AndroidHealthClinic

Eerste kuur

Bezoekers in dit topic

Ziggyzo

Novice
Lid geworden
2 apr 2011
Berichten
9
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
71kg
Vetpercentage
10%
Hello,

Ik wil over een tijdje (waarschijnlijk wel meer als een half jaar) beginnen aan mijn eerste kuur(tje). Waarom ik nu al post? Ik wil graag erg goed geïnformeerd zijn.

Ik train nu zo'n 4 jaar (waarvan 2,5 serieus).

Mijn stats op dit moment:

19 jaar
1,78 meter
71,2 KG ('s ochtends gewogen)
10% BF

Mijn doel is het volgende:

Trainen, eten en slapen tot ik de 75 KG heb bereikt en mijn BF op maximaal 12% ligt. Misschien zelfs wel de 80 KG, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Ook wil ik de eerste keer niet beginnen met het zetten van spuiten, dus ik zat te denken aan oral only. Winstrol voor 6 weken op 40 mg per dag en daarna 2 weken na-kuren met nolvadex.

De reden dat ik liever voor Winstrol kies dan Dianabol is omdat je met dianabol erg veel vocht vast houd en daarna veel weer kwijt raakt. Zoals ik ben geïnformeerd op dit moment zorgt winstrol juist meer voor kracht en met een juiste voeding en training ook voor een extra massa.

No offence als ik verkeerde dingen zeg, hoop dat ik dan goed word geholpen!

Mijn eetschema:

Ontbijt
80 gr. havermout
500 ml halfvolle melk
2 scheppen whey

Ochtendsnack:
Tonijnsalade met brood;
1 blik tonijn op olie
1 grote tomaat
ijsbergsla
ui
2 bruine boterhammen

Middageten:
100 gr bastami rijst
150 gr kipfilet
100 gr brocoli

Middagsnack:
80 gr. havermout
500 ml halfvolle melk
50 gr cashewnoten

Avondeten:
Aardappelen/rijst 200gr, vis/vlees 300gr en groenten 100gr

Na het avond eten trainen

Post workout:
Tonijn op water + shake

Pre workout
Whey shake + banaan

Voor het slapen gaan
500 gram magere kwark

Misschien zitten er ook nog wat foutjes in mijn voeding, dit zou ik ook erg graag horen!

Bedankt voor diegene die leest en beoordeeld,

Ziggyzo
 
Laatst bewerkt:
Post workout:Whey shake + banaanPre workoutTonijn op water + shake

Omdraaien die 2
Koolhydraten omhoog
 
Ho, dat was een foutje, zie het nu ook!
Komt omdat het al zo laat is, haha.
 
Na trainen koolhydraten erin rammen man
 
Waarin kan ik mijn maaltijd na het trainen beter vervangen dan, mack?
Nog een keer havermout? Kan ik dan niet beter mijn middagsnack ook veranderen?
 
Goed dat je vroeg begint met informeren. Begin met de stickies, staat erg veel info in.

Voeding ziet er top uit, voeg gerust 1 of 2 schepjes whey toe aan je melk bij de middag snack. En die tonijn voor je training eruit, ervaring leert me dat ik beter train als ik vlak voor de training geen vast voer binnen heb.

Training kan je ook nog redelijk wat mee varieren om nieuwe impuls te geven. Denk aan 3 daagse fullbody (1 oef per spiergroep voor 4 sets 15reps), 4/5 daagse split low reps, 4/5 daagse split medium reps 15-45 sec rust tussen sets.

Meer kan ik niet op aanmerken, als je nog vragen hebt kan je altijd pm.
 
Mijn pwo shake zit vitargo/dextrose bij.
 
Mijn pwo shake zit vitargo/dextrose bij.

Ik ben absoluut geen voorstander van snelle carbs. Mss enkel bij een carbload vlak voor een wedstrijd of als je slin gebruikt en hypo krijgt.
 
Alleen pwo, daarna weer complex.
Licht eens toe??
 
Alleen pwo, daarna weer complex.
Licht eens toe??

Dat hele snelle kh na de training gedoe is achterhaald. De studie waar dat verhaal op gebaseerd was is bij duuratleten en die verbranden een pak meer suiker dan wij. Door onze hit stijl training hebben wij op het moment zelf veel minder verbrand maar hebben we wel een hele hoge naverbranding van kcals.

En als je denkt dat je na een training denkt van ik heb al mijn kh verbrand denk dan nog eens goed na want je lever heeft een vrij serieuze voorraad (zal er geen getal op plakken want ik weet het niet precies meer maar het was meer dan genoeg).

Als jij nog een andere reden hebt dan glycogeen terug op te vullen dan hoor ik em graag, maar vrees van niet. Dus licht jij ook eens toe.

Mijn aanpak heeft me alleszins een hoop bf gespaard.
 
Laatst bewerkt:
Glycogeen is niet zo maar op.
Eens.
Zeker wel leger.
Insulinepiek dan?
Maar als je schema goed in orde is, gaat je bf niet omhoog door je pwo shake.

Gevoelsmatig voel ik me voller na zware training.
AAnvulling op me dieet.
 
Die insuline piek die je naturel krijgt is niet genoeg om dat voordeel van exogeen te evenaren. Er is maar een hele kleine hoeveelheid insuline nodig om je proteinsynthese hoog te houden.

Dat over schema heb je gelijk, +ik doe niet meer aan bulken zoals ik vroeger deed. Als het in je macro's past dan kan je het zeker doen. Maar ik ben nog altijd van mening dat een kcal uit simplele suiker minderwaardig is aan een kcal uit complexe kh (als ik na de training kh wil dan liever havermout dan dextrose)

Als je er een goed gevoel bij hebt dan zal het mss wel werken voor je net zoals ik er een goed gevoel bij heb om het niet te doen.

Onze persoonlijke doelen liggen mss te ver uiteen om elkaar te overtuigen. Ik haat bf stijging en wil enkel trage en pure groei zien. Ik ga ervan uit dat jij bulkt en zoveel mogelijk massa wil pakken.

---------- Post toegevoegd Sun 31 Jul 2011 om 02:40 ----------


En waarom zou dit iemand tegenhouden om info te verzamelen. Ik leerde ook al bij over anabolen toen ik 16 was.
 
Nu in de cut neem ik 30 gram na de training.
Voelt gewoon lekker.
;)

Leeftijd zegt indd nix
 
ik vind het top man, eindelijk iemand die zich echt in de stof heeft verdiept en nogeens een goed voedingsschema heeft ook.
ga zo door,blijf nog ff naturel doorbulken, met goede voeding kan je nog een hoop gainen.
 
ik vind het top man, eindelijk iemand die zich echt in de stof heeft verdiept en nogeens een goed voedingsschema heeft ook.
ga zo door,blijf nog ff naturel doorbulken, met goede voeding kan je nog een hoop gainen.


Vind ik nou ook :D.
 
ik vind het top man, eindelijk iemand die zich echt in de stof heeft verdiept en nogeens een goed voedingsschema heeft ook.
ga zo door,blijf nog ff naturel doorbulken, met goede voeding kan je nog een hoop gainen.

+1 daarom dat ik eens men tijd genomen heb om goed te antw. anders met al die k*ttopics de laatste tijd, je merkt dat het weer "zomer" is.
 
hoezo post workout geen carbs? Vrij belangrijk.

Daarnaast: je bent pas 19. Je stats zijn okayish, ik ga ervan uit dat je nog goed aan het gainen bent? Je voeding is ok, dus dat zou wel moeten. Lijkt het je niet handiger om pas aan een kuur te beginnen wanneer je al op een hoger niveau bent
 
Ik zou persoonlijk nog 1-2 jaartjes wachten als je het echt wilt gaan doen..just my 2 cents
 
Bedankt voor alle reacties!

Sowieso wacht ik nog een tijdje af, leek mij ook het beste. Verder ga ik nog wel wat artikelen over AAS lezen

@baksteen123: ben inderdaad nog goed aan het gainen! Ga ook pas met een kuur beginnen als ik hoger zit.

Thanks,

Ziggyzo
 
Back
Naar boven