AndroidHealthClinic

Eerste hulp bij Bankdruk sticking points

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hey,

Ondanks dat ik wel steeds meer dumbbelldruk, blijft mijn barbellbench steken. Mijn sticking point is, zoals velen denk ik, (als ik ga maxen) zo'n 7-10cm boven mijn borst. Nu heb ik wat gelezen over hoe je dat punt kunt aanpakken en ik ben zo - naast speed benchen natuurlijk - op de volgende methoden gestuit:

- Floor Press

- Static holds net boven borst met 60% 1rm

- Partials; van borst tot net voorbij je stickingpoint en weer terug met 60-80% 1rm.

- Techniek: je ellebogen enkel dicht bij je lichaam houden totdat je bij je
sticking point kom. Als je daar bent, moet je de ellebogen naar buiten
zetten zodat de triceps meer moeten doen.
- De triceps kun je dan weer trainen met JM-presses, Small Bankdrukken (kun je ook op maxen) en Flared arm dumbbell extension.

Ik denk dat ik deze oefeningen en methoden afwisselend ga inbouwen in mijn schema. Maar hoe pakken jullie dit probleem aan? Welke oefeningen gebruik je of wat voor 'truukjes' hanteer je?

Thanks
 
Algemene bench kracht:
Close-grip bench

Borst gedeelte van bench:
Pause bench press (halter sec of 2 op borst laten liggen en dan pas uitdrukken)

Schouders gedeelte van bench:
Push press

Lock-out van bench (tri's):
Board press / Rack lockouts.

greetz,
Ron
 
Bend over Rows, Chest Supported Rows, en Floor presses en Pin Press van net onder je sticking point. Ook een low board press kan helpen.
 
leg een lege plastic fles op je borst en ga dan setjes van 3 maken zo zwaar mogelijk
bankdrukken en de fles licht aantippen.
 
gejajoro zei:
leg een lege plastic fles op je borst en ga dan setjes van 3 maken zo zwaar mogelijk
bankdrukken en de fles licht aantippen.

Of je doet normaal en koopt boards ....

Ipv een fles kun je beter een tapijt gebruiken dan, die fles geeft totaal geen support, wat heb je daar aan ???
 
Goede tip..
- Halotestin

werkt veel beter dan die dingen hier boven.. zeggen ze
 
Champ zei:
Goede tip..
- Halotestin

werkt veel beter dan die dingen hier boven.. zeggen ze

Champ op dreef :D :devil:
 
Champ zei:
Goede tip..
- Halotestin

werkt veel beter dan die dingen hier boven.. zeggen ze

Weer zo'n kansloze post.. was je niet beter onder de steen gebleven waar je vorige week onder vandaan gekropen bent? :o :rolleyes:
 
Metal^militia zei:
Weer zo'n kansloze post.. was je niet beter onder de steen gebleven waar je vorige week onder vandaan gekropen bent? :o :rolleyes:

Werd the druk onder die steen, alle mensen die niet kunnen bankdrukken wilde erbij om van me te leren :cool:
 
gejajoro zei:
leg een lege plastic fles op je borst en ga dan setjes van 3 maken zo zwaar mogelijk
bankdrukken en de fles licht aantippen.


goh leuk
 
Ik zit ook zowat met hetzelfde probleem. De eerste centimeters gaan vrij vlot. Maar na een cm of 7 vertraag ik en vanaf centimeter 15 ofzo, gaat het tweede gedeelte enorm vlot.

Klopt het dan dat mijn triceps het sterke punt zijn? Welke spiergroep is dan mijn zwakke punt?

Ik ga dit de komende weken nadat ik mijn schema beëindigd heb proberen weg te werken door te BP'en van cm 0 tot net voorbij men punt waar ik traag ga, laat ons zeggen van 0 cm tot 20 cm.

Bijvoorbeeld:

3 X 5 reps met 85% van men max.
3 X 5 reps met 80% van men max. maar dan de bar 3 sec. op borst laten liggen
3 X 5 reps met 80% van men max. maar dan de bar 3 sec. op 20cm hoogte in de lucht houden.

Wat denken jullie van dit mini-schemaatje om mijn 'plakpunt' weg te werken?

Ik doe nu nog 3 weken de Xtreme BP Work Out (zal die dan 2 maand gedaan hebben) en zal dan overschakelen naar 5X5. Dit mini-schemaatje zal ik dan eens een dag er tussen smijten.
 
Ik zou juist 2-3 board gaan trainen...

Ik stoot m na mn dode punt ook makkelijk uit, door relatief sterke triceps.
 
matthieu zei:
Ik zou juist 2-3 board gaan trainen...

Ik stoot m na mn dode punt ook makkelijk uit, door relatief sterke triceps.

Sorry, maar van die boards heb ik (nog) geen kaas gegeten. Weet zelfs niet of dat groter of kleiner is dan een koe. :D Kan er mij wel iets bij voorstellen, maar zou eigenlijk gewoon liever zonder boards trainen en vroeg mij af of dit een goed mini-schemaatje kan worden?
 
Geen idee.... die holds boven de chest heb ik absoluut geen ervaring mee, ik vraag me af of je na een hold van 3 sec daar nog wel genoeg puf hebt...

je concentreert je imo dan niet op het dode punt daar, omdat je spieren alles op alles moeten zetten om dat ding stil te houden en ook nog s uit te drukken.
 
matthieu zei:
Geen idee.... die holds boven de chest heb ik absoluut geen ervaring mee, ik vraag me af of je na een hold van 3 sec daar nog wel genoeg puf hebt...

je concentreert je imo dan niet op het dode punt daar, omdat je spieren alles op alles moeten zetten om dat ding stil te houden en ook nog s uit te drukken.

mja, heb er vrij goede ervaringen mee met het gewicht vast te houden. Bij de Xtreme BP WO houd ik ze 15s bovenaan vast, het maakt je echt wel sterker, misschien dat de hold in dat punt steken mij dan ook op dat punt sterker kan maken? ???
 
toch zou ik dan pin press of board press prefereren.
 
matthieu zei:
toch zou ik dan pin press of board press prefereren.

Wat moet ik mij bij pin press voorstellen, heb je hier soms foto's van? Heb even gezocht maar niet direct iets gevonden. Ev. ook foto's van board press, want heb al foto' s gevonden van zo'n board, maar zie niet in hoe ik die nuttig kan gebruiken voor mijn zwak punt?
 
Back
Naar boven