Fitness Seller

Eerste keer Anavar (gameplan/dieetplan) tips of tricks? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sven25

Novice
Lid geworden
28 jul 2020
Berichten
6
Waardering
5
Lengte
1m85
Massa
93kg
Vetpercentage
18%
Goedenavond iedereen,

Na 9 jaar trainen (ben nu 25 jaar) 16e begonnen met fitnessen 4-5 x per week uiteraard erg veel progressie gemaakt ge-cut/ge-bulkt jullie kennen het wel.
Hieronder mijn stats zoals ze nu op dit moment zijn:
bench: 150kg
Military press: 90kg
deadlift: 225kg
Squat: 190kg
Gewicht: 90 kg met 17% vet.

49b84ecd-72b5-43c6-a870-06cc6b2b2296.jpg
2020-begin.PNG


Zelf heb ik nog nooit anabolen gebruik (wel HEEL VEEL supplementen) uiteraard begrijp ik dat anavar geen wondermiddel is en ik er met mijn dieet subliem op moet zitten. Nu heb ik me de afgelopen 6 jaar erg verdiept in voeding en verwacht ik hierin geen hulp nodig te hebben waar ik wel hulp bij nodig heb is het vinden van de juiste doseringen voor mijn lichaam en of met mijn stats de (anavar oral kuur) die ik wil gaan doen goed aansluit als (beginners kuurtje).

Trainingsschema hou ik als volgt aan:

Ma: borst, triceps, schouders,
Di: Benen
wo: cardio
Do: Rug biceps hamstrings,
vrij:borst triceps
zat: benen

De doelstelling word naar 83kg toe met 8 procent vet (ik verwacht dat dit niet binnen de 6 weken kuur gaat lukken maar een mooi streven is natuurlijk altijd mooi. Hoe wil ik het gaan doen?
1e/2e week 20 mg om 12:00 en 20 mg om 20:00 in de avond.
3e/6e week 30 mg om 12:00 en 30 mg om 20:00 in de avond
Ik ben niet van plan om na de 6 weken nolvadex te gaan gebruiken.

Vanuit macro perspectief wil ik 500 kcal onder mijn dagelijkse behoeftes gaan zitten (dit doe ik door een dieet te volgen hoog in eiwitten en laag in koolhydraten) ik verwacht dat de kracht/spiermassa die ik normaliter verlies blijf behouden. 2 keer per week doe ik een refill en zorg ik voor kwalitatief goede koolhydraten (50-75 gr) en ik ben van plan om 1000 kcal per week aan cardio te doen (4 x 20-25 min fietsen). Omdat ik vanuit verschillende forums niet kon bepalen of anavar en creatine voor een cutkuur een goede combinatie is wil ik de vraag hier nogmaals stellen is dit ook tijdens een calorie deposit een goede boost? of dien ik geen creatine te nemen als ik wil cutten i.v.m. het vasthouden van extra vocht?

Mochten jullie tips of tricks hebben dan hoor ik het graag!
 
Ga gewoon ff zonder anavar een paar maanden cutten totdat je echt lean bent en gebruik de anavar dan pas om voor de eerste keer kennis te maken met anabolen en wellicht een beetje op te groeien dmv in een surplus te zijn. Cutten wanneer je voor het eerst anabolen introduceert is zo zonde.
 
Ga gewoon ff zonder anavar een paar maanden cutten totdat je echt lean bent en gebruik de anavar dan pas om voor de eerste keer kennis te maken met anabolen en wellicht een beetje op te groeien dmv in een surplus te zijn. Cutten wanneer je voor het eerst anabolen introduceert is zo zonde.
Kijk hiervoor heb ik dit dus gepost thanks! ik had dit eigenlijk ook al verwacht dat voor het cutten het gewoon zonde zou zijn om direct al Anavar te gaan gebruiken. Dus als ik het goed begrijp zou jij aanraden (natural) te cutten zonder Anavar? ik wil het namelijk gebruiken bij cutten omdat ik de laatste 3-4x dat ik gecut heb echt veel massa/kracht ben verloren. Dus wat ik met anavar wilde bereiken was dat ik mijn massa zou behouden en niet teveel kracht verlies. hoe sta jij hierin?
 
Kijk hiervoor heb ik dit dus gepost thanks! ik had dit eigenlijk ook al verwacht dat voor het cutten het gewoon zonde zou zijn om direct al Anavar te gaan gebruiken. Dus als ik het goed begrijp zou jij aanraden (natural) te cutten zonder Anavar? ik wil het namelijk gebruiken bij cutten omdat ik de laatste 3-4x dat ik gecut heb echt veel massa/kracht ben verloren. Dus wat ik met anavar wilde bereiken was dat ik mijn massa zou behouden en niet teveel kracht verlies. hoe sta jij hierin?

Als je gewoon de tijd neemt voor je cut en een kleine deficit hanteert ga je echt niet veel massa verliezen. En mocht je 0,01kg verliezen dan komt deze er zo weer op wanneer je weer calorieën gaat verhogen en eventueel de anavar of een andere anabolic gaat gebruiken.
 
Je stats zijn vrij indrukwekkend, als je nu gaat cutten naar 8% blijft er sowieso niet veel over en eindig je ergens rond de 80 kilo.

Cut eerst eens naturel en neem daarna je training en eten eens onder de loep voordat je begint met kuren.
 
Je split is ook een beetje raar
 
Indrukwekkende stats , maar dit lijkt mij geen 17 procent ..

Daarnaast is cutten naar 8 procent denk ik niet haalbaar natty , tenzij je jezelf op een etheopie dieet zet maar dan verlies je meer spier dan je lief is
 
het probleem wat ik ervaar als ik cut is dat ik veel massa verlies (2018 heb ik rond de 15 procent gezeten met 88 kg en veel minder kracht. Waar ik nu naartoe wil is 83-85 kg compleet droog foto van 2018 vinden jullie hieronder ( toen powerbuilde ik 7 dagen per week)
 

Bijlagen

  • 11E3E47B-690E-4CED-9016-392259ED2CA3.jpeg
    11E3E47B-690E-4CED-9016-392259ED2CA3.jpeg
    42,4 KB · Weergaven: 376
Heb je met deze stats deze lifts gedaan?

Zo ja netjes!
 
Heb je met deze stats deze lifts gedaan?

Zo ja netjes!
Ja nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het op mijn hoogtepunt (creatine cycle) gemeten is dus echt mijn 1 rep max. Ik doe met deze gewichten geen reps.
 
Ja nu moet ik wel eerlijk zeggen dat het op mijn hoogtepunt (creatine cycle) gemeten is dus echt mijn 1 rep max. Ik doe met deze gewichten geen reps.
Moest er ook nog is bijkomen:D

Maar sterk voor je fysiek!
 
Aan de hand van de feedback die ik heb gekregen laat ik de anavar even liggen tot ik een lager vetpercentage op eigen kracht heb behaald. dit ga ik doen door 500 kcal onder dagelijkse behoefte te eten en 4x30 min cardio te introduceren op 70-80 Max HF. Zodra ik op 85 kilo zit kom ik via dit forum weer bij jullie terug en deel ik nieuwe stats/pics en gaan we vanuit die situatie bepalen of we gaan bulken of doorcutten naar 80-83 kg. Voor nu bedankt allemaal ben positief verrast over dit forum!
 
Aan de hand van de feedback die ik heb gekregen laat ik de anavar even liggen tot ik een lager vetpercentage op eigen kracht heb behaald. dit ga ik doen door 500 kcal onder dagelijkse behoefte te eten en 4x30 min cardio te introduceren op 70-80 Max HF. Zodra ik op 85 kilo zit kom ik via dit forum weer bij jullie terug en deel ik nieuwe stats/pics en gaan we vanuit die situatie bepalen of we gaan bulken of doorcutten naar 80-83 kg. Voor nu bedankt allemaal ben positief verrast over dit forum!
Waarom op bepaald gewicht ipv bepaald vet percentage. Je kan heeel snel naar 85kg zakken, maar of je vet dan ook echt puur lager is..
 
Waarom op bepaald gewicht ipv bepaald vet percentage. Je kan heeel snel naar 85kg zakken, maar of je vet dan ook echt puur lager is..
Wat ik wil doen is binnen 2 maanden ( 8 weken) 5 kilo afvallen. Dit houd in per week 0,625kg afvallen. Het afvallen wil ik liever puur door cardio doen. zodra ik op het punt van 85 kilo ben ga ik mijn vetpercentage laten meten en hieruit kiezen om of te gaan bulken of echt nog even door te zetten en bijv naar 81-82 kg toe te gaan.
 
Aan de hand van de feedback die ik heb gekregen laat ik de anavar even liggen tot ik een lager vetpercentage op eigen kracht heb behaald. dit ga ik doen door 500 kcal onder dagelijkse behoefte te eten en 4x30 min cardio te introduceren op 70-80 Max HF. Zodra ik op 85 kilo zit kom ik via dit forum weer bij jullie terug en deel ik nieuwe stats/pics en gaan we vanuit die situatie bepalen of we gaan bulken of doorcutten naar 80-83 kg. Voor nu bedankt allemaal ben positief verrast over dit forum!

Altijd grappig wanneer we in meervoud praten.

Verstandige keus! Goed dat er ook luitjes zijn die wat doen met het advies.
 
Zeer verstandig. Maar misschien ook wel handig om hier op het forum te blijven hangen.
Mogelijk kan je nog wat bijleren qua voeding. Want je hoeft met een goede cut echt niet extreem veel kracht en massa in te leveren mits je voeding goed op orde is. We kijken graag eens mee hoe er een en ander te optimaliseren is. Dan hoef je misschien niet eens extreem te cardioen maar gewoon normaal.
Je kan altijd leren. Ook als je zegt dat je voeding "on the point" is. Als je je foto's toont lijkt het duidelijk daar daar altijd nog wat bij te schaven is.
never too old or experienced to learn he ;)
 
Back
Naar boven