AndroidHealthClinic

Eerste kuur (test only) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

niccc

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 apr 2010
Berichten
288
Waardering
8
Lengte
1m72
Massa
72kg
Vetpercentage
11%
Beste mede-bodybuilders,

Erg actief ben ik het laatste jaar niet geweest op dit forum maar nu ik van plan ben om m’n eerste kuur te gaan doen wil ik toch een log gaan bijhouden.

Ik ben 21 jaar, en ik train nu ongeveer 5 jaar waarvan de laatste 2,5 jaar echt serieus. Ik heb hier veel voor aan de kant gezet, qua voeding, geen alcohol (waar ik altijd wel veel moeite mee heb, nog steeds;)) en het gaat opzich redelijk alleen zelf ben ik nog lang niet tevreden. Ik heb het idee dat ik bij het uitdelen van de genen behoorlijk achteraan stond:P. Een half jaar geleden kreeg ik pfeiffer en heb ik 5 maanden met ups en downs getraind maar goed niet klagen maar knallen. Nu ben ik goed 2 maanden weer aan het trainen en ik heb er weer zin in. Dus voor mij het ultieme moment om te gaan kuren. Ik wil flink massa gaan pakken.

In deze 5 jaar ben ik van 55 kg gekomen tot nu 76. In de periode dat ik pfeiffer had ben ik behoorlijk wat kwijt geraakt. Ik zat tegen de 80 kg aan.

Op een doordeweekse dag eet ik dit:
7:30 50gram brinta met 2 scheppen whey
10:00 2 donkerbruine broodjes met 100 gram kipfilet
12:30 2 donkerbruine broodjes met goeie laag pindakaas en een klein plakje kaas
Daarnaast nog een donker hard broodje met kipfilet en 30 gram verse groenten
16:00 2 donkerbruine broodjes met 100gram kipfilet
17:30 whey 30 gram
Training
19:15 whey 30 gram
19:45 300 gram rijst met 250 gram kipfilet en 300 gram groenten (bijv brocoli, sperzieboon)
22:00 250 gram kwark met 2 schijfjes ananas en een stuk komkommer

(waarschijnlijk zal dit meer worden tijdens de kuur)


Kuur
Test only, 500mg per week, 8 weken
Nakuur
Nolva met pregnyl

Een vriend zal me tijdens deze kuur begeleiden. Hij heeft al ruim 8 jaar ervaring met kuren. Ik hoop aan deze kuur ongeveer 6 kilo over te houden.

Het is een beetje een lang verhaal geworden maar ik wilde zoveel mogelijk informatie geven zodat de reacties nuttig zijnJ

De planning is overigens om 19 maart te starten.

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Laatst bewerkt:
Voeding kan slechter maar doe sommige maaltijden maar x2 als je aan het kuren bent. (100gr brinta, 500g kwark,...)

En de pregnyl zou ik tijdens en niet na kuur zetten.

Voor de rest is test only een prima eerste kuur, al zou ik hem op 10 of 12 weken zetten als je geen kickstart doet.

Of dit HET moment is om te gaan kuren weet ik niet. Je komt namelijk terug van 5 maanden stil liggen en imo is het beter nog een paar maanden te trainen tot je terug op je vorige maximum gaat zitten. Kuren om een verlies goed te maken vind ik maar niks. Maar goed, de lente zal er ook wel iets mee te maken hebben zeker?
 
Laatst bewerkt:
Alcohol is echt een no go bij een kuur (weet niet 100% of dit ook bij test only is)
Zo niet zou ik het sowieso laten staan.

Daarnaast is je eten echt weinig, 30gram groenten :roflol:
Eten kan vele malen beter!

En wat hierboven word gezegd, je kan prima nog wat bereiken door voeding aan te scherpen, kuur kan dan nog altijd na de zomer. Lijkt mij fijner.

Succes
 
Laatst bewerkt:
En waarom net mag je geen pint drinken tijdens een kuur?
 
kuren doe je als er naturel niet(s) veel meer in zit...
Je bengtal zwaarder geweest...dus eerst lekker naturel weer opbouwen...
Heb je als het goed is redelijk snel terug...kun je in de zomer 'n test only doen...

---------- Toegevoegd om 11:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:03 ----------

En waarom net mag je geen pint drinken tijdens een kuur?

alcohol breekt spier massa af...en verlaagt je testosteron...schiet lekker op bij 'n kuur...
Icm orals is het ook nog eens heel slecht voor je lever...
 
Voeding kan slechter maar doe sommige maaltijden maar x2 als je aan het kuren bent. (100gr brinta, 500g kwark,...)

En de pregnyl zou ik tijdens en niet na kuur zetten.

Voor de rest is test only een prima eerste kuur, al zou ik hem op 10 of 12 weken zetten als je geen kickstart doet.

Of dit HET moment is om te gaan kuren weet ik niet. Je komt namelijk terug van 5 maanden stil liggen en imo is het beter nog een paar maanden te trainen tot je terug op je vorige maximum gaat zitten. Kuren om een verlies goed te maken vind ik maar niks. Maar goed, de lente zal er ook wel iets mee te maken hebben zeker?

ik heb niet geheel stil gelegen en ben al weer twee maanden goed onderweg. En eerlijk is eerlijk, de lente heeft er ook mee te maken. wanneer ik de 19 begin ben ik precies uit de nakuur als ik op vakantie ga en dat vind ik wel beter. vooral omdat het de eerste keer is.

pregnyl zet ik gelijk met de laatste test

---------- Toegevoegd om 11:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:06 ----------

Alcohol is echt een no go bij een kuur (weet niet 100% of dit ook bij test only is)
Zo niet zou ik het sowieso laten staan.

Daarnaast is je eten echt weinig, 30gram groenten :roflol:
Eten kan vele malen beter!

En wat hierboven word gezegd, je kan prima nog wat bereiken door voeding aan te scherpen, kuur kan dan nog altijd na de zomer. Lijkt mij fijner.

Succes

Wat kan er dan zoal beter aan mijn voeding? ik heb er bij gezegd dat dit is wat ik nu eet. tijdens mijn kuur zal dit inderdaad meer zijn. dat besef ik ook.

en alcohol is inderdaad not done. ik zeg dat ik er moeite mee heb, maar dat zegt nog niet dat ik er niet vanaf zal blijven:)
 
Laatst bewerkt:
En waarom net mag je geen pint drinken tijdens een kuur?

Had het gelezen bij oxy, dianabol, winstrol. Ivm zware belasting van de lever tijdens de kuur.

1 biertje is niet erg, maar denk niet dat hij het daarbij laat.
 
nou, als je je zinnen heb gezet op een kuur, moet je dat doen; goed voor jou als je een begeleider hebt, is altijd een +. als ik jou zo hoor, kan het wel s een goeie start zijn om uit je dip van die pfeiffer-kak uit te geraken.

wel goed beseffen dat dit lapmiddelen zijn, en dat er iets tegenover staat he (na de kuur recupereren bvb)

de kuur op zich is goed, maar hCG in de kuur idd.

luister naar je begeleider en vlieg erin maat

gr

s

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:09 ----------

alcohol breekt spier massa af...en verlaagt je testosteron...schiet lekker op bij 'n kuur...
Icm orals is het ook nog eens heel slecht voor je lever...

ja, ok, is waar. maar af en toe (en dan bedoel ik ook AF EN TOE) eens drinken kan geen kwaad hoor. wel best geen sterke drank, ds een pak harder voor je lever dan een biertje
 
Had het gelezen bij oxy, dianabol, winstrol. Ivm zware belasting van de lever tijdens de kuur.

1 biertje is niet erg, maar denk niet dat hij het daarbij laat.

Tijdens mn kuur zal ik helemaal niet drinken;)
 
Had het gelezen bij oxy, dianabol, winstrol. Ivm zware belasting van de lever tijdens de kuur.

1 biertje is niet erg, maar denk niet dat hij het daarbij laat.

Ben ik mee akkoord. 3 biertjes ook niet, alleen weet ik uit ervaring dat ze dan pas echt beginnen te smaken :) Moet je maar wat karakter tonen en het bij een paar biertjes laten he. Maar over het algemeen hebben mensen die serieus bezig zijn met trainen toch karakter? :p

Maar dat alcohol een no-go is tijdens een kuur vind ik overdreven (tenzij misschien icm d-bol of oxy, maar dan nog...gewoon matigen - en dat geldt voor alles - is de boodschap)


@TS: hou er wel rekening mee dat acne een probleem ZOU kunnen vormen tijdens nakuur en erna. Misschien niet zo prettig op vakantie...
 
maak je kuur 10 weken minimaal als je niks anders van AAS erbij pakt. de test ga je pas echt voelen na 4-5 weken en zou zonde zijn als je dan nog maar 3-4 weekjes kan knallen.... hcg kun je beste meteen vanaf week 1 erbij zetten..... niet bij je laatste shot test pas... dus gewoon vanaf week 1 mee laten lopen.

je voeding moet je ook wat aanpassen tijdens je kuur want dat is echt te weinig. denk dat jiji toch minimaal 3000-3500 kcal moet kunnen pakken per dag met een eiwit/kh/vet verhouding van +- 40/40/20
 
Ben ik mee akkoord. 3 biertjes ook niet, alleen weet ik uit ervaring dat ze dan pas echt beginnen te smaken :) Moet je maar wat karakter tonen en het bij een paar biertjes laten he. Maar over het algemeen hebben mensen die serieus bezig zijn met trainen toch karakter? :p

Maar dat alcohol een no-go is tijdens een kuur vind ik overdreven (tenzij misschien icm d-bol of oxy, maar dan nog...gewoon matigen - en dat geldt voor alles - is de boodschap)


@TS: hou er wel rekening mee dat acne een probleem ZOU kunnen vormen tijdens nakuur en erna. Misschien niet zo prettig op vakantie...

De acne, zie je dat halverwege je kuur al aankomen?

---------- Toegevoegd om 11:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:19 ----------

maak je kuur 10 weken minimaal als je niks anders van AAS erbij pakt. de test ga je pas echt voelen na 4-5 weken en zou zonde zijn als je dan nog maar 3-4 weekjes kan knallen.... hcg kun je beste meteen vanaf week 1 erbij zetten..... niet bij je laatste shot test pas... dus gewoon vanaf week 1 mee laten lopen.

je voeding moet je ook wat aanpassen tijdens je kuur want dat is echt te weinig. denk dat jiji toch minimaal 3000-3500 kcal moet kunnen pakken per dag met een eiwit/kh/vet verhouding van +- 40/40/20

ik heb samen met mn begeleider dit afgesproken. zal eens vragen wat hij er van vind. test kan ik altijd paar weken doorzetten, heb die altijd bij de hand dus die keuze kan ik dan nog maken. wat betreft mn voeding. die gaat zeker omhoog. zoals al eerder gezegd zal ik dat pas tijdens mn kuur doen. ik kan behoorlijk goed aanvoelen wanneer ik te weinig of te veel eet. die ervaring heb ik al wel. Het schema zoals weer gegeven is niet bepalend. ik kan daar gerust wat op aanpassen.
 
Is niet te voorspellen of je er uberhaupt veel last van gaat hebben, laat staan wanneer. Ik had er vooral last van tijdens nakuur en de weken erna.

Maar daar dient o.a. een eerste kuur voor, kijken hoe je lichaam reageert op AAS.

Is veel over te vinden hier ivm acne. Vit B6, biergist, benzylper,...
 
Is niet te voorspellen of je er uberhaupt veel last van gaat hebben, laat staan wanneer. Ik had er vooral last van tijdens nakuur en de weken erna.

Maar daar dient o.a. een eerste kuur voor, kijken hoe je lichaam reageert op AAS.

Is veel over te vinden hier ivm acne. Vit B6, biergist, benzylper,...

Ok thanks, zal me er van te voren in verdiepen zodat ik er op tijd wat aan kan doen. Heb er vroeger wel behoorlijk last van gehad maar weet niet of dat er wat mee te maken heeft?
 
Ga eerst eens goed bulken man je eet veel te weinig te weinig eiwitten, compexe koolhydraten en bijna geen goeie vetten verdiep je eens in voeding!

85 kilo naturel moet haalbaar zijn met een goeie bulk en als je dan je kuur doet heb je er veel meer aan;)
je gaat er spijt van krijgen als je het nu al doet ;) eerst alles maximaliseren dan pas kuren !!
 
Idd meer eiwitten gaan eten en hcg tijdens de kuur. Verder goeie kuur. Succes!
 
Als je voor en na de kuur niet meer gaat eten dan zal je niet veel overhouden.
 
Eens met de rest.

Als je trouwens 8 weken wilt kuren, zou ik wel een frontload zetten.
Eerste week 1250mg test-e, daarna gewoon 500mg EW.

En die HCG dus idd on-cycle.
Nakuur 20mg nolva ED voor 4 weken.
 
de eerste keer meteen een frontload? ik zou eerder 10 weken test adviseren ivm test flu
 
Gewoon 10-12 weken test only doen @ 500mg EW, nakuur nolva 20mg ED. En als je hCG gaat gebruiken 2x 250iu per week, verder kan je eten wat beter.. En een paar biertjes op de zaterdag is geen ramp natuurlijk. Maar liever gewoon niet drinken, je kuurt tenslotte voor zoveel mogelijk massa, dan wil je alles optimaal hebben.
 
Back
Naar boven