AndroidHealthClinic

Eerste keer kuren?

Bezoekers in dit topic

BeastM0de

Cool Novice
Waardering
39
Hallo,

ik zal mij even beetje voorstellen ben 28 jaar train al zeker 5-6 jaar lengte 186cm huidig gewicht 118 ben afgelopen tijd puur bezig geweest met cutten en ben zo'n 30 kilo afgevallen waardoor ik ook veel spier massa ben verloren wel heb ik geprobeerd zo veel mogelijk te behouden. En heb daarom mijn krachttraining en ook cardio verder opgeschroeft doe nu 40 min cardio 3x per week met daarna nog eens een full body workout 5x8 en qua kracht lijkt het de goeie kant op te gaan alleen nu zat ik te denken om mijn eerste kuurtje te pakken (Heb nooit eerder iets van AS gebruikt) tijdens de cut die ik nog steeds doe ik dacht zelf aan test e only en dan rond de 250-400mg/week alleen lees ook dat de meningen verdeeld zijn over kuren met hoog bodyfat percentage voorbeeld https://forum.bodybuilding.nl/topics/kuren-met-hoog-bf-waarom-niet.221863
wat zouden jullie mij adviseren?

Zorg dat je op ~12% vet komt, voor je überhaupt moet denken aan een kuurtje.
Is de 40 min cardio + full body workout 3x per week voldoende om dit te behalen? Ik eet verder 500 kcal onder onderhoud. Alleen sta qua gewicht nu al een tijdje stil vandaar dat ik zat te denken om een kuurtje te doen om net even dat extra.

Je BMR is ~1800Kcals. voor de rest kan ik niet meer vertellen dan meer bewegen of minder eten als je niet afvalt. weet niet hoeveel jij eet en of je werkelijk alles trackt.

Je BMR is ~1800Kcals. voor de rest kan ik niet meer vertellen dan meer bewegen of minder eten als je niet afvalt. weet niet hoeveel jij eet en of je werkelijk alles trackt.
ja track werkelijk alles ook als ik keertje een cheat day heb en ook dan zorg ik dat ik mijn eiwitten allemaal binnen heb. Maar zal gewoon zo door gaan tot ik rond de 12/15% zit en ondertussen nog wat meer verdiepen in AAS etc.

75g vet = 675Kcal
170g eiwit = 680Kcal
285g carbs = 1140Kcal
kom je op ~ 2500Kcal, als je dat verlaagd, verlaag je eerst carbs.
je zit dan ~ 700kcals boven bmr als volwassen man van 1.86m.
als je flink traint zit je ~ 1000kcals onder onderhoud

Hallo,

ik zal mij even beetje voorstellen ben 28 jaar train al zeker 5-6 jaar lengte 186cm huidig gewicht 118 ben afgelopen tijd puur bezig geweest met cutten en ben zo'n 30 kilo afgevallen waardoor ik ook veel spier massa ben verloren wel heb ik geprobeerd zo veel mogelijk te behouden. En heb daarom mijn krachttraining en ook cardio verder opgeschroeft doe nu 40 min cardio 3x per week met daarna nog eens een full body workout 5x8 en qua kracht lijkt het de goeie kant op te gaan alleen nu zat ik te denken om mijn eerste kuurtje te pakken (Heb nooit eerder iets van AS gebruikt) tijdens de cut die ik nog steeds doe ik dacht zelf aan test e only en dan rond de 250-400mg/week alleen lees ook dat de meningen verdeeld zijn over kuren met hoog bodyfat percentage voorbeeld https://forum.bodybuilding.nl/topics/kuren-met-hoog-bf-waarom-niet.221863
wat zouden jullie mij adviseren?
Mooi dat je al wat voorbarig advies hebt gekregen. Maar waarom moest je 30kg afvallen, als je al 5 jaar traint ?

Eet je veel mac donalds?
Nee eigenlijk niet ben niet zo'n van van de mac. Ga soms wel eens KFC maar zorg dan wel dat het past dan eet ik dus rest van de dag eet ik dan minder en achteraf heb ik dan ook al weer spijt.

Mooi dat je al wat voorbarig advies hebt gekregen. Maar waarom moest je 30kg afvallen, als je al 5 jaar traint ?
Moeten is een groot woord maar had een grote klap die ik moest verwerken en toen was ik compleet gestopt met trainen en toen ik het licht zag was het al te laat en was ik veel aangekomen in korte tijd en het er aan krijgen is makkelijker dan er af. Nu ben ik weer 30 kilo lichter en ben per week zon 6 uur in de sportschool te vinden en had gehoopt dat ik met behulp van kuurtje test e mijn spiermassa niet nog meer verlies tijdens de cut.

Eerst zorgen dat je 10-12% haalt. En als je vraagt hoe je dit moet bereiken moet je nog lang niet denken aan kuren.
Ik weet wel hoe ik dit kan bereiken uiteindelijk is het niets meer dan kcal in and kcal out. Ik vroeg mij alleen af of het trainen nog verder opgeschroeft moet worden of niet moet geen 10 jaren plan worden nml.

Als jij al een tijdje stil staat zit je niet onder onderhoud. Zo simpel als wat. Je trackt dus niet alles.

Als jij al een tijdje stil staat zit je niet onder onderhoud. Zo simpel als wat. Je trackt dus niet alles.

Dit hoeft toch niet per se zo te zijn? Je onderhoud past zich na verloop van tijd aan. Als je vervolgens je voeding daar niet aan aanpast, stop je op een bepaald moment ook met gewicht te verliezen.

Drop je dagelijkse kcal/macros eens, denk met 118kg dat je gewoon teveel chocola eet aangezien je onderhoud met dat bw toch vrij riant is.
Ik had uitgerekend dat ik dit binnen zou moeten krijgen.

220g protein
114g fats
256g carbs

dat zou komen op 2,929 cal 500 cal onder mijn onderhoud dat ik had berekend op 3,429 cal

en dit reken ik altijd uit via een online TDEE calc

en chocolade eet ik nooit ik eet eigenlijk nooit koek, chocolade, etc ben niet zo'n zoetekou in plaats daarvan eet ik liever bijv een salade van verse spinazi met feta kip met wat citroen sap er over heen. En als ik dan wel een keertje cheat dan ga ik KFC en dan alleen broodje kip geen friet cola en andere meuk drink so ie zo geen frisdrank daar ben ik jaren geleden al mee gestopt drink vrijwel alleen spa rood. En in weekend zeer zelden eens een coca cola zero.

Dit hoeft toch niet per se zo te zijn? Je onderhoud past zich na verloop van tijd aan. Als je vervolgens je voeding daar niet aan aanpast, stop je op een bepaald moment ook met gewicht te verliezen.
Dit heb ik ook wel eens gehoord inderdaad. En soms moet ik echt gewoon even iets wat meer cal rijks eten en dus wat ongezonder omdat ik gewoon simpel weg me macros niet haal want zo als iedereen weet kan je van clean foods veel meer eten dan van bijv junkfood en op dagen dat ik hele dag onderweg ben zou ik de hele dag door moeten beuken met clean foods daar heb ik dan geen tijd voor dan moet ik soms een wat ongezondere keuze maken maar daar in tegen zorg ik niet dat ik over mijn cal inname ga. soms zit ik er zelfs nog wat onder zo dat ik nog wat speling heb mocht ik bijv later op de avond nog trek krijgen kan ik nog wat kwark ofz eten met wat nootjes of iets in die geest.

Back
Naar boven