XXL Nutrition

eerste maal deadliften in homegym, graag tips (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

NaturalGainz

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 jul 2017
Berichten
708
Waardering
914
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
22%
eerste keer dat ik deadlift jongens en heb niemand om te zeggen als ik ze goed of fout doe..
wil graag van in het begin hebben dat ik ze goed uitvoer,om blessures enz te vermijden. daarom graag een mening! thnx
 
Ik zou mijn hoofd in een veel neutralere positie proberen te houden, je kijkt heel erg omhoog.

Edit: Hoewel ik me af vraag of dit echt kwaad kan eigenlijk...
 
Ik zou mijn hoofd in een veel neutralere positie proberen te houden, je kijkt heel erg omhoog.

Edit: Hoewel ik me af vraag of dit echt kwaad kan eigenlijk...
wel eigenlijk kijk ik een beetje omhoog denk ik doordat ik mijn borstkas wil vooruitduwen om een zo gestrekt mogelijk rug te hebben..
misschien idd mijn hoofd een beetje relaxed'er proberen te houden, goeie tip! thnx
 
wel eigenlijk kijk ik een beetje omhoog denk ik doordat ik mijn borstkas wil vooruitduwen om een zo gestrekt mogelijk rug te hebben..
misschien idd mijn hoofd een beetje relaxed'er proberen te houden, goeie tip! thnx
Tja, het kan volgens mij geen kwaad en sommigen kunnen beter pullen op deze manier. Maar je kunt er een beetje mee experimenteren.

Verder heb ik weinig kaas van sumo deadlifts gegeten, ik pull alles conventional. :p
 
eerste keer deadlift en dan meteen 155?
 
Hij bedoelt denk ik eerste keer in zijn homegym. Zijn log leert mij dat hij wel vaker deadlift.
Heb vroeger wel wat gedealift toen ik jong was, toen ik nog naar een gym ging, maar dat was niets serieus.. nu wil ik echt opbouwen.. en idd het is de eerste keer dat ik terug deadlift in 5 jaar denk ik. Dus wil een goeie start
 
Techniek leer je niet met 155kg, ik zou eerst eens een stuk minder zwaar doen om je rug telaten wennen aan de uitvoering en gewicht.
 
Techniek leer je niet met 155kg, ik zou eerst eens een stuk minder zwaar doen om je rug telaten wennen aan de uitvoering en gewicht.
Ja idd, de eerste 2 sets waren met 100kg en voelden een stuk beter aan, 155kg was wel het uiterste om mee te starten.
 
Ik vind hem helemaal goed!
 
Ik zou mijn hoofd in een veel neutralere positie proberen te houden, je kijkt heel erg omhoog.

Edit: Hoewel ik me af vraag of dit echt kwaad kan eigenlijk...


Hoofd omhoog Plaatst de erector in een zwakkere positie (verkort vanaf de nek).
 
Gewoon rechte nek houden. Vond een video met Elliot Hulse en Omar Isuf wel aardig op dit punt.

 
Met 155 kilo oefenen gaat je rug van huilen.

Vooral bij die 155 schieten je heupen omhoog. Lijkt daar ook niet op een volledige lockout.

 
3XL kun me uitleggen hoe dit je deadlift beinvloed? Dank je!


erectors-glutes-hamstrings.jpg


Dit zijn de belangrijkste 3 spieren mbt het strekken en rechthouden. Wanneer je 1 van deze spieren in een zwakkere positie plaatst beïnvloed dat je gehele beweging op een negatieve manier.
 
Back
Naar boven