XXL Nutrition

Eerste keer cutten - vraagjes... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

anhaedra

Cool Novice
Lid geworden
14 jun 2015
Berichten
56
Waardering
1
Lengte
1m79
Massa
79kg
Ik ben 1,79 meter, smalle bouw van nature, en ik zou willen doorbulken totdat ik de 80 kilo aantik - is dit een goed moment om te cutten? M.a.w. - heb nu een vetpercentage van ongeveer 15%, hoeveel kilo ga ik eigenlijk verliezen als ik naar pak 'm beet 10% wil?

Verder vroeg ik me af of je je energietekort beter kunt bereiken via voeding of cardio... Hier bestaat nogal wat discussie over. Het lijkt me dat het op zich niet uitmaakt - als je maar onder je onderhoud zit en intensief blijft trainen voor spierbehoud. Maar als je intensief aan cardio gaat doen, dan houd je minder tijd en energie over voor je krachttraining... tja ik werk ook nog en heb hobbies en vrienden enzo... zodat je minder spierbehoud hebt. Je moet sowieso even vaak blijven trainen, en daarbij heb je nog meer dan met bulken je rustdagen nodig. Tuurlijk, cardio is een andere belasting, maar toch...

Lijkt mij daarom dat je je beter kunt focusen op je voedingsschema, heel langzaam afvallen, misschien wat cardio on the side, als je er tijd en energie voor hebt.

Er is hier een sticky die zegt je met "ondervoeding" macronutriënten mist zodat je lichaam spiermassa gaat afbreken. Maar ja... als je cardio erbij doet vraagt je lichaam om meer macronutriënten dus onder de streep precies hetzelfde, zou je denken.

Hoor graag jullie ideeën. Groeten.
 
Ik denk dat er in de stickies staat dat je bij te weinig voeding micronutrienten mist. Vitamines en mineralen e.d.

Het maakt inderdaad niet zo veel uit of je je tekort met cardio of voeding behaald. Meestal begin je zonder cardio en als je op een dermate laag percentage uitkomt dat je te ver in je voeding moet snijden om nog verder te cutten cardio gaan toevoegen. Maar dat is voor de meesten van ons niet nodig. Cardio heeft natuurlijk wel nog wat voordelen voor je algehele fitheid maar voor cutten niet noodzakelijk.
 
Whaha... ben van 4500 naar 3500 kcal gegaan, iedere week 200 kcal eraf, en 2 x per week gaan hardlopen, en nu pas begin ik voorzichtig af te vallen...

Heb maandenlang veel te veel lopen schranzen. denk ik...
 
Afvallen bij 3500 kcals? Dat vind ik wel knap voor iemand met jouw stats..

Ik cut nu zelf al een tijdje op 2250 kcals en word steeds lichter dus mijn onderhoud wordt ook steeds lager. Omdat ik niet minder wil gaan eten kies ik voor 2 cardio sessies van 30 a 40 minuten in de week. Het is maar net wat je voorkeur heeft..
 
lolz als ik 4000/5000 kcal eet per dag moet ik 3/4 x naar de wc per dag xD
 
Afvallen bij 3500 kcals? Dat vind ik wel knap voor iemand met jouw stats..

Ik cut nu zelf al een tijdje op 2250 kcals en word steeds lichter dus mijn onderhoud wordt ook steeds lager. Omdat ik niet minder wil gaan eten kies ik voor 2 cardio sessies van 30 a 40 minuten in de week. Het is maar net wat je voorkeur heeft..
Hoe bedoel je dat precies? Qua gewicht-lengte-ratio verschillen we niet zo veel.

Heb wel altijd een snelle stofwisseling gehad. 3000 kcal zou al boven m'n onderhoud moeten zitten, volgens de "formules"... No way haha. Moet zeker 4000-4500 kcal eten om extra massa aan te zetten.
 
Back
Naar boven