XXL Nutrition

Eerste kuur ervaring/mening welkom!

Bezoekers in dit topic

Kennis Based

Novice
Lid geworden
25 apr 2018
Berichten
5
Waardering
0
Lengte
1m87
Massa
107kg
Vetpercentage
16%
Beste DutchBB’ers,


Kan ik hier wat advies/ervaring van mensen krijgen met betrekking tot een eerste kuur?

Ik zal mijn situatie even kort voorschetsen; Inmiddels train ik 10 jaar (20 tm 30) op natuurlijke wijze d.m.v. mijn trainingen en voeding continue te verbeteren en maak ik daarnaast veel gebruik van het internet om de huidige ontwikkelingen binnen de fitness/bodybuilding wereld in het vizier te houden. Dit heeft mij een lichaamsgewicht van 107 KG. bezorgt met een vetpercentage van 16% (lengte 1.87). Goed fysiek, ben er zeker trots op, maar.. het kan altijd beter! Ik merk steeds meer dat het lastiger word om details aan het lichaam te verbeteren door dit alleen met voeding/training (incl. Cardio) te blijven doen. Automatisch kwam (net als bij iedere fanatiekeling) uiteindelijk ook bij mij de interesse omtrent het gebied van AAS. Om mijn kennis hier in te vergroten heb ik het boek ‘Eigen Kracht’ een aantal maanden geleden gekocht om van alle AAS in ieder geval de basiskennis in huis te halen. Vervolgens heb ik de beslissing genomen; Ik wil mijn fysiek verbeteren d.m.v. AAS.

Doel: Een hardere look krijgen zonder al mijn zuurverdiende massa compleet in te hoeven leveren. Dus; op zoek naar een passende kuur die mij wat gewicht gaat opleveren, en mijn vetpercentage zal laten dalen.

Mijn voeding is perfect in balans Cal/K/E/V (periodes op onderhoud, periodes er weer iets onder, periodes er ver boven). Tijdens de kuur wil ik zeker mijn eiwitten gaan verhogen aangezien dit nodig is. Met mijn koolhydraten wil ik gaan spelen (gebalanceerd beginnen) daarna geleidelijk deze wat terug laten lopen.

De Orals laat ik liever links liggen + vraag ik mij ook af of die überhaupt nog wat zouden toevoegen voor mij.

Zijn er mensen die uit ervaring kunnen spreken en mij advies kunnen geven met een soort van zelfde achtergrond/eerste keer gebruik/Soort gebruikte AAS/zelfde doel?

(ik zou eventueel een foto kunnen posten met mijn huidige progressie na 10 jaar natuurlijk te hebben getraind).

Reacties/opmerkingen zijn welkom!
 
Om de forum favoriet maar even te pitchen. 10 weken test-e op 500mg/week. 2x500iu Hcg per week voor sneller herstel.
 
week 1-10 500 mg test e
2 weken na je laatste injectie 4 weken nolvadex op 20 mg elke dag

er zullen een paar gekkies komen met het kan met minder dan 500 mg maar ik zou nooit onder de 500 mg gaan zitten.
eerste kuur bulken is toch wel het beste zou zonde zijn om te cutten
 
Voordat je aan AAS begint zou ik eerst eens wat vet eraf halen... 16% is een hoog vetpercentage.
 
10-12 weken:
- Test 500mg
- Mast 200mg
- hCG 2x500iu

Nakuur 4 weken 50mg clomid, startende 2 weken na laatste inject.
 
1-14 testosteron 500mg
1-14 primobolan 400mg
14-17 clomid 25mg

HCG mee laten lopen.
 
Om de forum favoriet maar even te pitchen. 10 weken test-e op 500mg/week. 2x500iu Hcg per week voor sneller herstel.

Het is alles behalve een favoriet. Er is ooit een één of andere gek geweest die zei dat dit de beste eerste kuur is, en nu loopt iedereen het maar rond te schreeuwen dat dit een geweldige eerste kuur is.
 
Het is alles behalve een favoriet. Er is ooit een één of andere gek geweest die zei dat dit de beste eerste kuur is, en nu loopt iedereen het maar rond te schreeuwen dat dit een geweldige eerste kuur is.

Het is ook gewoon een geweldige eerste kuur
 
Tot nu toe bedankt voor de reacties!
Voordat je aan AAS begint zou ik eerst eens wat vet eraf halen... 16% is een hoog vetpercentage.
Hier kan ik mij persoonlijk niet helemaal in vinden. ik heb ook een lichaamsgewicht van 107 kg. Onderbouw je mening wat meer als je zou willen?..
 
10 weken test-e op 500mg/week. 2x500iu Hcg per week


week 1-10 500 mg test e

2 weken na je laatste injectie 4 weken nolvadex op 20 mg elke dag




10-12 weken:

- Test 500mg

- Mast 200mg

- hCG 2x500iu

Nakuur 4 weken 50mg clomid, startende 2 weken na laatste inject.


1-14 testosteron 500mg

1-14 primobolan 400mg

14-17 clomid 25mg

HCG mee laten lopen.

Bedankt voor de reacties mensen! Mijn oordeel is dat ik het tot nu toe vrij uiteenlopend vind (tel hier boven al 4 verschillende opties).. ook logisch want een ieder zal hier anders in staan en dit anders ervaren.

Meer reacties met betrekking tot mijn DOEL zijn nog steeds welkom!
 
Iedereen staat er inderdaad anders in. Het idee is altijd nog dat je zelf op zoek gaat en gaat inlezen om een eigen eerste kuur te formuleren. Dan begrijp je ook beter waarom wij bovenstaande adviezen geven.

Oh, ik ben het trouwens wel eens met de opmerking betreffende vetpercentage. Die kun je beter omlaag brengen alvorens te gaan kuren. Met een hoger verpercentage heb je bijvoorbeeld meer aromatase enzym rondcirculeren, wat een grotere conversie van testosteron naar oestrogeen betekent. Daardoor loop je meer risico op bijvoorbeeld gynecomastia.
 
Iedereen staat er inderdaad anders in. Het idee is altijd nog dat je zelf op zoek gaat en gaat inlezen om een eigen eerste kuur te formuleren. Dan begrijp je ook beter waarom wij bovenstaande adviezen geven.

Oh, ik ben het trouwens wel eens met de opmerking betreffende vetpercentage. Die kun je beter omlaag brengen alvorens te gaan kuren. Met een hoger verpercentage heb je bijvoorbeeld meer aromatase enzym rondcirculeren, wat een grotere conversie van testosteron naar oestrogeen betekent. Daardoor loop je meer risico op bijvoorbeeld gynecomastia.
Kijk, dat onderste stukje ga ik weer mee nemen! Bedankt daar voor. Maar is er een norm/iets bepaald ten opzichte van het VP? Begrijp natuurlijk dat hoe lager het VP zal zijn des te beter het dus zal zijn om een kuur te starten. Maar dan praten we hier over een 10/12%? Of is dit eigenlijk ook wel deels persoonsgebonden (conversatie test-> oest)?
 
Alles is uiteraard persoonsgebonden. De regel is ongeveer 10-12%, maar altijd geldt hoe lager hoe beter.

Overigens is oestrogeen ook gewoon een noodzakelijk hormoon, voordat je denkt dat het de duivel is. Een teveel kan alleen vervelende bijwerkingen veroorzaken. Dit is overigens ook de reden waarom ik aanraad 200mg mast ernaast te zetten, zodat je minder last hebt van oestrogene bijwerkingen (mast is zeer androgeen en converteert niet naar oestrogeen).
 
Alles is uiteraard persoonsgebonden. De regel is ongeveer 10-12%, maar altijd geldt hoe lager hoe beter.

Overigens is oestrogeen ook gewoon een noodzakelijk hormoon, voordat je denkt dat het de duivel is. Een teveel kan alleen vervelende bijwerkingen veroorzaken. Dit is overigens ook de reden waarom ik aanraad 200mg mast ernaast te zetten, zodat je minder last hebt van oestrogene bijwerkingen (mast is zeer androgeen en converteert niet naar oestrogeen).

Oke, daar zat ik dus wel redelijk goed omtrent het VP (10/12%). Klopt, heb er net meteen even een heel stuk over gelezen (aromatase). Ga dit zeker mee nemen in mijn overweging om het VP toch nog wat terug te laten lopen alvorens ik zal gaan starten met een eerste kuur.
 
350 of 400 mg is ook een optie .zul je ook meer dan genoeg op gainen
 
Waarom zou je iemand aanraden te stacken voor de eerste kuur?
Waarschijnlijk omdat je hiermee wat meer balans hebt tussen androgeen/oestrogeen. Genoeg gasten die op test only een vochtbol worden zelfs terwijl voeding en zout prima is. Ik zie dus wel voordelen in het toevoegen van 200mg mast aan test.
 
Persoonlijk zou ik in jouw situatie eerst een natural cut doen tot 8% (en nog lager als je daar zin in hebt) om eens goed te kunnen zien waar je nu eigenlijk staat. Als je je vp zo laag mogelijk hebt gebracht dan ben ik een voorstander van zo min mogelijk AAS gebruiken en dit langzaam opbouwen naarmate je vordert. Jordan Peters (JP) heeft hier een leuk aantal filmpjes overgemaakt met advies over de eerste en twee kuur en hoe dit eruit zou moeten zien. Zijn advies komt er eigenlijk op neer dat je met zo min mogelijk moet starten, dit langzaam moet opbouwen om ervoor te zorgen dat je je troeven niet te vroeg gebruikt en je uiteindelijk onnodig hogere doseringen moet toepassen om op een bepaald gewicht te komen.

Het komt hierop neer:
Eerste kuur: 10/12 weken Test only 250mg per week
Tweede kuur: 10/12 weken Test only 375mg per week
Derde kuur: 10/12 weken Test only 500mg per week
Vierde kuur: 10/12 weken Test 500mg per week + andere compound 250mg per week
 
Persoonlijk zou ik in jouw situatie eerst een natural cut doen tot 8% (en nog lager als je daar zin in hebt) om eens goed te kunnen zien waar je nu eigenlijk staat. Als je je vp zo laag mogelijk hebt gebracht dan ben ik een voorstander van zo min mogelijk AAS gebruiken en dit langzaam opbouwen naarmate je vordert. Jordan Peters (JP) heeft hier een leuk aantal filmpjes overgemaakt met advies over de eerste en twee kuur en hoe dit eruit zou moeten zien. Zijn advies komt er eigenlijk op neer dat je met zo min mogelijk moet starten, dit langzaam moet opbouwen om ervoor te zorgen dat je je troeven niet te vroeg gebruikt en je uiteindelijk onnodig hogere doseringen moet toepassen om op een bepaald gewicht te komen.

Het komt hierop neer:
Eerste kuur: 10/12 weken Test only 250mg per week
Tweede kuur: 10/12 weken Test only 375mg per week
Derde kuur: 10/12 weken Test only 500mg per week
Vierde kuur: 10/12 weken Test 500mg per week + andere compound 250mg per week

QFT! Zou je die video's van JP kunnen linken? Kan ze zelf zo 1 2 3 niet vinden waarin hij dat precies zegt.
 
Back
Naar boven