AndroidHealthClinic

Eerste keer kuur (Anavar?)

Bezoekers in dit topic

Tourist1

Novice
Lid geworden
28 mrt 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m89
Massa
85kg
Vetpercentage
14%
Hallo,

Ik wil eerst even beginnen door te verklaren waarom ik me nog niet heb voorgesteld op dit forum. Gezien het topic en mijn omgeving/sport zou ik graag anoniem willen blijven.

On topic:
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een keer een (milde) kuur te doen. Het gaat mij niet zo zeer om breder en groter worden (ietsjes zou leuk zijn), de vet-vrije massa die ik wil behalen (en in het verleden al behaald heb) kan ik op een natuurlijke manier bereiken. Wat me "niet lukt" is om mezelf mooi droog te krijgen.
Ik heb me er serieus in verdiept, ik heb ook mijn testosteron laten opmeten via t lab en de huisarts (ik dacht dat het misschien verstandig zou zijn zodat als de kuur uitgewerkt is en er een tijd over heen is gegaan ik nog een keer kan laten na kijken of het me systeem heeft veranderd).

Ik zit zelf te denken aan een Anavar Only, alleen over Anavar zie je op internet 1000 verhalen en ervaringen maar niet een lijkt op de andere.

Dit besluit ik niet in eens in een opwelling zoals ik al wel veel lees op dit forum van nieuwelingen en andere fora.

Even wat info.

Ik ben 26 jaar oud, 1.89m.
Ik doe 3x pw aan kickboksen (veel cardio, oefeningen met lichaam gewicht en veel reps)
En 2x (zelden 1x) pw een full-body work-out. Bijna alles 3x12 (op core oefeningen na)

Ik ben een amateur kickbokser, mijn walk around gewicht is rond de 87/87,5kg en wedstrijd gewicht probeer ik altijd 84/84,5 te halen.

Maar ondanks een redelijk netjes vet percentage (meestal tussen 11% en 15%), kom ik nog niet echt "droog" of gespierd over.

Dit is de reden dat ik denk aan een Anavar Only, zoals ik zelf op internet lees denk ik dat ik in mijn geval genoeg zou hebben aan 30mg a 40mg voor 4 a 5 weken. Maar ik wou t hier even langs de experts gooien. Klinkt dit voor jullie als een mooie (eerste) kuur om mee te beginnen?

Ook had ik nog wat vragen over de bijwerkingen:

- Acne, komt dit veel voor en is dit blijvend? Ik zit nu namelijk aan de Isotretinoine (roaccutane) tegen acne (via de dermatoloog) hier waren ook bloed onderzoeken voor nodig voor de lever, en die is trouwens tip top in orde.

-Beharing, krijg je hier door meer last van lichaams beharing en is dit blijvend of verdwijnt dit na de kuur?

-Oestrogeen/Test, Hoe veel hoger wordt het tijdens t gebruik van Anavar en hoe veel lager er na? De een zegt niks aan de hand en de ander zegt dat je T na de kuur ernstig daalt. Hoe zit t? Ik heb van mijn zelf uit al geen hoog testosteron (19.1 nmol/L in de ochtend). Dus zou ik het wel vervelend vinden als me testosteron extreem daalt na gebruik.

Dus mijn idee:
Anavar 4 a 5 weken op 30 a 40mg per dag.
Er na, Nolvadex 1 week, 20mg per dag.

Wat denken jullie hier over?

M.v.g,
Anoniem
 
Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma
Lees deze eens ff door ;-) 30mg/dag weekje of 4 kan niet zoveel verkeerd doen. Nakuur hoeft niet dan.
Mooie instap om kennis te maken met anabolen: wel voeding in orde houden en beetje meer naar de gym zou geen kwaad kunnen.
 
Goede post maat.
Allereerst heeft droog worden te maken met je dieet. Om onder de tien procent vet te komen moet je vaak wat meer trucjes uithalen. Ook moet je gewoon diep durven gaan en niet alles er weer aan cheaten.
19 nmol testo is niet laag, maar gewoon gemiddeld en een prima basis om groot en droog te worden.

Zoals gepost is 4 weken 30 mg anavar een prima kennismaking en je kunt er best een kg of twee-drie mee winnen als je bulkt. Dat zou ik in jouw geval ook aanraden als je er gespierder uit wilt zien.

Acne is persoonsafhankelijk, maar valt over het algemeen wel mee op deze dosis. Wel is roa al een aanslag op de lever. Ik weet niet hoeveel roa je nu neemt?

Zoals elk androgeen middel kan het haargroei stimuleren, maar anavar zo kort en op die dosis gaat weinig verschil geven.

Tijdens gebruik zal je testosteron onderdrukt worden, maar niet helemaal 0 zijn. Daarom zal er toch nog een klein beetje oestrogeen gevormd worden. Heropstart is vrij snel en merk je nauwelijks of niet.
 
Om onder de tien procent vet te komen moet je vaak wat meer trucjes uithalen.
Beetje overdreven volgens mij. De meeste mensen kunnen prima onder de 10% komen door gewoon te cutten zonder vreemde fratsen.
Als je wilt gaan 'gebruiken' om van 11 naar 9% te komen heb je gewoon een gebrek aan discipline naar mijn mening.
 
Beetje overdreven volgens mij. De meeste mensen kunnen prima onder de 10% komen door gewoon te cutten zonder vreemde fratsen.
Als je wilt gaan 'gebruiken' om van 11 naar 9% te komen heb je gewoon een gebrek aan discipline naar mijn mening.
Carb cycling zijn vreemde fratsen?
 
Bedankt voor de reacties! En het goede advies!

Dan ben ik er wel over uit, ik ga voor 30mg voor 4 weken lang.
Als een nakuur niet nodig is hoef ik geen Nolva aan te schaffen dus? Misschien dat ik dit nog wel ga doen, just to be sure. Maar ik ga jullie zeker op de hoogte houden. (ik wil ergens half april beginnen).
Ik ga zeker letten op mijn voeding, Ik ben wel gewend om te cutten gezien mijn sport. Alleen doen wij dit vaak zo snel als t kan in een korte tijd. Langer vol houden is hier door ook echt een kwelling. Hier moet ik nog even wat op bedenken, een ander dieet en schema waarschijnlijk. Aangezien ik nu echt alleen vet% wil kwijt raken en niet mijn spieren.

en beetje meer naar de gym zou geen kwaad kunnen.

Dat weet ik haha, in het verleden (lang lang geleden) deed ik ook meer aan gewichten fitness/BB. Maar i.c.m kickboksen en een fulltime baan plus een sociaal leven wordt dat gewoon moeilijk.. Misschien dat ik thuis nog een arm-day o.i.d kan toevoegen (Heb een bankje, 4x dumbells, 2x barbell, kettlebels) hier kan ik ook wel serieus wat mee doen. Wordt dan waarschijnlijk een korte maar krachtige routine.

Acne is persoonsafhankelijk, maar valt over het algemeen wel mee op deze dosis. Wel is roa al een aanslag op de lever. Ik weet niet hoeveel roa je nu neemt?

Ik neem nu 40mg Isotretinoine (2x 20mg) per dag, volgende week weer naar de dermatoloog om te kijken of er iets aangepast moet worden en hoe lang ik de kuur nog moet vol houden. Volgens mijn laatste bloed test was er ook nog niks aan de hand dus ik ga er van uit dat 4wk op een lage dosis Anavar ook geen kwaad kan toch?
 
Nakuur gaat meer kwaad dan goed doen in dit geval. Dat je niet gewend bent aan lang cutten is waarschijnlijk ook de reden dat je niet onder de 11% komt. Heeft wat meer tijd nodig.

Voor die vier weken is het geen slecht plan om je sociale leven maar even wat meer rust te gunnen en toch die extra gymdag te pakken. Vier weken is maar kort en je wilt er toch alle voordelen van hebben.

Ik kan jou verder niet vertellen hoe je lever gaat reageren. Naar verwachting zal het wel gaan (gezien je bloedtest) maar niets is zeker.
 
Dat weet ik haha, in het verleden (lang lang geleden) deed ik ook meer aan gewichten fitness/BB. Maar i.c.m kickboksen en een fulltime baan plus een sociaal leven wordt dat gewoon moeilijk.. Misschien dat ik thuis nog een arm-day o.i.d kan toevoegen (Heb een bankje, 4x dumbells, 2x barbell, kettlebels) hier kan ik ook wel serieus wat mee doen. Wordt dan waarschijnlijk een korte maar krachtige routine. QUOTE]

Toen jij geboren werd was ik al 6 jaar aan het trainen: DAT is lang lang geleden. ;-)
Als je op je 26ste lang lang geleden méér BB deed, heb je niet genoeg ervaring om te kuren eigenlijk.
Maar je hebt het nu toch al beslist: laat die nakuur maar zitten, en ga écht maar meer naar de gym, anders is het weggegooid geld en weggegooid testosteron/oestrogeen.
 
als het u niet lukt om mooi droog te komen dan scheelt er wat met je dieet. En daar gaat de var ook niks aan verhelpen.
 
Back
Naar boven