Fitness Seller

Eerste kuur na 10 jaar liften - Zorgen over Bloeduitslag

Bezoekers in dit topic

Rokubaba

Novice
Lid geworden
30 jul 2023
Lengte
1m82
Massa
95kg
Hallo,

Dit is ook gelijk mijn eerste post hier.
Even kort: Ik sport zelf consistent voor 10 jaar lang. 6 weken terug begonnen aan mijn eerste kuur want ik vond zelf dat het tijd was om het te proberen.
Alle voornmens genomen. Ik heb zelf 3 jaar hiervoor elk jaar mijn waardes getest:

Gemiddeld total test in 3 jaar tijd: 12nmol
Vrije test: 450 pmol
Oestrigeen: 120 pmol
SHGB: 11 Nmol

Ik ben nu 6 weken in en in week 5 heb ik een bloedtest gedaan om mijn test, vrije test en oestradiol te meten en dit zijn mijn resultaten:

Totaal test: 66.8 nmol
Vrije test: 2.4 nmol
Oestradiol: 348 pmol

Ik gebruik 350 mg per week Test E en ik doe 40mg anavar tot week 8.

Ik heb jaren niet gebruikt omdat ik altijd wat bang was voor hoe ik er op zou reageren.
Mentale level: Ik heb mij nog nooit zo goed gevoeld. Maar dan op een normale manier. Ik ben niet prikkelig of iets ik heb het gevoel dat ik eindelijk een beetje normaal functioneer in mijn dagelijkse leven.
Fysiek: Bloat. Ik heb zoveel waterretentie ik voel me zoals meerdere mensen hier beschrijven de michelin man.

Dus in week 5 was ik super bloated en had mijn bloedprik gedaan en uit angst toch begonnen aan 10mg aromasin ED. Vandaag (7 dagen na mijn bloedtest en sinds ik ben begonnen met aromsin) heb ik mijn uitslag terug en ik heb nog nooit zo'n anxiety gehad.

Hoe kan ik mijn oestradiol levels het beste aanpakken? Volgens de arts die mij belde loop ik hoge hartaanval gevaar op dit moment.

Is 10mg aromasin genoeg? Moet ik misschien 0.25 mg arimidex nemen per week om de oestradiol even te laten zakken en dan pas aromasin om de aromatisering te verminderen?
Of ben ik een sukkel en heb ik dit helemaal verkeerd aangepakt?

Als jullie meer info nodig hebben laat het mij weten.

Hoge testo v hoge oestrogeen. waarom wil je AI, heb je gynovorming ?
is je bloeddruk gemeten ?
Is het geen dbol ipv Var ?

Laatst bewerkt:
Hoge testo v hoge oestrogeen. waarom wil je AI, heb je gynovorming ?
is je bloeddruk gemeten ?
Is het geen dbol ipv Var ?
Ik dacht ik moet AI nemen omdat mijn oestradiol 3x hoger is dan mijn normale levels.
Ik heb geen gynovorming en enige sideffect van E2 is op dit moment mijn waterretentie. Maar ik begreep dus als je door had dat je hoge oestrogeen levels hebt moet je dit omlaag krijgen door AI te nemen. Maar dit is niet de bedoeling dus?

Mijn bloeddruk weet ik niet precies meer maar zal ik morgen meten. Begin deze week was mijn hartslag en bloeddruk in de normale levels.

Ik zou niet weten of het dbol is in plaats van Var. Ik heb zelf nooit dbol gehad.

Laatst bewerkt:
Te hoge oestrogeen zou je idd kunnen verlagen met arimidex , maar ik zou eerst goed kijken …met arimidex kan het ook snel te laag worden . En dat wil je niet.
Wat waren je waardes ?
Je zou ook een deel kunnen vervangen voor een niet aromatiserende aas bv mast . Krijg je de ratio ook een stuk beter.

Als je veel vocht vast houd …… zou je denk ik ook een hoge bloeddruk moeten hebben .
Beste is dan ook om dit zelf in de gaten te houden thuis.

Ik dacht ik moet AI nemen omdat mijn oestradiol 3x hoger is dan mijn normale levels.
Ik heb geen gynovorming en enige sideffect van E2 is op dit moment mijn waterretentie. Maar ik begreep dus als je door had dat je hoge oestrogeen levels hebt moet je dit omlaag krijgen door AI te nemen. Maar dit is niet de bedoeling dus?

Mijn bloeddruk weet ik niet precies meer maar zal ik morgen meten. Begin deze week was mijn hartslag en bloeddruk in de normale levels.

Ik zou niet weten of het dbol is in plaats van Var. Ik heb zelf nooit dbol gehad.
Zou met de tabs stoppen. van Oxandrolone krijg je geen vochtkop en van 350mg Test normaal ook niet. Heb je ondertussen je bloeddruk gemeten ?
Raar dat je HA daar niet mee aankwam. lijkt mij toch het eerste om naar te kijken als je zelf zegt je een Michelinmannetje te voelen.

edit:
Veel water drinken en niet gaan kuren op een hoger vetpercentage. Je eigen test was 12nmol/L en is nu gestegen naar 60nmol/L. als je E2 vooraf als iet hoog was, is het te verwachten dat het met Exogenene toediening van testo ook erg stijgt. Het is niet zo dat je test ver buiten referentiewaarden stijgt en je E2 onder referentiewaarde blijft, dat stijgt ook hard mee.

Laatst bewerkt:
Te hoge oestrogeen zou je idd kunnen verlagen met arimidex , maar ik zou eerst goed kijken …met arimidex kan het ook snel te laag worden . En dat wil je niet.
Wat waren je waardes ?
Je zou ook een deel kunnen vervangen voor een niet aromatiserende aas bv mast . Krijg je de ratio ook een stuk beter.

Als je veel vocht vast houd …… zou je denk ik ook een hoge bloeddruk moeten hebben .
Beste is dan ook om dit zelf in de gaten te houden thuis.
Ik heb overwogen om aan arimidex te komen misschien 0.25 gram EOD nemen voor een weekje of 2.
Ik had dus met 12nmol totale test al 120pmol aan oestrogeen in mijn lichaam. Verhouding is al redelijk hoge oestrogeen tegenover testesterone.
Nu realiseer ik dat het natuurlijk ook mijn oestrogeen even hard zal laten stijgen. Het is mijn eerste keer en met jaren lang research merk ik dat ik nog steeds niet genoeg weet hierover en ik leer het nu.\

Mijn bloeddruk heb ik gisteren gemeten en het stond op 132 wat in de normale range valt. Hartslag is ook prima. Tijdens rust op 70bpm. Maar tijdens sporten gisteren vliegt het wel naar 180bpm.
Ik ga dit goed in de gaten houden.

Zou met de tabs stoppen. van Oxandrolone krijg je geen vochtkop en van 350mg Test normaal ook niet. Heb je ondertussen je bloeddruk gemeten ?
Raar dat je HA daar niet mee aankwam. lijkt mij toch het eerste om naar te kijken als je zelf zegt je een Michelinmannetje te voelen.

edit:
Veel water drinken en niet gaan kuren op een hoger vetpercentage. Je eigen test was 12nmol/L en is nu gestegen naar 60nmol/L. als je E2 vooraf als iet hoog was, is het te verwachten dat het met Exogenene toediening van testo ook erg stijgt. Het is niet zo dat je test ver buiten referentiewaarden stijgt en je E2 onder referentiewaarde blijft, dat stijgt ook hard mee.

Dat is misschien wel een goed begin. Stoppen met de oxandrolone. Ik betwijfel nu ook of het legit is of niet.
Overigens dien ik die 350mg verdeelt over 2x per week om de sides laag te houden.

Mijn HA was meer shocked over de hoge hormoon levels en alleen gepraat over wat ik allemaal aan het doen ben. Natuurlijk advies was om te stoppen.

Ik zelf ben op 17% vet percentage. Ik heb begrepen dat dit ook nog steeds teveel is. Ik heb nog 6 weken te gaan en probeer gewoon zoveel mogelijk van te genieten ook.

Los van de waterretentie. Ik voel mij ongeloofelijk goed. Geen anxiety, vermoeidheid, pijn overal, brainfog. Alleen dus michelline man. Ook 0 acne 0 haartuival (tot nu toe)

Maar ik zal dus stoppen met de oxandrolone. Zal ik ook stoppen met de aromasin 10mg per dag die ik nu neem? Ik begon vorige week maandag hiermee dus nu is het dag 8.

RH van 70 BPM vind ik vrij aan de hoge kant hoor, en met een hoger vetpercentage heb je ook al sneller last van oestrogeen ja.
Stoppen ook met je anavar idd. zeker als je die ook al 6 weken neemt.
Test zal ik laten lopen tot einde kuur. misschien verlagen naar 300 PW en die AI achterwege laten.

RH van 70 BPM vind ik vrij aan de hoge kant hoor, en met een hoger vetpercentage heb je ook al sneller last van oestrogeen ja.
Stoppen ook met je anavar idd. zeker als je die ook al 6 weken neemt.
Test zal ik laten lopen tot einde kuur. misschien verlagen naar 300 PW en die AI achterwege laten.
Bedankt voor je advies. Ik stop nu met de anavar. Ik heb het nu dus voor 5 weken genomen. Was begonnen aan mijn 6e week.
Ik zal nog even kijken hoe het de komende week gaat zonder orals voordat ik verlaag naar 300. Ik stop ook wel met de AI nemen.

Ik overweeg om over 2 weken weer een bloedtest te doen en kijken wat mijn levels zijn en of er iets is veranderd.

17% valt opzich mee als je geen bulk inzet nu, maar cut of op onderhoud eet. Neemt niet weg dat beginnen op lager % beter is, en je gelijk een leanbulk kunt beginnen.
Als je al jeuk op je hoofd krijgt begint de haaruitval al langzaamaan. En Cardio niet vergeten

17% valt opzich mee als je geen bulk inzet nu, maar cut of op onderhoud eet. Neemt niet weg dat beginnen op lager % beter is, en je gelijk een leanbulk kunt beginnen.
Als je al jeuk op je hoofd krijgt begint de haaruitval al langzaamaan. En Cardio niet vergeten
Ik heb nog geen jeuk aan mijn hoofd en hou dit heeel goed bij omdat ik er altijd wel bang voor was. Voor nu all good.
Ik eet nu op onderhoud niveau met proberen om de 200g proteine binnen te krijgen.

5x per week gym met 20min stairs cardio op het eind is wat ik doe nu.
Al moet ik zeggen door de verselijke shin pumps hou ik het heel moeilijk vol op de stairs.

Pumps komt van je tabjes en daar ga je mee stoppen. eiwit kan best omhoog.

Even een update.

Ik ben 4kg afgevallen in 1 week tijd. Lichaam zit er veel beter uit nu. Minder opgezwollen, ik kan eindelijk mijn rug aanraken, stretches weer goed doen en geen shinpumps bij hardlopen.
Stoppen met die pillen was de beste advies hiervoor.

Thanks allemaal!

5x per week gym met 20min stairs cardio op het eind is wat ik doe nu.
Al moet ik zeggen door de verselijke shin pumps hou ik het heel moeilijk vol op de stairs.
20 minuten cardio is toch zo goed als niks. hartslag van 70 direct naar 180 bij een inspanning is ook niet normaal.. Heb je al eens een cardiogram laten nemen?

Back
Naar boven