XXL Nutrition

Eerste keer Sarms (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Osrsstrenght

Cool Novice
Lid geworden
4 feb 2020
Berichten
224
Waardering
911
Lengte
1m94
Massa
90kg
Hallo allemaal.
Zal me meteen even voorstellen,
Ben nu 23 jaar, 1m94 (79kg op t moment) en train ongeveer 5 jaar. waarvan de laatste 2 jaar eigenlijk vrij serieus. Heb nou net 3 maanden onder een personal trainer gezeten omdat toch nog proberen mijn voeding/training en supps nog beter te maken. goede resultaten behaalt in die 3 maanden (cutten) en ben nu klaar voor de bulk omdat ik toch echt weer massa wil opbouwen.

Ik eet nu 3400kcal op trainingsdagen en 3200 op rustdagen. goed voor ongv 5/600gr gram gewichtverschil in de week

Train 6x in de week mits me werk het toelaat (onregelmate diensten + nachtdiensten af en toe)

Mijn sups zijn:
Vitamine D
Multi vitamine
Creatine
Cardarine 2x 10mg daags(twijfel nog of dit werkt, van MR)net 2 weken mee begonnen.
Whey als aanvulling
Caseine voor het slapen
Omega 3
Taurine.

Na wat lezen en info gezocht, kwam ik uit op LGD-4033, en twijfel hierover om dit als eerste echte sarm te gaan gebruiken. Denk zelf dat ik er klaar voor ben, maar daar kunnen misschien de leden hiervan beter over oordelen. al het advies en kritiek (positief/negatief) is op prijs gesteld, kan van alles leren.

Maar de vragen die ik nog had is:
hoelang moet een LGD cycle duren voor het beste resultaat? van wat ik had gelezen is 12 weken a 10mg daags een goed begin.

Hoe zit het met PCT? Is het te redden met een over the counter? of moet je toch denken aan clomid? en voor hoelang bijvoorbeeld. dacht zelf 4 weken. maar las ook story’s van mensen die het deden zonder PCT en dat dat ook redelijk tot prima ging.

Voor iedereen die advies,vragen heeft of opmerkingen, graag hieronder reageren of een PB sturen.

Mvg. Osrsstrenght
 
Niet slecht bedoeld hoor, maar 79kg op 194cm na twee jaar fanatiek bezig zijn.. Dan heb ik toch echt de neiging om vraagtekens te zetten bij de aanpak. In twee jaar tijd zou je echt wel flink moeten kunnen groeien naturel, en je gewicht wel tot een hoger niveau moeten hebben kunnen tillen. Als je nu inderdaad zoals je zegt lekker 500/600g per week aankomt dan zou ik nog even wachten met de SARM’s en nog even doorknallen! Je zit nu dan echt in een goede lijn en bent je lichaam aan het leren kennen. Dit is het punt waar je steeds meer gaat leren over hoe je met je lichaam kan spelen qua voeding en training. Is dit dan het moment voor een hulpmiddel? Ik zou het lekker bewaren voor het moment dat je stagneert en het tempo verliest om het tempo voort te kunnen zetten! Is maar een idee, maar als je inderdaad die halve kg per week nu te pakken hebt zie ik persoonlijk nog niet de reden om nu iets extra’s in te schakelen.

Nu komt er vast iemand die me een spiegel voor houdt met “gast, je bent zelf net een kuur begonnen”, maar bedoel het goed en heb m’n lichaam al goed leren kennen in een eerder stadium en had het gevoel nu een OK basis te hebben voor die extra duw. :) Just an idea to consider!
 
Welkom, ik zie dat je net klaar bent met cutten onder begeleiding van je personal trainer en daarom dus zo weinig weegt.
Toch ben ik het deels eens met TheDuck dat je misschien nog geen kuur "nodig" hebt, maar naturel nog veel kan behalen. Vraag anders je coach eens of hij je niet kan helpen hiermee.
 
Welkom, ik zie dat je net klaar bent met cutten onder begeleiding van je personal trainer en daarom dus zo weinig weegt.
Toch ben ik het deels eens met TheDuck dat je misschien nog geen kuur "nodig" hebt, maar naturel nog veel kan behalen. Vraag anders je coach eens of hij je niet kan helpen hiermee.
Nouja, net wat ik zeg, als die lijn van 500-600g per week er nu goed in zit dan zit hij toch echt al perfect! Denk dat veel extra hulp dan niet eens nodig is, enkel wellicht mee blijven kijken naar de wekelijkse stats en eventueel de voeding waar nodig op blijven schroeven met de extra kilo’s die je aan komt zodat je niet stil komt te staan. Een jaar a 52 weken, 400g per week gemiddeld aankomen is toch echt 20,8kg.. Tuurlijk ga je jezelf op die weg ergens tegenkomen en stagneer je wellicht ergens op kracht en/of de groei, en dat is het perfecte moment denk ik om dit er bij te pakken om inderdaad die stijgende lijn aan te houden :)
 
TheDuck
Juist bedankt voor je reactie! klopt 79kg is niet veel over de jaren heen. heb altijd al moeite gehad met aankomen. afvallen altijd altijd makkelijk. in het begin van 110kg naar 74 afgevallen. met veel moeite terug naar 85 getraint, en nu van 85 weer naar 77 gecut(dit was het einde) en nu 2kg zwaarder. en zoals ik zei in het begin nooit echt serieus aangepakt qua voeding. wel qua training. gewoon heel lang op hetzelfde gewicht blijven zitten, me onregelmatige diensten(24/30 uur achter elkaar werken, en soms 80uur in 4 dagen) hielpen ook niet echt. en als je je afvraagt wat voor werk doet hij haha, zit/zat in de visserij. nu alleen even meer parttime omdat het mij en me relatie opbrak.
toch die tijd altijd zeer gemotiveerd gebleven voor de fitness. daarom wil ik nu juist ook eigenlijk "extra" hard stappen vooruit gaan zetten maar geen AA's. daarom leek een lgd cycle me wel wat.

Caterpillar29

Ik "zat" onder de personal coach, nu niet meer haha.
ben ermee gestopt omdat ik eigenlijk alles wat ik wou weten/leren geleert heb qua aanpak. en het nu zelf wil doen. dit voornamelijk ook omdat ik het leuk vind en er geintresseerd in ben.



hieronder nog een foto.
dit was van de laatste 6 weken van me cut.
82>77kg. dit was nog zonder cardarine. die heb ik pas begin bulk genomen.
20200204_174027.jpg
 
Hey man,

Veel gelijkenissen tussen ons beide.
Zowel lengte als ectomorph zijn, als eerste cycle LGD willen (Ik ben 3 weken terug begonnen) en uit je naam maak ik op dat je vroeger/nu een Runescape speler bent (geweest) :P

Ik ben het eerlijk gezegd niet eens met wat er veelal op dit forum wordt gezegd.
Het advies om zo snel mogelijk zo veel mogelijk aan te moeten komen leidt alleen maar tot onnodig water en vet en dat leidt dan weer tot negatieve mentale effecten.
Wat ik daarmee bedoel is dat je beter je sweet spot kan vinden als een natural ipv proberen een hoop aan te komen.
Je sweet spot imo is om te zorgen dat je tussen de 250 en 500 gram per week aankomt, aangezien een natural slechts tussen 500 en 900 gram spier per maand kan aanmaken (En dit is zelfs enkelt het geval in de vroege jaren)
Dus 20 kilo in een jaar aankomen oid leidt simpelweg naar een cut die je dan voor 4+ maanden moet doortrekken waarbij je als natural dan weer enorm veel spier verliest en zo een jaar of anderhalf kwijt bent met weinig vooruitgang.
Ik spreek uit eigen ervaring trouwens. Ik heb vroeger mass gainers geprobeerd, dirty bulks etc etc.. Je bereikt er weinig mee en als je snel aankomt en water gaat vasthouden wil je waarschijnlijk weer snel terug naar je droge fysiek.

3400 klinkt aardig goed. Ik eet 3500 op trainingsdagen, 3000 op niet trainings-dagen.
Ik ben nu aan LGD begonnen omdat ik merk dat de groei er een beetje uit is.
Toen ik begon met serieus trainen zat ik op 68 kilo, met 13.5% lichaamsvet.. Nu is het 83 kilo op 10% lichaamsvet.
Ik denk wel dat je inderdaad nog een flinke groei kan maken als een natural, maar het is natuurlijk je eigen keus of je voor de LGD gaat of niet. Voor mij werkt het in ieder geval goed!

Veel geluk ;)
 
TheHiddenPro
Hey kerel bedankt voor je reactie! lijken idd dan veel op elkaar haha. en speel oldschool runescape nog steeds als ik vrije tijd heb en even wil relaxen haha.

ja wil natuurlijk zoveelmogelijk onnodig vet en vocht proberen te vermijden. ik ga me zeker nog even goed inlezen over alles! :)
 
Met LGD kan je lekker aankomen zonder al te veel vet, en je word er lekker sterk van.
Verder is al gezegd dat je zonder ook nog wel kan resultaat kan behalen, maar je moet het zelf weten.
Qua PCT is het per persoon anders, ik denk dat het wel zonder kan als je een week of 8 doet, met 12 weken geen idee.
 
TheHiddenPro
Hey kerel bedankt voor je reactie! lijken idd dan veel op elkaar haha. en speel oldschool runescape nog steeds als ik vrije tijd heb en even wil relaxen haha.

ja wil natuurlijk zoveelmogelijk onnodig vet en vocht proberen te vermijden. ik ga me zeker nog even goed inlezen over alles! :)
Spieren kweken heb jij geen sarm voor nodig! Doe maar wat extra bitches slachten met je abby whip.
 
Haha ik heb osrs ook dood gespeeld, maar nu is helemaal klaar mee. Heb nog een acctje van 125 met alles unlocked (qcape /untradeables etc) iemand intresse? :shrug: :emo:
 
Haha ik heb osrs ook dood gespeeld, maar nu is helemaal klaar mee. Heb nog een acctje van 125 met alles unlocked (qcape /untradeables etc) iemand intresse? :shrug: :emo:
Ik ben geïnteresseerd in je millies :p
 
Haha ik heb osrs ook dood gespeeld, maar nu is helemaal klaar mee. Heb nog een acctje van 125 met alles unlocked (qcape /untradeables etc) iemand intresse? :shrug: :emo:
Haha, blijft een grappig spelletje waar je eens jn de zoveel tijd naar terugkeert om de tijd te doden
 
ben wel benieuwd naar je ervaring, mocht je het gaan doen vergeet dan niet te loggen ;)
 
Vaak wordt een Ostarine Cycle / Rad Cycle eerder aageraden voor beginners hiermee. Rad is meer een bulk en Ostarine een cut cycle. Je kan je hier even in verdiepen om te kijken welke toch het best bij je past.
Zelf geen ervaring met LGD dus kan je hier helaas weinig over vertellen behalve dat voor LGD vaak Nolva als PCT wordt aangeraden maar dit ligt aan je bloodwork.
 
Back
Naar boven