XXL Nutrition

Eerste keer fitness gehad

Users who are viewing this thread

Ledosta

Novice
Lid geworden
16 dec 2012
Lengte
1m84
Massa
69kg
Hey,

Vandaag ging ik voor het eerst naar fitness bij Basic Fit en ik vroeg aan de balie om een trainingsschema en ze hadden alleen schema's op een pilaar hangen en die sloegen vervolgens nergens op. Zo staat er niet bij voor welke spiergroep de training is of wat dan ook, ook staan de trainingen door elkaar heen. Ik heb er zelf getraind vandaag, maar heb een beetje van alles getraind, ik was na het fitnessen wel erg moe dus zal het niet zo verkeerd hebben gedaan denk ik.

Ik wil graag weten of iemand van jullie ook bij Basic-Fit traint en misschien een goede trainingschema voor mij heeft? Qua apparaten? Want de 'begeleiding' bij Basic-Fit is een en al puinhoop,. Ik wist dat het zelfstandig fitnessen was, maar dit-_-. Ook al kom je er voor de eerste keer, totaal geen begeleiding of iets dergelijks, zelf ben ik ook helemaal nieuw in het wereldje, het maakt het niet gemakkelijker.

Hoofdvraag: Weet iemand van jullie een goede trainingsschema voor iemand die 1.83 meter is en 62 kilo weegt.

jonggeleerd

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
11 dec 2009
Lengte
1m90
Massa
90kg
goedzo.

Nu beginnen met inlezen op het forum, een degelijk schema pakken en je inschrijven in een goede sportschool. :)

D3363

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2012
Lengte
1m79
Massa
73kg
goedzo.

Nu beginnen met inlezen op het forum, een degelijk schema pakken en je inschrijven in een goede sportschool. :)

voor de eerste periodes is basic gewoon prima dus dat is bullshit. je kunt er gewoon alles doen.

OT: idd wat jonggeleerd zegt ga je inlezen en een goed schema maken. en blijf van die machines af.

jonggeleerd

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
11 dec 2009
Lengte
1m90
Massa
90kg
voor de eerste periodes is basic gewoon prima dus dat is bullshit. je kunt er gewoon alles doen.

OT: idd wat jonggeleerd zegt ga je inlezen en een goed schema maken. en blijf van die machines af.

Ze hebben daar geen squatrack om al te beginnen

kimi2

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
31 mei 2008
als iemand in een homegym progressie kan maken, dan zeker bij de basic fit. ze hebben er van alles, al blijft het ontbreken van squatrek een groot gemis idd. eig beetje belachelijk, maar ok. kunt er wel squaten met de stangen van de benchpress etc, zie je veel mensen ook doen dan. En meeste hebben een smith, kunt dumbel-squat doen, machine (die van de strength-lijn), legpress, dus mogeiljkheden zat. Vooral voor een beginner lijkt me.

sups: komend half jaar nog niet nodig, maar je kunt altijd wat whey en crea kopen. het kan ook geen kwaad tenslotte.

schema: zorg dat je iig squat, deadlift en benchpress doet 3-4 setjes en dan curl je er nog een beetje bij in de ronte, kom je een heel eind. Kijk even in de trainingssectie hier op het forum.

D3363

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2012
Lengte
1m79
Massa
73kg
Ze hebben daar geen squatrack om al te beginnen

dus dan pak je gewoon een andere stang van bankdrukken ofzo doet iedereen bij mij. ik ga geen 30euro per maand meer betalen voor alleen een squatrack

stronglifter

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
20 mrt 2012
Lengte
1m95
Massa
112kg
Vetpercentage
14%
Ik sport ook bij basic-fit zaandam ook geen squatrack soms heb ik de neiging om naar een andere gym te gaan verhuizen(Bruno's Gym). Volg deze schema maar
Babylovers Modification:

A
Squat 3x5
Bench 3x5
Chins 15-20 total reps, add weight or use assisted.
Rows 3x5 SUPER STRICT.
Optional: Cable rows, 3x8 bicep work, 3x8 rear delt flyes, do this at your own discretion. If you don't feel like it, don't worry

B
Front squat 3x5
OH Press 3x5
Deadlifts 1x5
Optional: 15-20 reps of dips, 3x8 tricep work

rope

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
29 sep 2009
Lengte
1m81

verklaar dit eens ???

jonggeleerd

Huge Freak
+10 jaar member
Lid geworden
11 dec 2009
Lengte
1m90
Massa
90kg
[IMDB][/IMDB]
verklaar dit eens ???

Je snapt best wat ie bedoeld bber :p
Je hoeft er niet helemaal vanaf te blijven maar focus op compounds is wel het beste.

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 14:20 ----------

dus dan pak je gewoon een andere stang van bankdrukken ofzo doet iedereen bij mij. ik ga geen 30euro per maand meer betalen voor alleen een squatrack

Hoe dan? Als je 50 squat gaat dat nog wel ja

D3363

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 aug 2012
Lengte
1m79
Massa
73kg
[IMDB][/IMDB]

Je snapt best wat ie bedoeld bber :p
Je hoeft er niet helemaal vanaf te blijven maar focus op compounds is wel het beste.

---------- Post toegevoegd Mon 24 Dec 2012 om 14:20 ----------

Hoe dan? Als je 50 squat gaat dat nog wel ja

bij ons doet iedereen het bij de shoulder press dan helpen 2mensen hem en leggen de stang in zijn nek en dan opstaan en squatten zo moeilijk is dat niet, natuurlijk helpt dit niet echt bij hoge gewichten maar voor beginners of een paar jaar ervaring is basic fit wel genoeg, tenzij je goed gevorderd bent maar dan kun je naar een betere gym gaan

JochemB

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
14 jun 2012
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
10%
Leg die stang van benchpress gewoon op de dipper, kan prima.
Verder: begin met Rippetoe SS óf SL 5x5
En het belangrijkste: Lees je in in de sticky's, maak een degelijk voedingsschema en laat deze controleren op het forum
Succes

Borstkas

Competitive Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
4 jul 2011
Lengte
1m88
Massa
96kg
Stickys lezen, goed eten, goed rusten, sups en train like a beast.

stronglifter

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
20 mrt 2012
Lengte
1m95
Massa
112kg
Vetpercentage
14%
bij ons doet iedereen het bij de shoulder press dan helpen 2mensen hem en leggen de stang in zijn nek en dan opstaan en squatten zo moeilijk is dat niet, natuurlijk helpt dit niet echt bij hoge gewichten maar voor beginners of een paar jaar ervaring is basic fit wel genoeg, tenzij je goed gevorderd bent maar dan kun je naar een betere gym gaan

Basic fit zaandam eh?

Naar boven