Fitness Seller

eerste maal deadliften in homegym, graag tips

Bezoekers in dit topic

bedankt voor de reacties jongens! hier ga ik veel aan hebben! nu word het oefenen
 
Met 155 kilo oefenen gaat je rug van huilen.

Vooral bij die 155 schieten je heupen omhoog. Lijkt daar ook niet op een volledige lockout.

hmmm en wat is een lockout juist? sorry, maar heb er weinig verstand van :), en van mijn heupen die omhoog schieten klopt idd! ga ik ook aan werken!

ik denk dat het probleem van mijn heupen ligt aan het feit dat ik mijn ass teveel naar beneden doe en idd zo in een zwakere positie kom.. maar zou die positie (denk ik)niet minder belastend zijn voor de onderrug? maar idd.. als dan toch je heupen toch omhoog schieten heeft dit toch geen voordeel... hmmm thnx alvast voor de tip
 
Laatst bewerkt:
hmmm en wat is een lockout juist? sorry, maar heb er weinig verstand van :), en van mijn heupen die omhoog schieten klopt idd! ga ik ook aan werken!

ik denk dat het probleem van mijn heupen ligt aan het feit dat ik mijn ass teveel naar beneden doe en idd zo in een zwakere positie kom.. maar zou die positie (denk ik)niet minder belastend zijn voor de onderrug? maar idd.. als dan toch je heupen toch omhoog schieten heeft dit toch geen voordeel... hmmm thnx alvast voor de tip

Denk dat je idd je heupen te laag laat gaan in de start positie. Je ziet dit wel vaker bij sumo deadlift, maar in jouw geval corrigeert je lichaam zichzelf door eerst die heupen omhoog te laten komen.

Door iets minder rechtop te beginnen zal je ook sterker zijn. Nu is je deadlift heel erg quad en heup dominant. Met een iets meer horizontale rugpositie kun je meer gebruik maken van je onderrug, glutes en hams.
 
Back
Naar boven