Fitness Seller

Eerste kuur

Bezoekers in dit topic

Chris

Novice
Lid geworden
5 jun 2018
Berichten
13
Waardering
6
Lengte
1m75
Massa
90kg
Na enkele jaren hier op parasitaire wijze rond te hebben gehangen en vooral met veel interesse topics te hebben gevolgd, werd het tijd om zelf ook een account aan te maken.
Hopelijk zit ik met dit verhaal op het juiste forum.

Ik ben een man van 27, 175cm en 80kg.
Fitness ervaring: 6 jaar.

Door mijn werk is het nooit eerder mogelijk geweest om een eerste kuur te beginnen, echter ga ik volgende maand een lange periode naar het buitenland waardoor het nu wel mogelijk wordt.

Na veel wikken en wegen ben ik toch op de uiteindelijke keuze gekomen om een Primo only kuur te volgen.
Na veelal topics te hebben gevolgd merk ik dat hier nogal op wordt neergekeken.
De reden voor deze kuur is omdat ik in het buitenland beperkte tot geen mogelijkheden heb om grote sides tegen te gaan, ik dus voor een veilige eerste kuur wil gaan, en ik graag wil zien hoe mijn lichaam hierop reageert.

Wk 1-3 400mg
Wk 4-12 500mg
Afhankelijk van het resultaat kan ik beslissen het nog 2 weken langer door te trekken, ik heb ruim inkopen gedaan dus mocht ik er behoefte aan hebben is er ruimte voor verhoging van dosering.

Nakuur: nolvadex eenmaal daags 20mg begint 12 dagen na laatste inject, en 1/3 van de uiteindelijke kuur periode.

De Primo is zorgvuldig uitgekozen, en wordt ondersteund met labresultaten.

Ik verwacht natuurlijk geen wonderen van deze kuur.
Mijn werk is fysiek en mentaal erg zwaar, en heb van mijn eigen een redelijk 'pittig' karakter. Mijn lichaam moet ten alle tijden inzetbaar zijn. Deze feiten en vooral adviezen van mijn maten die mij goed kennen, en zelf al jaren 'in deze wereld zitten', hebben ervoor gezorgd dat ik voor dit pad gekozen heb.
Test heb ik er dus bewust buiten gelaten, echter door veel topics te hebben gelezen hier, twijfel ik hier toch nog wel over.

Ik hoor heel graag jullie reacties, adviezen en meningen, uiteraard beantwoord ik graag vragen die jullie eventueel voor mij hebben.

Groet!
 
Ik verwacht natuurlijk geen wonderen van deze kuur.

Vermeld nog even wat je doel is met deze kuur. Persoonlijk zou ik je kuur volledig vervangen voor 250mg test per week.
 
Vermeld nog even wat je doel is met deze kuur. Persoonlijk zou ik je kuur volledig vervangen voor 250mg test per week.

Ik zit al een dik jaar op 80kg, en kom er niet overheen.
Zelfs na een half jaar 4500kcal naar binnen te schuiven kwam er geen kilo bij.

Ik wil hier graag overheen, in de vorm van droge spiermassa.

Als ik hier uiteindelijk een paar kilo overheen zou komen, en nog steeds mijn 'harde atletische fysiek' behoud, ben ik tevreden.
 
Ik zit al een dik jaar op 80kg, en kom er niet overheen.
Zelfs na een half jaar 4500kcal naar binnen te schuiven kwam er geen kilo bij.

Ik wil hier graag overheen, in de vorm van droge spiermassa.

Als ik hier uiteindelijk een paar kilo overheen zou komen, en nog steeds mijn 'harde atletische fysiek' behoud, ben ik tevreden.

Meer eten
 
Waarom dan geen test?

Test op 375-500mg voor 10 weken is ook mooie eerste kuur :)

Je zult om gewicht aan te komen echter meer dan 4500 moeten eten
 
Ik zit al een dik jaar op 80kg, en kom er niet overheen.
Zelfs na een half jaar 4500kcal naar binnen te schuiven kwam er geen kilo bij.

Ik wil hier graag overheen, in de vorm van droge spiermassa.

Als ik hier uiteindelijk een paar kilo overheen zou komen, en nog steeds mijn 'harde atletische fysiek' behoud, ben ik tevreden.

Flinke metabolisme dan voor een natty. Hoe lang ben je? En hoe oud ben je?
Niet gainen kan natuurlijk aan verschillende factoren liggen. Hoe ziet jouw training er normaliter uit? Hoe vaak per week? Hoeveel sets per spiergroep?
 
Waarom dan geen test?

Test op 375-500mg voor 10 weken is ook mooie eerste kuur :)

Je zult om gewicht aan te komen echter meer dan 4500 moeten eten

Omdat ik niet weet hoe mijn lichaam op test gaat reageren, en ik daar niet mee wil experimenteren als ik in het buitenland zit. Hierom heb ik voor een veilige kuur gekozen.

Ik zat met 4500kcal royaal boven mijn onderhoud, en begon een erg opgeblazen buik te krijgen terwijl mijn buikspieren wel zichtbaar bleven.
Dit zal waarschijnlijk aan het hoge koolhydraten gehalte liggen, dus ik ga die verlagen, en de eitwitten omhoog.
 
Flinke metabolisme dan voor een natty. Hoe lang ben je? En hoe oud ben je?
Niet gainen kan natuurlijk aan verschillende factoren liggen. Hoe ziet jouw training er normaliter uit? Hoe vaak per week? Hoeveel sets per spiergroep?

Klopt inderdaad, ik heb voorheen 13 jaar op niveau gesport waarvan 4 jaar topsport.
Denk dat dit een belangrijke reden is dat ik zo'n metabolisme heb, en relatief makkelijk spiermassa aankom en weinig vet.

Ik ben 175cm en 27 jaar, train 5 á 6 keer per week.
Ik train 2 spiergroepen per dag, 4 á 5 oefeningen per spiergroep, met ook 4 á 5 sets per oefening.

Ik ben het er zeker mee eens dat ik meer moet eten, over het algemeen eet ik wel mager, ik ben op het moment bezig met wat vettere vleessoorten te eten dan voorheen.
 
Schrijf je schema eens in grote lijnen op. Lijkt me dat de frequentie niet heel optimaal is en het volume daarentegen te hoog, maar kan moeilijk uitspraken doen doordat het voor mij te vaag is hoe je nu traint.
 
Omdat ik niet weet hoe mijn lichaam op test gaat reageren, en ik daar niet mee wil experimenteren als ik in het buitenland zit. Hierom heb ik voor een veilige kuur gekozen.

Ik zat met 4500kcal royaal boven mijn onderhoud, en begon een erg opgeblazen buik te krijgen terwijl mijn buikspieren wel zichtbaar bleven.
Dit zal waarschijnlijk aan het hoge koolhydraten gehalte liggen, dus ik ga die verlagen, en de eitwitten omhoog.
En je weet wel hoe je op primo gaat reageren? Als je niet durft te experimenteren dan is het beter om het niet te doen misschien? Je loopt altijd risico op sides.
 
Schrijf je schema eens in grote lijnen op. Lijkt me dat de frequentie niet heel optimaal is en het volume daarentegen te hoog, maar kan moeilijk uitspraken doen doordat het voor mij te vaag is hoe je nu traint.

Ma: benen, nadruk op quads
Di: borst triceps
Wo: rug biceps kuiten
Do: schouders triceps
Vr: benen, nadruk op hamstrings
Za: armen of borst, kuiten
Zo: rust

Ik train veelal alleen, minstens 2 uur.
Nou wil het tijdsbestek dat je er bent natuurlijk niet veelzeggend zijn, maar ben constant bezig en er wordt weinig gepraat.
 
En je weet wel hoe je op primo gaat reageren? Als je niet durft te experimenteren dan is het beter om het niet te doen misschien? Je loopt altijd risico op sides.

Tuurlijk heb je daar gelijk in, maar we kunnen het er over eens zijn dat je je met primo hier een stuk minder zorgen over hoeft te maken dan met test, toch?

Het is niet persé een kwestie van durven, maar op een verantwoorde manier met de situatie omgaan waar ik mij daar in ga bevinden.

Excuses voor de vaagheid van het verhaal, begrijp dat dit verwarring kan veroorzaken.
 
Zou het gewoon op 500mg test houden 10 weken lang als eerste kuur. Waarom gelijk op primo springen

En anders eventueel 250test/250primo zou je ook goed doen maar dan weet je niet op welke je hoe reageert.
 
Tuurlijk heb je daar gelijk in, maar we kunnen het er over eens zijn dat je je met primo hier een stuk minder zorgen over hoeft te maken dan met test, toch?

Het is niet persé een kwestie van durven, maar op een verantwoorde manier met de situatie omgaan waar ik mij daar in ga bevinden.

Excuses voor de vaagheid van het verhaal, begrijp dat dit verwarring kan veroorzaken.
Gyno is vrijwel uitgesloten ja. Verder mogelijk meer sides door het gebrek aan oestrogeen.
 
Zou het gewoon op 500mg test houden 10 weken lang als eerste kuur. Waarom gelijk op primo springen

En anders eventueel 250test/250primo zou je ook goed doen maar dan weet je niet op welke je hoe reageert.

Wk 1-14 500mg primo
Wk 1-10 200mg test
Wk 1-11 proviron 50mg pd
Wk 16-18 nolva 20mg pd

Wat is jouw mening hierover?
 
zou eerder voor dit gaan man

Wk 1-14 500mg test-e
Wk 1-10 200mg primo
Wk 1-11 proviron 50mg pd
Wk 16-18 nolva 20mg pd
 
zou eerder voor dit gaan man

Wk 1-14 500mg test-e
Wk 1-10 200mg primo
Wk 1-11 proviron 50mg pd
Wk 16-18 nolva 20mg pd

Wat gaat die 200mg primo toevoegen dan?
 
Wel een zieke dosering als je het mij vraag voor een eerste kuur. 14 weken vind ik persoonlijk niets mis mee, maar doe dan de dosering iig wat lager. 250 test volstaat gewoon als 1e kuur, niet tevreden dan evt 200 primo erbij lijkt me op zich niets mis mee.

Nut van proviron erbij?
 
Proviron is een boeiende anabole steroïde, maar is niet zeer waardevol binnen het bodybuilding. De meest genoemde reden om deze steroïde te gebruiken is om het te gebruiken als een antioestrogeen binnen het ‘stacken’ met andere steroïden. In de tijden voor de beschikbaarheid van anti-aromatase middelen en het gebruik van zogeheten SERMs (selectieve oestrogeen receptor modulators), zoals Clomid en Nolvadex, bestond de enige verdienste van Proviron aan het onderdrukken van aromatase. Het effect van Proviron is echter minimaal en er zijn tegenwoordig veel betere antioestrogeen middelen op de markt. Bij het gebruik van deze middelen is er weinig verdere behoefte aan het gebruik van Proviron om te functioneren als een antioestrogeen.

proviron eruit laten als je het mij vraagt en die 200primo erbij lijkt me prima voor een eerste kuur maar zoals ik al eerder zei 250 test 200 primo zou voldoen.
 
zou gewoon bij test houden als het eerste kuur is en als je bang bent voor sides zou ik je afraden om niet te kuren ;)
 
Back
Naar boven