MuscleMeat

Eerste stap Turkije richting sharia?

Users who are viewing this thread

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
Ankara wil af van universitair hoofddoekverbod
ANKARA - De Turkse premier Tayyip Erdogan wil af van het geldende verbod op het dragen van hoofddoeken op universiteiten. Hij wil in de nieuw op te stellen grondwet laten vastleggen dat het vrouwen toegestaan moet zijn op staatsuniversiteiten de haren te bedekken.
,,Het recht op hoger onderwijs kan niet worden ingeperkt door hetgeen een vrouw draagt. In westerse maatschappijen zijn daar geen problemen mee maar in Turkije wel en ik geloof dat het de eerste plicht is van politici dit probleem op te lossen'', aldus de regeringsleider tegen de krant Financial Times.

AD.nl - 24 uur per dag actueel nieuws

Zo, ondanks beloftes dat hij het land niet zou islamiseren laat Erdogan er geen gras over groeien. En geef hem eens ongelijk, bij ons in het westen mag het ook, dus waarom niet in Turkije? Onze linkse politici zijn zo aardig geweest het islamitische land de weg naar de sharia te wijzen. :(

Mascherano

Advanced Bodybuilder
+10 jaar member
Lid geworden
18 mrt 2007
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
8%
Zover zal het allemaal niet komen, Zelda. Het Turkse leger is te machtig en zal desnoods door middel van een coup de seculiere karakter van Turkije beschermen.

RichardV

Colossal Veteran
+15 jaar member
Lid geworden
9 dec 2002
Haha ze gaan nu ons nadoen:D
Geweldig!!
Denk dat wij allemaal maar in de blote kont over straat moeten gaan lopen, nemen zij dit dan ook over?

De wereld draaid echt door!

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Opheffen van een verbod is het inslaan van de weg naar de sharia :scratch: Hooguit wordt een verbod opgeheven, er wordt echter niks verplicht gesteld. Als er een sharia zou gelden was een hoofddoek waarschijnlijk verplicht.

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
Zover zal het allemaal niet komen, Zelda. Het Turkse leger is te machtig en zal desnoods door middel van een coup de seculiere karakter van Turkije beschermen.

Maar om nou te zeggen dat dat een erg stabiele regeling is. Het leger zal in de toekomst wellicht haar macht inleveren, en dan?

Mans

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
28 jan 2003
Ik vind 't wel een erg groot sprongetje Zelda.

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
Opheffen van een verbod is het inslaan van de weg naar de sharia :scratch: Hooguit wordt een verbod opgeheven, er wordt echter niks verplicht gesteld. Als er een sharia zou gelden was een hoofddoek waarschijnlijk verplicht.

Tsja, een beetje dramatiseren kan geen kwaad. :D

Toch vind ik het een zorgelijk signaal. Eerst worden de verboden tegen islamisering afgeschaft, wellicht is de volgende stap dat sommige westerse vrijheden worden verboden. Zo vergezocht is dat niet.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Als de Turken zo'n maatschappij willen is dat hun goed recht, dat is ook democratie.

Peoples

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
22 jan 2004
Lengte
1m86
Massa
116kg
back to the 1350's

OP
Zelda

Zelda

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
31 aug 2004
Als de Turken zo'n maatschappij willen is dat hun goed recht, dat is ook democratie.

Dat is op zich waar, maar tot nu toe hebben dergelijke regimes nou niet echt een positief effect op de democratie, welvaart en internationale stabiliteit gehad. Of zou jij het geen probleem vinden als een miljard mensen wereldwijd onder een streng islamitisch bewind zouden leven?

Ik zie dat niet echt zitten eigenlijk, maar ik zal wel gek zijn.

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Het zou me eerlijk gezegd aan de reet roesten, maar misschien is dat een 'not in my backyard' mentaliteit. Als er echter door krachten uit die landen hier zaken gefinancierd worden die kunnen zorgen voor radicalisatie dan dienen wat dat hier te bestrijden.

Buiten de Islamitische landen zijn er genoeg landen waar het een pestbende is en waar de bevolking wordt onderdrukt. Dat is de wereld, doe je weinig aan. Als ze daar klaar zijn voor een liberaler beleid zal er misschien een verandering plaatsvinden.

bart82

DBB Goeroe
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
12 mei 2003
och ja dan komen ze zeker niet bij de EU...

spiertje16

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
6 dec 2004
Ah daar zijn de reacties weer die ik verwachte van dbb
En dan vraagt zelda vaak aan mij om eens relatief en nuchter naar dingen te kijken:roflol:
Nee, ik weet het weer

Cyan

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Erdogan is een closet extremist.
Doe zo maar lekker voort. Hoe meer islamitischer, hoe moeilijker het zal zijn om EU binnen te mogen.

SHUTTERSPEED

Enormous Athlete
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
13 jun 2005
Haha ze gaan nu ons nadoen:D
Geweldig!!
Denk dat wij allemaal maar in de blote kont over straat moeten gaan lopen, nemen zij dit dan ook over?

De wereld draaid echt door!

haha idd.

kijk zolang het geen verplichting is zal niemand er om malen maar iets zegt me dat het hier niet bij blijft.

Big-T

Administrator
Admin
Founder - R.I.P.
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Erdogan is een closet extremist.
Doe zo maar lekker voort. Hoe meer islamitischer, hoe moeilijker het zal zijn om EU binnen te mogen.
Als die EU na een tijdje niet zelf helemaal islamiseert natuurlijk...

Sport2000

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
24 nov 2004
dat noem je een stap? :roflol:

overigens idd belachelijk dat het niet mag, maar goed er is in dat land wel meer belachelijk :D

Strong80

Advanced Bodybuilder
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
5 mrt 2003
Ik vind het niet belachelijk maar juist heel normaal. Men draagt in een universiteit ook geen petten, mutsen of hoeden. Dus dan ook zeker geen religieuze hoofddeksels. Europa zou beter een voorbeeld nemen aan dit verbod, zowel in openbare ruimten die in contact komen met burgers, als in scholen en andere publieke ruimten.

Naar boven