AndroidHealthClinic

Eerste Kuur (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Als 't idd gyno is dan zorgen dat 't niet erger word, gezien je plannen voor een operatie.
 
Ja ik weet dus niet of een AI nemen nut heeft voor bestaande gyno zoals Galen zei. Wat denk jij? Wel betere A/E verhouding dus in zie zin zou het wel moeten helpen lijkt mij?
Hoezo een betere A:E-verhouding? In het bloed neemt die al een veelvoud toe bij 500 mg testosteronenanthaat per week. Zou een nog verdere toename beter zijn?

In studies werken aromataseremmers niet/nauwelijks tegen bestaande gyno of ter preventie ervan, ik zie het nut er totaal niet van in. Zeker niet gezien tamoxifen duidelijk wél werkt in veel studies.

(Merk op dat in het figuur de E:A-verhouding wordt uitgebeeld i.p.v. de A:E-verhouding.)
1590234633249.png
 
Hoezo een betere A:E-verhouding? In het bloed neemt die al een veelvoud toe bij 500 mg testosteronenanthaat per week. Zou een nog verdere toename beter zijn?

In studies werken aromataseremmers niet/nauwelijks tegen bestaande gyno of ter preventie ervan, ik zie het nut er totaal niet van in. Zeker niet gezien tamoxifen duidelijk wél werkt in veel studies.

(Merk op dat in het figuur de E:A-verhouding wordt uitgebeeld i.p.v. de A:E-verhouding.)
Bekijk bijlage 492117

Hoe ik het altijd begreep is dat gyno gaat groeien door een slechte A:E verhouding dus wanneer je een AI zou toevoegen onderdruk je die oestrogenen zodat die verhouding weer beter is en de kans op gyno kleiner.

Maar als ik die studies zo zie lijkt me dat niet meer nodig, plus ik heb al bestaande gyno dus dan zal de enige optie inderdaad tamoxifen zijn. Bedankt voor de nuttige info Galen!
 
Hoezo een betere A:E-verhouding? In het bloed neemt die al een veelvoud toe bij 500 mg testosteronenanthaat per week. Zou een nog verdere toename beter zijn?

In studies werken aromataseremmers niet/nauwelijks tegen bestaande gyno of ter preventie ervan, ik zie het nut er totaal niet van in. Zeker niet gezien tamoxifen duidelijk wél werkt in veel studies.

(Merk op dat in het figuur de E:A-verhouding wordt uitgebeeld i.p.v. de A:E-verhouding.)
Bekijk bijlage 492117
Als ik jouw posts lees, mis ik de karmaknop wel. Kan deze niet terugkomen?
 
Hoe ik het altijd begreep is dat gyno gaat groeien door een slechte A:E verhouding dus wanneer je een AI zou toevoegen onderdruk je die oestrogenen zodat die verhouding weer beter is en de kans op gyno kleiner.

Maar als ik die studies zo zie lijkt me dat niet meer nodig, plus ik heb al bestaande gyno dus dan zal de enige optie inderdaad tamoxifen zijn. Bedankt voor de nuttige info Galen!
Gyno ontstaat door een:
- Te lage A:E-verhouding
- Te laag absoluut androgeenniveau
- Te hoog absoluut oestrogeenniveau

Een te lage A:E-verhouding lijkt niet het probleem wanneer gyno ontstaat tijdens een kuur. Het lijkt vooral een probleem van een absoluut oestrogeenoverschot. Dit maakt het natuurlijk redelijk om te denken dat aromatseremmers dan ook werken tegen gyno, immers verlagen zij het oestrogeen. Het probleem is echter dat dat niet gebeurt in de praktijk. Waarom? Geen idee, dat is niet duidelijk. Waarschijnlijk gaat er iets op niveau van het borstweefsel niet helemaal lekker. Maar verder maakt dat ook niet uit; het werkt simpelweg niet. Tamoxifen daarentegen werkt wel. Veel onderzoek laat dat zien.
 
Door blijven slikken, helemaal tot en met je pct.

Ik heb hier nog een vraag over. Ik wil dus de volgende kuur doen:
wk 1-10 500mg test E p/w
wk 12-15 Tamoxifen 20 mg p/d (of 4 weken?)

Stel ik ben genoodzaakt tamoxifen te nemen in de tweede week van mijn kuur. Dan slik ik dus tot en met week 15 tamoxifen.
Is dit verantwoord? Omdat ik dan toch dik 12 weken tamoxifen aan het slikken ben haha.
 
Netjes! Nog ff cutten en dan g2g!

Wat zou een goed bf% kunnen zijn om te beginnen met mijn kuur? Heb gisteren mijn bf gemeten en het bleek 13% te zijn, en dan rond ik het naar boven af om er zeker van te zijn dat ik geen fout hebt gemaakt bij het opmeten.
 
Ik heb hier nog een vraag over. Ik wil dus de volgende kuur doen:
wk 1-10 500mg test E p/w
wk 12-15 Tamoxifen 20 mg p/d (of 4 weken?)

Stel ik ben genoodzaakt tamoxifen te nemen in de tweede week van mijn kuur. Dan slik ik dus tot en met week 15 tamoxifen.
Is dit verantwoord? Omdat ik dan toch dik 12 weken tamoxifen aan het slikken ben haha.

Of het verantwoord is moet iedereen voor zichzelf bepalen, maar als je geen gyno wil heb je niet echt een keuze.

Overigens zijn er vrouwen met borstkanker die jarenlang elke tamoxifen slikken, maar dat ter zijde.
 
Of het verantwoord is moet iedereen voor zichzelf bepalen, maar als je geen gyno wil heb je niet echt een keuze.

Overigens zijn er vrouwen met borstkanker die jarenlang elke tamoxifen slikken, maar dat ter zijde.

Goed, bedankt gozer!
 
Ik heb hier nog een vraag over. Ik wil dus de volgende kuur doen:
wk 1-10 500mg test E p/w
wk 12-15 Tamoxifen 20 mg p/d (of 4 weken?)

Stel ik ben genoodzaakt tamoxifen te nemen in de tweede week van mijn kuur. Dan slik ik dus tot en met week 15 tamoxifen.
Is dit verantwoord? Omdat ik dan toch dik 12 weken tamoxifen aan het slikken ben haha.

Wat denk je zelf ?
Dat iemand gaat zeggen, doen, geen enkel risico ? Ook de AAS, geen enkel risico?
Wat denk je zelf ?
Be a man, neem die risico's of neem ze niet.
Maar wat gaat het je brengen op de lange termijn?
Waar ben je over 10 jaar over 25 jaar ?
Zul je dan denken, die gehuurde kilo's s in 2020 en 2021 hebben mijn gezondheid ernstig ondermijnd ?
 
Wat denk je zelf ?
Dat iemand gaat zeggen, doen, geen enkel risico ? Ook de AAS, geen enkel risico?
Wat denk je zelf ?
Be a man, neem die risico's of neem ze niet.
Maar wat gaat het je brengen op de lange termijn?
Waar ben je over 10 jaar over 25 jaar ?
Zul je dan denken, die gehuurde kilo's s in 2020 en 2021 hebben mijn gezondheid ernstig ondermijnd ?

Nee, ''verantwoord'' was ook niet het juiste woord. Maar mensen zouden het me wel kunnen afraden, net zoals ik zou gaan vragen of 1gr tren nemen voor 10 weken verantwoord zou zijn. Dan had iedereen nee gezegd ;).
 
Nee, ''verantwoord'' was ook niet het juiste woord. Maar mensen zouden het me wel kunnen afraden, net zoals ik zou gaan vragen of 1gr tren nemen voor 10 weken verantwoord zou zijn. Dan had iedereen nee gezegd ;).
Als je 1 gram kan verdragen waarom niet :shrug:
 
Als eerste kuur lijkt me een beetje onverstandig ghehe
Verstandig is het indd niet nee. Maar ik dacht dat je er al een kuurtje had opzitten. Dan zou ik het zwz gewoon bij de base test laten. Tren is een leuke compound maar je weet bij voorbaat niet hoe jou lichaam gaat reageren op deze compound. En als eerste kuur weet je zwz al niet hoe je op test gaat reageren. Ik zou het dan gewoon bij test E 500mg 10a12 weken laten is een prima eerste kuur. En als je ongeduldig bent zou je altijd nog kickstart met korte esther kunnen pakken.
 
Back
Naar boven