MuscleMeat

Eerste kuur

Bezoekers in dit topic

nick_84

Novice
Lid geworden
5 jan 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
83kg
Vetpercentage
18%
Goedenavond,

2 jaar geleden ben ik begonnen met intensief sporten, begonnen met 3 keer in de week en het laatste jaar 4 keer in de week. Begonnen op een gewicht van 76 kilo en eind november 2017 geëindigd op 91 kilo. Continue in de bulk aangezien ik een ectomorph ben met een zeer snelle spijsvertering en ook snel weer afval. December weinig gesport door ziekte en stress en binnen deze maand 6 kilo afgevallen.... dit werkt zeer demotiverend.

Afgelopen week weer vol goede moed de draad opgepakt maar al het harde werk van de laatste 2 jaar lijkt wel voor niets geweest, althans zo voelt het.

Dit is de reden dat ik mij aan het inlezen ben om dit jaar is één kuur te doen om te bekijken hoe dit op mij werkt en alle informatie van ervaren mensen hier goed in kan gebruiken.

Hieronder wat stats die gevraagd werden in een sticky voor een duidelijker beeld:
  1. Wat je leeftijd is - 33
  2. Hoe lang je traint (hiermee wordt bedoeld serieuze training, geen half werk) - 2 jaar
  3. Hoeveel gewicht je op natuurlijke wijze in die periode hebt gewonnen (+ je vet %) - 15 kilo / 18 tot 22% vet
  4. Een voorbeeld van wat je op een doordeweekse dag allemaal eet - laatste 6 maanden een afgewogen voedingsschema voorzien van : Brinta, eieren, brood, rijst, kip, pasta, vis, kwark met een macro verhouding van 50/30/20 K/E/V op 3300 calorieen per dag.
  5. Welke supplementen je al hebt gebruikt - king mass XL, eiwit shakes, creatine, hormobal, testo4HD
  6. Waarom je deze kuur wilt doen - zoals hierboven omschreven val ik zeer snel af en een stukje motivatie door zichtbare lichaamsverandering kan ik goed gebruiken om vervolgens weer clean door te zetten.
  7. Wat je wilt bereiken (in bodybuilding) op lange termijn? Ten eerste doe ik dit voor het fijne gevoel wat bodybuilding geeft en ten 2e wil ik graag met spiermassa.
Ik zie graag wat advies tegemoet voor een 1e kuur / nakuur etc.

Groet
 
Hoeveel eet je dan in je bulk? En hoeveel nu dat je afvalt?

Heb je überhaupt een voedingsschema?
 
3300 calorieen per dag verdeeld in 50/30/20 K/E/V met een dagelijks voedingsschema.

Afgelopen maand na 6 maanden dit schema gevolgd te hebben slecht gegeten (2500 calorieen per dag ) maar dan nog..6 kilo afvallen in een maand is vrij veel.
 
Je bent nog lang niet klaar voor het kuren. Kijk nog eens naar jouw voedingsschema. Kuren zal ik in jouw geval nog lang niet doen, er valt naturel nog genoeg te bereiken.
 
Lijkt me een goed uitgangspunt om met een kuur te beginnen :roflol:

Zorg eerst maar weer dat je je shit op orde hebt.

Niet dat 90% van de mensen hier wat mee doet dus gewoon 10 weken 500mg test met nolvadex als nakuur.
 
3300 calorieen per dag verdeeld in 50/30/20 K/E/V met een dagelijks voedingsschema.

Afgelopen maand na 6 maanden dit schema gevolgd te hebben slecht gegeten (2500 calorieen per dag ) maar dan nog..6 kilo afvallen in een maand is vrij veel.

Ik was na een nachtje ziekenhuis en de halve ochtend en middag niet mogen eten ivm scan die nog gemaakt moest worden 4 kilo kwijt, stel je niet aan, gewoon 10.000 kcal naar binnen stouwen en je glycogeen voorraden zijn weer aangevuld en je hebt zo die kilo's weer terug.
 
Hormobal en testo4HD kun je wel in de vuilbak gooien. Die gaan je niks opleveren.
 
Veel topics de laatste weken over 'eerste kuurtjes'. De zomer is nochtans nog een eind verwijderd :)

Drie tips voor TS: werk aan je dieet, hang niet teveel geld aan nutteloze supplementen en verlaag je VP alvorens je aan kuren denkt. Gezien je leeftijd moet je zelf maar beslissen wanneer je wil gaan kuren maar sowieso raad ik je aan om te kuren vanaf een lager VP. 33 is niet oud trouwens maar wel oud genoeg om zelf te beslissen of je wil kuren.

Zoals ik de laatste tijd wel vaker in dit soort topics typ: test 300 en mast 200 met HCG (2*500-750IU per week) is een ideale eerste kuur. Nakuur doe je dan gewoon met clomid op 25-50 mg per dag.
 
Bedankt voor de reacties!
 
Back
Naar boven