AndroidHealthClinic

Eerste keer cutten en meal prep. advies nodig

Bezoekers in dit topic

Davey Kolhoff

Novice
Lid geworden
1 jun 2017
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
77kg
Vetpercentage
16%
Beste forum gebruikers,

ik heb vandaag een weging gedaan met vet% en kwam op 16% uit. hier ben ik zelf redelijk ontevreden over en wil eigenlijk richting de 12% om een strakker lichaam te krijgen met een beetje zichtbare abs.

Ik heb nog nooit een serieuze poging gedaan om te 'meal preppen' en weight te cutten
Fitness doe ik 4x per week en doe daarbij af en toe wat squashen als cardio. verder verbrand ik op werk niet heel veel kcal.

Mijn lichaam is gemeten op een Tanita weegschaal (de foto er van is te zien in de bijlage).

Ik had het idee om dit te gaan eten op een dag om rond de 2300 Kcal te komen.

500g gegrilde kip (940 Kcal)
300g ongekookte zilvervliesrijst (1071 Kcal)
300g gekookte sperzibonen (75 Kcal)
300g gekookte wortelen (96 Kcal)
300g Gekookte broccoli (81 Kcal)
Totaal: 2236 Kcal

Nu was mijn vraag of dit vol te houden is.

Zijn dit voor mij genoeg voedingsstoffen op een dag. Zit er ook alles in wat ik nodig heb en ga ik niet te veel spiermassa verliezen als ik dat ga eten?

Kan ik door de rijst wat chili poeder doen, kerrie poeder, citroensap ect voor wat smaak?

Over hoeveel porties is dit het best te verdelen?

Hebben jullie nog ideeën om het iets anders te doen met bijvoorbeeld Skyr in de ochtend en minder kip met rijst en groentes?

Zijn er nog tips voor het fitnessen? aantal herhalingen per oefening, meer cardio ect.

ideaal gezien kom ik een heel klein beetje spier aan of behoud ik deze spier massa en verlies ik vet.


Alvast bedankt!



dikheidsmeting.jpg
 
Ten eerste die weegschalen zijn niet betrouwbaar
Ten tweede: je gaat enkel dat eten, elke dag opnieuw? De meeste mensen eten nog een ontbijt, een tussendoortje, een avondmaal, iets voor het slapengaan? Je kan er best ook eens de macro's bij vermelden want zo zeg het weinig.
 
Lijkt mij dat dit niet vol te houden is. Heb je wel de eiwitten, vetten en koolhydraten berekend i.c.m. een goede verdeling hiervan. Je hebt bijvoorbeeld geen afwisseling (bijvoorbeeld wit vis, rund), vetten ontbreken (noten, olijfolie) etc.

Daarnaast heb je een vetpercentage van 16% met een gewicht van 77 kg en 180 cm. Dan heb je ook heel weinig massa.

Dus ik zou dan liever eerst maar is wat massa aanmaken, want als je afvalt zie je echt uit als een gespierde spijker.

Tips:

Begin met een havermout/brinta begin van de dag ipv kip met rijst. Je kan gewoon alle kruiden toevoegen en groente kan je ook onbeperkt eten.
Meer afwisselen met voedsel. Je kan zoeken op producten met relatief veel eiwitten en weinig koolhydraten.
Maak een goed schema voor massa. Clean bulk bijvoorbeeld.
 
Back
Naar boven