MuscleMeat

Eerste keer cutten

Bezoekers in dit topic

Jefvangeel

Novice
Lid geworden
8 apr 2014
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
84kg
Vetpercentage
13%
beste,

Even een vraag aan jullie kenners of ik goed bezig ben met mijn cutten.
Ben een jongeman van 20jaar, 1.88m en momenteel een gewicht van 82kg heb momenteel na 2 weken cutten van 12% naar 9,5% gegaan (eerder gewicht was 84,5kg)

Het is mijn eerste keer dat ik aan het cutten ben en had enkele vragen of ik goed bezig ben of niet.
Ik cut momenteel op ongeveer 2000kcal en doe 3-4keer 20-30min cardio per week en train 5dagen door de week in de fitness telkens 1u tot 1.30u. Is mijn kcal intake ongeveer hoog genoeg of zou ik nog iets meer mogen eten?
Ik probeer tijdens de dag uit mijn eten ongeveer 200gr eiwitten, 160gr koolhydraten en 50gr vet te halen. Is dit volgens jullie genoeg of zou ik ergens iets moeten veranderen?
Ik heb een onstabiel gewicht waardoor ik van dag tot dag 500gr kan verschillen (telkens 'smorgens op lege maag na toilet). Maar ik ben nu ongeveer 2-3 weken bezig en ik kom dus van 84,5 en nu weeg ik 82. Het gewicht smelt dus blijkbaar, is dit normaal?

Ik houd mijn fitnessprestaties bij in een schrift en merk momenteel nog geen krachtsverlies, maar neem voor de fitness wel preworkout C4 met een schepje creatine van bodyenfit (5gr)

Dus de conclusie van mijn post is:
- neem ik genoeg kcal op?
- doe ik genoeg/teveel cardio?
- moet ik iets aan mijn voedingsverhoudingen doen?
- is het normaal dat ik veel kilos op korte tijd verlies?
- moet ik iets ondernemen als ik toch krachtverlies begin te merken?

Alvast bedankt !
Vangeel Jef
 
Laatst bewerkt:
Je verliest gewicht en vet maar geen krachtverlies.. zegt toch genoeg? Doorgaan en ook de spiegel in de gaten houden.
 
2000 kcal + extra cardio op 84 kg lijkt me erg weinig. Hoe meet je je vetpercentage? Op een weegschaal? 50 gram vetten is trouwens ook aan de lage kant. Probeer rond de 1 gram per kg lichaamsgewicht aan vetten te eten.
 
2000 kcal + extra cardio op 84 kg lijkt me erg weinig. Hoe meet je je vetpercentage? Op een weegschaal? 50 gram vetten is trouwens ook aan de lage kant. Probeer rond de 1 gram per kg lichaamsgewicht aan vetten te eten.

Heb een vetmeter die huidplooien meet en dan adhv mijn gewicht en leeftijd.
Soms voel ik me zwak als ik al een tijd niet heb kunnen eten, suggesties?
 
Hoelang heb je erover gedaan om die 2,5kg af te vallen?
 
Dat je 2,5 kilo afvalt in 2 weken is dus eigenlijk teveel.
Wil je gezond afvallen en zoveel mogelijk spier behouden val je ongeveer 500 gram per week af.
Ik zou dus je calorie inname verhogen naar 2500. en dan over 2 weken kijken hoe je erbij staat.
 
Back
Naar boven