
Cable High Row
Close Grip Pulldown
dead lift

2. Biceps
Dumbbell curls
Cable one arm curl

3. triceps
Barrbell: Lying Triceps Extension
Bench Dip


Dinsdag:
kickboxen (1,5 uur)

woensdag:
rust

donderdag:
1. Borst
Flat bench Press
Incline bench Press
Incline Dumbbell press
Flies dumbbell

2. Schouders:
Dumbbell lateral raises
cable Rear Lateral Raise
Smith: shrug
Barbell Front Raise

Vrijdag:
2. Buik
Kneeling Crunch
Vertical Hip Raise
Cable Side Bend

1. Benen
Smith classical squat
Leg Extension
Seated Leg Curl
Cable Standing Leg Curl
Seated calf raise


Train dus 3x per week, 1 tot max 1,5 uur per keer dat is inclusief de warm up: 3 min fietsen 2-3 min roeien en 1 warm up set. buik doe ik voor mijn benen, want ik gebruik mijn benen bij sommige buikoefeningen, en als ik dan eerst me benen doe, zal ik me benen eerder voelen dan me buik.

ik heb nooit echt een goed schema gemaakt voor mezelf, en na ong 2 maanden het schema van dandy gebruikt te hebben (werkte goed dandy ! thnx). heb ik net een nieuwe schema gemaakt.

ik doe mijn setjes meestal zo:

10-12
8
8
6

ik zat te denken aan 3x 10, dat is wat eimand mij adviseerde, iemand hier ervaring mee. of is 4x 8 het beste voor spiermassa?
 
Laatst bewerkt:
Bij je biceps zou ik BB curls doen en DB curls, bij je triceps smalle BP en skullcrushers.

Bij je rug BB rows ook ergens in squeezen.


En front raise weg, vervangen door military press...

En waarom incline benchpress en dan weer incline met een dumbbell?.. als je nadruk wilt leggen op je bovenborst zou ik eerst Incline DB Press doen, daarna incline fly's en daarna vlakke db press
 
k thnx vinny

en ja ik doe 4 setjes per oefening.. is dat teveel?

BB row zat al in me vorige schema.. dus nu wil ik een bijna helemaal een andere schema.

waarom front raise vervangen door mil. press?

en hoe doe ik doe skullcrushers
 
Skullcrushers is lying barbell extensions naar je voorhoofd.
Bij mil press kan je zwaarder gaan.

BB rowz zou ik toch erin proppen, omdat het toch 1 van de grote massa bouwers is..

oh ja, waarom doe je shrugs niet met een losse stang? in plaats van de smith..?
 
Originally posted by Vinny

BB rowz zou ik toch erin proppen, omdat het toch 1 van de grote massa bouwers is..


Jep! persoonlijk laat ik altijd de basisoefeningen in mijn schema, alleen de isoleeroefeningen veranderen dan.
 
Hey Frenkpie leuk om te horen van mn schema maar ik zou nu echt luisteren naar Vinny. barbell row mag je gewoon niet verwaarlozen. en geen chinups...ben ikzelf grote voorstander van

Maandag:
1. Rug
barbell row
Cable High Row
dead lift
Close Grip Pulldown


2. Biceps
barbell curls
dumbbell hammer (incline) curl

3. triceps
smal bp
Bench Dip of wat vinny al zeg skull crushers


Dinsdag:
kickboxen (1,5 uur)

woensdag:
rust

donderdag:
1. Borst (agree met Vinny)
Incline bench Press
Incline Dumbbell flye
Flat dumbbell press

2. Schouders:
Dumbbell lateral raises
militaiir press 9weer eens met vinny)
bent over lateral (of eventueel bij rug inpassen)
Smith: barbell of dumbbells (kan je afwisselen en misshcien deze wel bij rug ipv bent over?))


Vrijdag:
2. Buik
Kneeling Crunch
Vertical Hip Raise
Cable Side Bend

1. Benen
Smith classical squat (waarom smith?)
Leg Extension
Seated Leg Curl
Cable Standing Leg Curl
Seated calf raise


. buik doe ik voor mijn benen, want ik gebruik mijn benen bij sommige buikoefeningen, en als ik dan eerst me benen doe, zal ik me benen eerder voelen dan me buik.

zou ik niet doen, buik is een spiergroep die je zeker niet mag vermoeien voor zware squats. helpen om je middel en rug te ondersteuenen. zou t dus niet doen


ik doe mijn setjes meestal zo:

10-12
8
8
6

ik zat te denken aan 3x 10, dat is wat eimand mij adviseerde, iemand hier ervaring mee. of is 4x 8 het beste voor spiermassa?

kan je proberen, al is t voor de afwisseling. maar was je dat van plan te doen met t zelfde gewicht en elke week dat te verhogen?

en misschien dat je dan weer in tijdnood komt. op maandag wordt dat dan 24 sets...kweenie hoor maar dat moet je zelf ff kijken of dat lukt
 
oh ja....shit wat wou ik nou weer posten...


*edit* : weet het weer :P ik zou deadlifts als eerste doen bij je rug, want dan kan je lekker volop..imo
 
2. Biceps
barbell curls
dumbbell hammer (incline) curl

dandy, dat waren de 2 oef van me vorige schema. waren op zich wel lekkere oefeningen, maar wil nu 2 andere.


kan je proberen, al is t voor de afwisseling. maar was je dat van plan te doen met t zelfde gewicht en elke week dat te verhogen?

en misschien dat je dan weer in tijdnood komt. op maandag wordt dat dan 24 sets...kweenie hoor maar dat moet je zelf ff kijken of dat lukt

nee is niet voor de afwisseling. dit is hoe ik t altijd doe. maar is t dan teveel. zou ik dus beter gewoon 3 setjes van 8 kunnen doen. of wat stel jij voor om de setjes te doen...

*edit* : weet het weer :P ik zou deadlifts als eerste doen bij je rug, want dan kan je lekker volop..imo

hmm kweenie hoor.. want als ik DL gedaan heb, zijn me onderarmen heel veel belast. en merk dat de oefeningen erna niet zo soepel meer gaan. en kep ook niet van die raps om me onderarmen minder te belasten. :(

1. Benen
Smith classical squat (waarom smith?)

omdat we geen squatrek hebben. dus ik kan niet met losse barbell. tenzij ik heel licht gewicht pak, zodat ik em zelf in me nek kan leggen. maar dan zijn de setjes niet zwaar genoeg :(

dus ik zit nog (voorlopig) aan de smith machine geketend :( (ga als ik me rijbewijs heb naar helmond)
 
Laatst bewerkt:
ow en vinny, wat is er beter aan de skullcrushers vergeleken met de lying triceps extension?

btw. ik wil de nadruk gaan leggen op me bovenkantborst en triceps. omdat dat me weakpoints zijn, zeker als ik kijk naar mijn benen/schouders :sad:

moeilijke sport.. but I LOVE it

anyways bedankt voor de goede tips !
 
Back
Naar boven