AndroidHealthClinic

Eerste keer Yoga? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

FCDB

Novice
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
21
Waardering
1
Lengte
1m87
Ik sukkel al een paar maanden met mijn rug en mijn fysio adviseerde om eens te kijken naar Yoga. Dit wordt aangeboden in mijn sportschool gelukkig.

Ik zat net een filmpje te kijken van de les en ging even testen of ik het kon:treuren::treuren:
Ben dus zo stijf als een hark.

Zijn er mensen die Yoga doen? En is het aan te raden als je echt zo stijf als een plank bent? Ik snap dat je natuurlijk een paar keer moet gaan om verschil te merken, maar heb vrij weinig zin om vanavond geen enkele oefening te kunnen doen zoals het hoort, tussen een groep milfs
 
Zo te horen zou je rugprobleem best eens gekomen kunnen zijn door immobiliteit. Als ik jou was zou ik wat vaker van je reet afkomen want, aanname 2, je heb wss een kantoorbaan. Wordt je zo stijf als een hark van. Ga af en toe sprinten/wandelen en mobiliteitsoefeningen doen. Yoga kan ke vast wel doen gwn rustig aan beginnen zoals met alles.
 
Pilates hier, dat is een soort yoga zonder het zweverige. (wellicht dat zoiets ook in een sportschool wordt aangeboden)
De sfeer is in mijn geval goed. Ik heb me nooit druk hoeven te maken als ik de rest niet kon volgen.
Er zitten altijd figuren tussen die zich kunnen dubbel klappen alsof het niets is.

Ik vind het belangrijk dat ik naast conditie, en spierkracht ook flexibel blijf.
 
kdoe altijd na me training ff 10-15 min rekken en strekken om flexibel te blijven. Merkte wel dat ik ietsjes stijver werd voordat ik dit deed tho..
 
Heb een tijdje yoga gedaan. Onder andere een betere houding gekregen, waardoor ik van schouderklachten ben afgekomen.

Voor, tijdens en na de oefeningen zal de docent vaak je aandacht richten op je lichaam, waardoor je heel bewust wordt waar eventuele probleemgebieden of spanning zit. Door middel van het aanpassen van je houding, veel oefenen of ademhaling kan je dat dan verminderen.

Dit zijn ook de probleemplekken in het dagelijks leven en daar kan je je dan bewust van worden en iets aan doen.

Iedereen doet de oefeningen zover zijn of haar lichaam het toelaat, naarmate je het langer doet zul je leniger worden.
 
Back
Naar boven