XXL Nutrition

Eerste kuur, advies/tips gevraagd :)

Bezoekers in dit topic

Elias1984

Novice
Lid geworden
7 dec 2016
Berichten
12
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
83kg
Vetpercentage
10%
Beste allemaal,

Ik ben hier nieuw en heb er lang over nagedacht maar ik denk dat ik in januari 2017 zal beginnen met een eerste kuur. Mijn doel is om iets zwaarder te worden. Ik dacht zelf aan 85/90kg (doel)

Graag zou ik jullie raad en advies over willen krijgen als het mogelijk is. Ik zal eerst wat info over mijzelf vertellen.

Ik sport mn hele leven al (atletiek, zwemmen) en met krachttraining ben ik begonnen rond mijn 21/22.
Ik ben 1,73 en woog in 1997 (fuck wat lang geleden) ongeveer 63 kg.

Nu alweer 10 jaar later, ik ben nu 32 jaar oud, weeg ik rond de 80-83kg. Mijn vetpercentage is 8% a 10% het varieert een beetje.

Momenteel fitness ik alleen en zwem ik zo nu en dan. Ik merk de laatste 2 jaar ondanks mijn verbeterde eetpatroon en meer inzet dat ik zelden over de 83kg kom (met het liefst hetzelfde vetpercentage natuurlijk ;p)



Momenteel dacht ik aan de volgende kuur, voor de eerste 8 weken:

-250 mg Deca- Durabolin 1 keer per week
-250 mg Sustanon 1 of 2 (?) keer per week


Na de laatste bovenstaande injecties 3 weken wachten, en dan 4 weken nolvadex 20mg per week om mijn testosterone productie een zwengel te geven.

Het injecteren wordt door een kennis die tevens in een ziekenhuis werkt gedaan dus daar hoef ik me weinig zorgen om te maken.

Mijn vragen:

1. Moet Sustanon elke week of een keer per twee weken worden gebruikt?

2.Zijn de hoeveelheden redelijk ingeschat, gezien mijn gewicht en lengte (173cm/ 83kg)? Ik heb het internet afgezocht en daar kom je gebruik tegen tussen 200mg per week tot wel 600mg per week. Ik raak hierdoor het overzicht een beetje kwijt.

3. Is 250 mg Deca-Durabolin en 250mg Sustanon per week samen (te) veel? Moet er niet wat bij of juist af?

Verdere opmerkingen advies zie ik graag tegemoet!!!

Alvast bedankt voor de moeite!

Elias
 
En lees je maar even in over wat men aanraadt als eerste kuur. Op jouw vet% en conditie moet je met goed voer en een simpele test-e kuur behoorlijk kunnen groeien!
 
En lees je maar even in over wat men aanraadt als eerste kuur. Op jouw vet% en conditie moet je met goed voer en een simpele test-e kuur behoorlijk kunnen groeien!

Beste Chill, ik heb geen uren maar vele dagen de afgelopen periode, rondgestruind op diverse webfora. Ook hier heb ik veel eerste kuur posts gelezen en naar aanleiding daarvan een afweging gemaakt en deze hier neergezet. Vandaar dat ik hoop dat er iemand is die inhoudelijk op mijn vragen zou kunnen ingaan. But thanks for the remark :D!
 
niet aankomen = voeding.

Post maar eens die hap

kcal
e/k/v


Beste Pillz, bedankt voor je bericht, ik begrijp uit je woorden uit dat je mijn eetpatroon wilt weten. Verder weet ik niet wat je met e/k/v bedoelt, zou je dat kunnen uitleggen. Zou je überhaupt met zinnen kunnen typen aangezien ik afkortingen wel kan opzoeken, maar deze echt niet begreep..

Vandaag bijvoorbeeld:

Ontbijt:

Handje amandelen/rozijnen/peca- para- en walnoten
4 sneetjes volkorenboterhammen met kipfilet en 2 gekookte eitjes
bak havermout met melk met soms wat suiker/kaneel
handje bosbessen
handje frambozen
whey shake 20gram whey
sinaasappelsap


Middageten
6 sneetjes volkorenboterhammen met kipfilet
bak kwark 500gr met 20gr whey en zoete siroop
1banaan
1mandarijn
1kiwi

Avondeten
250-300gr rundvlees zalm of kip, Groentemix met een goede portie pasta/rijst/aardappelen het varieert..

Ik zie jullie feedback graag tegemoet!
 
hoeveel kcal is je lichaam nodig om zichzelf te onderhouden?
Hoeveel kcal eet jij?
hoeveel procent eiwitten/vetten/eiwitten?

zolang jij je kcal niet elke dag telt zal het resultaat verre van optimaal zijn ;)
 
Gewoon test of sust voor 10 á 12 weken eventueel kickstart. Niet gelijk gaan stacken.

Succes.
 
Kcal behoefte berekenen. E/k/v berekenen. Doelen stellen. Eten.

Qua kuur zou ik als ik jou was nog even wachten. Maar als je het niet laten kan:
500mg test e e5d
2x500iu HCG ew
 
Kcal behoefte berekenen. E/k/v berekenen. Doelen stellen. Eten.

Qua kuur zou ik als ik jou was nog even wachten. Maar als je het niet laten kan:
500mg test e e5d
2x500iu HCG ew

Beste Gingerbread

Thanks voor je antwoord! Maar ik begrijp echt niet wat je bedoelt haha...
500mg testosterone e5d?
2x wattes:))?

Is deca totaal geen optie?
Hoor je geen nakuur te hebben?

Ik hoor t graag van je:)
 
hoeveel kcal is je lichaam nodig om zichzelf te onderhouden?
Hoeveel kcal eet jij?
hoeveel procent eiwitten/vetten/eiwitten?

zolang jij je kcal niet elke dag telt zal het resultaat verre van optimaal zijn ;)


Ik ga het morgen even berekenen.. kom er zeker op terug. Heb nooit kcal geteld.
 
Jij moet je eerst nog even goed inlezen voor dat je wilt gaan kuren.

Dus nog lang niet aan kuren denken, jij hebt nog heel veel huiswerk te doen.
 
Beste Elias, sorry, maar je voeding is zacht gezegd ruk. Je bent totaal niet met voeding bezig, in ieder geval niet diepgaand genoeg. Ik zie geen totale behoefte aan calorieen, geen ekv verhouding, helemaal niks.

Zal me niks verbazen als je veel te weinig binnenkrijgt en dus automatisch denkt dat je niet genoeg massa wint.

Je vraagt je al af wat 500mg test en 2x500iu hcg ew betekent. Lees je aub in, daar kan je een hoop gezeik mee voorkomen. Als je denkt dat je hiermee gaat groeien, dan kom je van een koude kermis thuis. Gegarandeerd.
 
Beste Elias, sorry, maar je voeding is zacht gezegd ruk. Je bent totaal niet met voeding bezig, in ieder geval niet diepgaand genoeg. Ik zie geen totale behoefte aan calorieen, geen ekv verhouding, helemaal niks.

Zal me niks verbazen als je veel te weinig binnenkrijgt en dus automatisch denkt dat je niet genoeg massa wint.

Je vraagt je al af wat 500mg test en 2x500iu hcg ew betekent. Lees je aub in, daar kan je een hoop gezeik mee voorkomen. Als je denkt dat je hiermee gaat groeien, dan kom je van een koude kermis thuis. Gegarandeerd.

Je geeft aan dat mn voeding 'ruk' is. dat is prima, maar dan wens ik graag n goede onderbouwing. Met alleen "ruk" kan ik niets mee. Ik heb eerder al aangegeven dat ik vandaag het aantal kcal berekenen. Met het % eiwitten vetten en koolhydraten.

Tevens is dit een forum waar kennis wordt uitgewisseld. Als iemand met voor mij onbekende afkortingen reageert of met veronderstellingen reageert, dan zal ik jou vragen wat die afkortingen betekenen. "ga je beter inlezen" is geen toereikend antwoord. Dit is een besluit waar ik al veel over heb gelezen. Echter spreekt men hier op het forum en diversa andere fora elkaar ook graag tegen waardoor het voor een starter niet bepaald makkelijker wordt.

Terug naar mijn eerste vraag. Je geeft aan dat ik gegarandeerd van een koude kermis thuiskom als ik vb een kuur deca durabolin neem met sustanon... of met de afkortingen die je zelf eerder hebt opgenoemd, waarom? zijn de hoeveelheden verkeerd?
Ik zie graag antwoord op mijn 3 vragen helemaal bovenin:) thanks:)!
 
Laatst bewerkt:
Je geeft aan dat mn voeding 'ruk' is. dat is prima, maar dan wens ik graag n goede onderbouwing. Met alleen "ruk" kan ik niets mee. Ik heb eerder al aangegeven dat ik vandaag het aantal kcal berekenen. Met het % eiwitten vetten en koolhydraten.

Tevens is dit een forum waar kennis wordt uitgewisseld. Als iemand met voor mij onbekende afkortingen reageert of met vooronderstellingen reageert, dan zal ik jou vragen wat die afkortingen betekenen. "ga je beter inlezen" is geen toereikend antwoord. Dit is een besluit waar ik al veel over heb gelezen. Echter spreekt men hier op het forum en diversa andere fora elkaar ook graag tegen waardoor het voor een starter niet bepaald makkelijker wordt.

Terug naar mijn eerste vraag. Je geeft aan dat ik gegarandeerd van een koude kermis thuiskom als ik vb een kuur deca durabolin neem met sustanon... of met de afkortingen die je zelf eerder hebt opgenoemd, waarom? zijn de hoeveelheden verkeerd?
Ik zie graag antwoord op mijn 3 vragen helemaal bovenin:) thanks:)!

Als je je afvraagt wat die afkortingen zijn dan heb je te weinig research gedaan.

Als je nu pas gaat beginnen met je kcals te berekenen. Dan zou ik eerst verder trainen met een deftig voedingsschema,alvorens te gaan kuren. Maar dit ga je natuurlijk niet doen :)
 
Elias1984 : de ideale eerste kuur is volgens mij test 500mg per week gecombineerd met mast 200mg per week.

Mmmmaaaar als ik zo het 1 en ander lees over je voeding dan heb je daar nog wel wat werk aan de winkel, want besef goed dat AAS zonder degelijke voeding, dik zal tegenvallen (= geen/weinig gains / moddervet worden).
 
Hallo,

Heb je topic even doorgenomen, maar op dit moment moet ik me helaas aansluiten bij de opmerking dat je voeding "Ruk" is..
Hiermee wordt bedoelt dat je te weinig eet en de bronnen waar je je voeding stoffen uit haalt best wat meer mogen zijn en wat gevarieerder.

E/v/k: staat voor eiwitten, vetten en koolhydraten.

Je hebt op internet verschillende manieren van het "berekenen van je onderhoud"
Dit wil zeggen de aantal kilo calorieën die jij verbrand op een dag (kcal).

Ga naar Google en typ daar in:
Onderhoud uitrekenen, je krijgt een site als 1 van de eerste van Fit society.

(Dit geeft een indicatie!! Het is niet 100% precies, maar het is wel iets waarmee je aan de slag kan)

Verder kan je eventueel kijken naar hoeveel % je pakt van de e/v/k.
Bijvoorbeeld: E40%/V20%/k40%.

Hierin kan je schuiven en "aanvoelen" wat voor jou het prettigste werkt.
Op dit forum word vaak de regel 1gram vet voor elke kilo lichaams gewicht en 2.2 gram eiwit voor elke kilo lichaams gewicht.
Wat jij hierin zelf doet moet je natuurlijk zelf weten ( hier vanaf wijken kan en mag altijd, verdiep je er zelf ook even in)

Verder over je kuur..

500mg test E is prima voor een eerste kuur, eventueel met hcg erbij.
Hcg is er voor bedoelt om je herstel beter te laten verlopen en je ballen op formaat te houden.
Google hcg :)

Deca nemen bij je eerste kuur is onnodig, omdat je op "alleen" test al een goeie eerste kuur hebt zoals op dit forum vaker word gezegd ( deze kuur kan je +/- 8kg gains opleveren natuurlijk niet allemaal spier/ VVM (vet vrije massa)
Maar het zijn serieuze mooie gains
> DIT HANGT OOK WEER 100% AF VAN JE VOEDING <

Voeding kan je maken en breken vandaar de hoofdletters.
Aas/ anabolen, hoe je het ook wil noemen voor mij part drugs is geen magic spuit/pil.
Het kan het makkelijker maken maar als de rest niet klopt begin er gewoon niet aan alsjeblieft...

Dalijk heb je gekuurt en nog eens en nog eens en dan kom je er achter oh misschien moet ik meer / beter gaan eten.
Beetje zonde van heel de tijd half werk doen is het niet?
Doe het goed en anders niet.
 
Hallo,

Heb je topic even doorgenomen, maar op dit moment moet ik me helaas aansluiten bij de opmerking dat je voeding "Ruk" is..
Hiermee wordt bedoelt dat je te weinig eet en de bronnen waar je je voeding stoffen uit haalt best wat meer mogen zijn en wat gevarieerder.

E/v/k: staat voor eiwitten, vetten en koolhydraten.

Je hebt op internet verschillende manieren van het "berekenen van je onderhoud"
Dit wil zeggen de aantal kilo calorieën die jij verbrand op een dag (kcal).

Ga naar Google en typ daar in:
Onderhoud uitrekenen, je krijgt een site als 1 van de eerste van Fit society.

(Dit geeft een indicatie!! Het is niet 100% precies, maar het is wel iets waarmee je aan de slag kan)

Verder kan je eventueel kijken naar hoeveel % je pakt van de e/v/k.
Bijvoorbeeld: E40%/V20%/k40%.

Hierin kan je schuiven en "aanvoelen" wat voor jou het prettigste werkt.
Op dit forum word vaak de regel 1gram vet voor elke kilo lichaams gewicht en 2.2 gram eiwit voor elke kilo lichaams gewicht.
Wat jij hierin zelf doet moet je natuurlijk zelf weten ( hier vanaf wijken kan en mag altijd, verdiep je er zelf ook even in)

Verder over je kuur..

500mg test E is prima voor een eerste kuur, eventueel met hcg erbij.
Hcg is er voor bedoelt om je herstel beter te laten verlopen en je ballen op formaat te houden.
Google hcg :)

Deca nemen bij je eerste kuur is onnodig, omdat je op "alleen" test al een goeie eerste kuur hebt zoals op dit forum vaker word gezegd ( deze kuur kan je +/- 8kg gains opleveren natuurlijk niet allemaal spier/ VVM (vet vrije massa)
Maar het zijn serieuze mooie gains
> DIT HANGT OOK WEER 100% AF VAN JE VOEDING <

Voeding kan je maken en breken vandaar de hoofdletters.
Aas/ anabolen, hoe je het ook wil noemen voor mij part drugs is geen magic spuit/pil.
Het kan het makkelijker maken maar als de rest niet klopt begin er gewoon niet aan alsjeblieft...

Dalijk heb je gekuurt en nog eens en nog eens en dan kom je er achter oh misschien moet ik meer / beter gaan eten.
Beetje zonde van heel de tijd half werk doen is het niet?
Doe het goed en anders niet.


Beste Badeentje (haha) Erg bedankt voor jouw reactie.. Kijk hier kan ik ook echt wat mee!! Again thanks voor de moeite! Zit in m'n pauze en ben druk bezig met het uitrekenen Let you know:D!


Nog bedankt voor de link:

Ik kom op een behoud uit van 2935 kcal

En als ik de kcal optel van wat ik dagelijks op een normale dag eet:

3314.50 kcal

eiwitten 235 gram
vetten 133,5 gram
koolhydraten 303 gram
 
Laatst bewerkt:
Beste Badeentje (haha) Erg bedankt voor jouw reactie.. Kijk hier kan ik ook echt wat mee!! Again thanks voor de moeite! Zit in m'n pauze en ben druk bezig met het uitrekenen Let you know:D!


Nog bedankt voor de link:

Ik kom op een behoud uit van 2935 kcal

En als ik de kcal optel van wat ik dagelijks op een normale dag eet:

3314.50 kcal

eiwitten 235 gram
vetten 133,5 gram
koolhydraten 303 gram


Als ik jou was zou ik wat zakken in vetten, dit is mijn persoonlijke mening.
Zeker als je kuurt heb je niet zoveel vetten nodig en heb persoonlijk liever me koolhydraten en eiwitten hoger liggen.
Probeer eens de vetten te laten zakken naar 80gr. Je eiwitten zitten inprincipe goed dus zou je eventueel wat meer koolhydraten kunnen toevoegen.

In het stukje wat ik eerder heb gereageert staan bepaalde richtlijnen die zou je nog eventueel kunnen toepassen, maar iedereen is anders daarom probeer verschillende dingen uit en kijk dit over een periode van 2/4 weken aan.

Ook zou ik persoonlijk me maaltijden wat meer verdelen op een dag (dit is gewoon omdat ik dat fijn vind, sommige zeggen dat dit beter is vanwegen opnamen van eiwitten ect, dit laat ik in het midden)

Je zit 400/500 kilo calorieën boven overhoud dit is blijkbaar te weinig om aan te komen? Zo jaa dan verhoog je met 200/300 kcal elke week tot je weer aankomt.
Kom je gewoon aan dan zo bezig blijven natuurlijk.

Ook een tip; stel voor jezelf een duidelijk doel. Een gewicht op de weegschaal kan een doel zijn, zelf Neem ik liever een foto/afbeelding/plaatje en werk daar naartoe. Gewicht op de weegschaal zegt hele andere dingen dan de spiegel.

Hierbij denk ik dan aan; vet, vocht,
En spiermassa.

Tot slot, laat je kuur nog even op ze beloop perfectioneer je voeding.
Lees je in over voeding en eventueel aas.

Ik zeg niet wacht nog X aantal jaar met kuren, wat ik bedoel te zeggen zorg dat het goed gebeurd.
Kuren als dat in je hoofd zit ga je dat toch wel doen, maar hoe je het doet is aan jou.
 
Back
Naar boven