AndroidHealthClinic

Eerste kuur (Test E / Winstrol / Proviron ) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Michael94

Novice
Lid geworden
4 jun 2020
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
79kg
Vetpercentage
13%
Hoi iedereen,

Zoals de titel al zei, ben ik van plan om volgende week te starten met mijn eerste kuur (nu de fitnesscentra terug open mogen in België).

De voornaamste reden dat ik de stap ga zetten naar AAS is omdat ik normaal 6 dagen per week in de gym zat, maar voor het eerst in jaren 3 maanden niets/bijna niet meer getraind heb (door de Lockdown) waardoor ik veel spiermassa ben kwijtgespeeld en omgezet in vet.

Ook heb ik in het verleden wat geëxperimenteerd met SARMs (LGD, Ostarine, RAD-140), en heb hier zeer goede resultaten mee behaald. 2,5 maanden bulkkuur met LGD/RAD-140 was ik 13kg aangekomen, wat veel is voor een hardgainer+vegetariër (3800kcal / 250g proteïne).


Momenteel na de Lockdown ziet mijn lichaamsbouw er zo uit:

Lengte: 1.78m
Gewicht: 80kg
Vetpercentage: 14% (te veel momenteel, I know. Vorige zomer was het nog 7% toen ik elke dag cardio deed + ECA stack)

Ik heb de volgende producten voor mijn eerste kuur:
- 500mg Test E p/w
- winstrol (oral)
- proviron
- nolvadex
- ECA stack
(Multi vitamine, vitamine C, omega 3 visolie, ZMA)

Vorige week volledig bloedonderzoek laten doen, en onder begeleiding van een dokter ben ik van plan om een 10-12 weken on te zijn (a.d.h.v hoe ik me voel na week 10).
Aangezien dit de eerste keer is heb ik dit schema in gedachte en zou het fijn zijn moesten jullie eventueel tips kunnen geven i.v.m het schema.


Week 1-10 Test E 500mg e/w (2 keer 250mg)
Week 1-4 winstrol 50 mg e/d (Kickstart)
Week 1-4 ECA stack
Week 5-10 proviron 50 mg e/d
Week 12-14 nolvadex 20 mg e/d

Mijn doel is om er na mijn kuur iets droger uit te komen (9%) en een totale gewichtstoename van minstens 7kg vetvrije spiermassa. Is dit dit haalbaar i.c.m het juiste training/voedingsschema?

Alvast heel erg bedankt voor jullie aandacht en jullie hulp!

Mvg,
Michael
 
Laatst bewerkt:
Is het niet verstandiger om het eerst een maandje rustig op te bouwen ipv er gelijk een kuur in te rammen.
 
Is het niet verstandiger om het eerst een maandje rustig op te bouwen ipv er gelijk een kuur in te rammen.
Dit is zeker een optie, aangezien ik tegen dan waarschijnlijk door muscle memory al wat spiermassa terug heb gewonnen en lager in vetpercentage zal staan.
 
Ik zou zelf ook gewoon ff wachten. Je weet nooit of ze binnen 2-3weken mss terug de fitnesscentra dichtgooien ofzo. Ook als je drie maand bijna niets hebt gedaan, is het zeker niet nodig om direct de kuur te starten.
 
Muscle memory is key.
3 maand niet getraind?
Kijk dan misschien eerst wat je terug kan pakken in die 3 maand zonder.
 
Jullie hebben absoluut gelijk! Ik ben gewoon een beetje over enthousiast om zo snel mogelijk mijn gains terug te krijgen na deze lange tijd zonder de gym. Ik ga eerst enkele weken terug zonder AAS trainen zodat mijn lichaam het terug gewoon kan worden en geen blessures oploop.
Verder nog tips/aanbevelingen/opmerkingen voor het schema dat ik van plan ben te volgen?
Thx
 
Jullie hebben absoluut gelijk! Ik ben gewoon een beetje over enthousiast om zo snel mogelijk mijn gains terug te krijgen na deze lange tijd zonder de gym. Ik ga eerst enkele weken terug zonder AAS trainen zodat mijn lichaam het terug gewoon kan worden en geen blessures oploop.
Verder nog tips/aanbevelingen/opmerkingen voor het schema dat ik van plan ben te volgen?
Thx
Laat dat schema even en maak van weken maanden. Totaal onnodig om al naar de roids te grijpen. Succes!
 
Als je na die aantal weken/maand er toch aan denkt voor AAS. (Mocht je nog niet tevreden zijn).
Kuurschema is vrij goed in orde, langer doortrekken voor de eerste keer hoeft zeker niet.
 
Ik heb zelf wel veel ervaring m.b.t. muscle memory. Heb vaak periodes gehad van een aantal maanden dat ik niet tot nauwelijks trainde en daarna wel weer.
Als je weer begint met trainen groei je net zo snel weer naar je oude niveau dan als dat je dit doet in combinatie met AAS.
Mijn ervaring is dus dat dit zonde is en dat je eerst even paar weken zonder aas gaat trainen zodat je weer redelijk terug bent op je oude niveau, en dan pas de kuur gaat starten.
 
Ik heb zelf wel veel ervaring m.b.t. muscle memory. Heb vaak periodes gehad van een aantal maanden dat ik niet tot nauwelijks trainde en daarna wel weer.
Als je weer begint met trainen groei je net zo snel weer naar je oude niveau dan als dat je dit doet in combinatie met AAS.
Mijn ervaring is dus dat dit zonde is en dat je eerst even paar weken zonder aas gaat trainen zodat je weer redelijk terug bent op je oude niveau, en dan pas de kuur gaat starten.
En jij bent van mening dat dit slechts een paar weken duurt?
 
En jij bent van mening dat dit slechts een paar weken duurt?

Ik denk minimaal een maandje afhankelijk van hoe je er voor uitzag, hoeveel je daadwerkelijk hebt verloren en hoe lang je niet hebt getraind.

Sowieso zonde om nu een kuur te beginnen. Zelf zou ik eerst een maand of 2-3 weer terug in mijn ritme komen en natty nog wat gains proberen te maken en misschien wat vet te verliezen en dan volle bak je kuur aangaan met een lean en getraind fysiek.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Alhoewel de verleiding enorm groot is om er zo snel mogelijk aan te beginnen, ga ik jullie raad opvolgen en zal ik me de komende weken focussen op het cutten en zorgen dat ik eerst terug wat overtollige kilo's vet kan omzetten in spiermassa.
 
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Alhoewel de verleiding enorm groot is om er zo snel mogelijk aan te beginnen, ga ik jullie raad opvolgen en zal ik me de komende weken focussen op het cutten en zorgen dat ik eerst terug wat overtollige kilo's vet kan omzetten in spiermassa.
Ik ben blij te horen dat je naar ons advies luistert.
Wij proberen je enkel maar de juiste weg in the sturen. Al gaat dit topic over kuren, ik denk toch zeker dat wij on-topic met onze berichten bezig zijn.

Kijk, je hebt een kwart jaar niet kunnen trainen, dit betekent zoals Schwarzeneeger al zegt dat je eerst op je oude niveau terug dient te komen.
Nou, de eerste 2 weken zul je al nodig hebben om die standaard begin spierpijn kwijt te raken, om die drempel over te gaan. Gelijk hard aan de slag in uit den boze, dit zal geheid voor blessures zorgen. Dus zul je moeten starten met lichtere gewichten, hoger volume. Om je spieren, gewrichten, pezen, aanhechtingen weer te laten wennen. Misschien zelfs full body workouts met slechts 1 of 2 oefeningen. En voldoende rust nemen.
Zodra jij voelt dat die akelige beginners spierpijn verdwijnt kun je gaan opschroeven en je training aanpassen.
Je zult vanzelf merken wanneer je weer vol aan de bak kunt.
Kijk en dat is dan de juiste tijd om die er kuur er in te gooien.
Maar goed, dan ben je echt wel een paar maanden verder.
En als je nou in die paar maanden je voeding goed op orde hebt zul je in staat zijn jou vetpercentage te verlagen.
En net zoals Spambod zegt, knallen met een lean en getraint fysiek.
Dan zul je zoveel meer uit je kuur halen, het is nu gewoon niet de juiste tijd om er mee te starten.
Houd ons op de hoogte kerel want we zijn natuurlijk wel benieuwd hoe het allemaal gaat verlopen.
Succes in ieder geval!
 
Goede post snuff, dit kan ik beamen. Eindelijk eens wat logica op dit forum :clap:
 
*Update*
Ondertussen al terug een maandje opbouwend getraind met hogere volume en lichtere gewichten. Na de eerste 2 weken met spierpijn heb ik elke week mijn schema zwaarder gemaakt en zit ondertussen terug op ongeveer 90% van mijn oorspronkelijke kracht/gewichten.
Voedingsschema in combinatie met muscle memory en cardio elke dag heeft er voor gezorgd dat ik 2% vet ben verloren en 1,5kg in gewicht ben aangekomen. Ik ben momenteel nog steeds niet op het punt waar ik had willen staan (10%VP) voor ik aan mijn eerste kuur ging beginnen maar heb besloten dat ik volgende week zal beginnen aan mijn 10 weken.

Ik hou jullie op de hoogte!😁
Grtz
 
Denk dat je er goed aan hebt gedaan kerel en 12% is helemaal geen verkeerde percentage om je kuur te starten.
 
Week 1-2:
Ondertussen begonnen met de Winstrol en Test E reeds 3 injects van 250mg gedaan in de glutes.
Voorlopig 1.1kg aangekomen, maar vooral vocht denk ik (ben ook nu in mijn 4e week creatine). Spieren lijken al wat voller/"puffy" te staan, en collega's zeggen dat ze ook al een klein beetje een "vochtkop" zien, maar kan ook zijn dat ze me wat zitten jennen 😅
Voeding is nog steeds op pijl, maar denk dat ik geleidelijk aan de kcal ga verhogen naarmate de kuur vordert.
Trainen gaat ook vlotjes, nog steeds progressive overload met elke week meer gewichten/reps, maar voel nog niet echt een krachtboost ofzo.
Nog niet echt veel bijwerkingen buiten dat ik wat prikkelbaar ben af en toe, en iets minder geduld heb. (Kan ook liggen aan een stressy periode op het werk, en slaap ook wat slechter)
Volgens kennissen die ook test genomen hebben ga ik me tijdens de kuur extreem goed/gelukkig/alpha voelen, maar tot nu toe nog niets van gemerkt. Het is tenslotte ook nog maar begin tweede week.
Qua libido of erecties nog niet echt een groot verschil, zeer miniem meer goesting.
Merk ook af en toe lichte gewrichtspijn voornamelijk in mijn handen, door de Winstrol denk ik. (Maar is niet zo storend)
Het enige waar ik wel echt last van het zijn mijn glutes na dag 2-3 van de injectie. Er staat geen bult op, is niet rood en voelt ook niet warm aan maar het lijkt soms wel of ik aangereden ben door een bus ofzo 😂 Ik neem op voorhand een lange warme douche, warm de test op in mijn handpalm en masseer achteraf een kwartiertje in bed. Ik doe wel altijd legday voordat ik s'avonds inject omdat ik anders de komende dagen te veel last heb. Misschien dat jullie nog tips hebben of is dit normaal?

PS: sorry voor de lange tekst

Grtz!
 
Back
Naar boven