AndroidHealthClinic

Eerste voedingsschema... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Sonny01

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
19 aug 2004
Berichten
101
Waardering
0
Hello People!

Ik wil nu eindelijk eens goed op mn voeding letten en heb daarom even een schema opgesteld. Gezien 't feit ik geen idee heb of dit een beetje een goed schema is hoop ik dat jullie het schema een beetje onder handen willen nemen :o .

Schema
product-Kcal-E-K-V


8.00
Volkoren brood 60gr 124,8/3,4/24/1,7
Kaas 60gr 165,5/17,2/0,6/10,7
Magere melk 500ml 200/20/27,5/0

10.00/10.30
Volkoren brood 30gr 62,4/1,7/12/0,8
Sultana 1pakje 180/2,7/34,7/3,4

12.30/13.00
Volkoren brood 120gr 249,6/6,8/48/3,4
Ei 2x 164/14/0/12
Achterham 44gr 57,2/8/0,4/2,6
Magere Yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0

15.00/15.30
1 Banaan 124/1/30/0
1 Mandarijn 16/0/4/0
1 Fruitkick 130/1,9/21,3/3,9

18.30/19.00
Aardappelen 400gr 425/13/93/0
Runderlappen 50gr 139/15,5/0,4/8,5
Bak&Braad vet 30gr 262,8/0,1/0/29,2
Magere yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0

20.30/21.00
Fruitkwark 200gr 248/12/22/2

Tussendoor drink ik zo'n 3 L water.

Totaal Kcal/E/K/V: 2822/139,3/367,9/76

Stats:
180cm, 75kg, BF 15,2% (via eenvoudige methode met meetlint en weegschaal berekend)

Ik zit nog met enkele vragen:
- Ik wil rijst toevoegen aan mn schema, alleen hoe eet ik zoiets? Enkel alleen de rijst, of ook nog iets erbij of doorheen?
- Ook wil ik Whey toevoegen, alleen hoe neem ik dit in en waar kun je dit halen?


Ik wacht het commentaar af!!

Grtzzz,
Sonny
 
Je kan nog veel aan je voedingsschema doen bro.

Je vet is vrij hoog, ga voor mager beleg kipfilet of kalkoenfilet,
Verder mis ik groenten ???

Voeg eventueel vette vis en lijnzaad olie toe voor de goede vetten

Rijst is goed, je kan rijst met kip eten bijvoorbeeld, sausjes zat maar dit is een kwestie van smaak

Whey kan je gemakkelijk via internet bestellen, kijk bijvoorbeeld is bij de sponsors van dit board!! xxl nutrition bv heeft goede whey
 
wat is je doel ? Bulken of cutten, das mij niet echt duidelijk.

verder whey;

de goedkoopste wat ik zo'n beetje weet ( in nederland) is toch van XXL nutrition _ helmond ( google maar eens)

81,00 euro voor 5 kilo...

bestel er ook effe een riem bij zal je vast enig staan ! :D
 
Je yoghurt zou je beter door kwark kunnen vervangen, meer eiwitten. Verder zou ik de dingen als fruitkick en sultana vervangen door rijst (zie namelijk dat je er rijst bij wil eten).

Bak&Braadvet, is 30gr niet erg veel voor 50gr vlees?

In je maaltijd van 10 uur zitten nauwelijk eiwitten, zou ik toch wel iets erbij doen. Ei-eiwit bijvoorbeeld.

In je maaltijd van 15:00 uur zie ik ook geen eiwitbron, en persoonlijk zou ik voor een granny smith appel kiezen als fruitbron, zitten namelijk veel vezels in, langzamer koolhydraat dus.

Tot slot zou ik ook een langzaam verteerbare eiwitbron nemen voor het slapen gaan, zou je misschien wat vis kunnen nemen of kwark.

ps: zoals spirosz al zei, groenten zijn zeer belangrijk.
 
Rijst is goed, je kan rijst met kip eten bijvoorbeeld, sausjes zat maar dit is een kwestie van smaak
maar zo'n kip moet weer eerst gekookt worden etc., dit neemt veel tijd in beslag toch? En welke sausjes zijn er zo al dan? En wanneer op de dag zou ik de rijst moeten gaan eten dan? S'avonds heb ik gewoon mn aardappelen etc. ;)


Whey kan je gemakkelijk via internet bestellen, kijk bijvoorbeeld is bij de sponsors van dit board!! xxl nutrition bv heeft goede whey
Ok, dit zal ik gaan doen! Ik zie toevallig via internet dat Whey protein (750 gr) nu tijdelijk gratis is bij Swole V2. Is Swole V2 goede crea? Ik wil hier aan beginnen maar ben er (nog) niet in thuis. En dan heb ik gelijk mn Whey erbij :cool: . Waarmee moet het Whey gemixed worden?


Bak&Braadvet, is 30gr niet erg veel voor 50gr vlees?
Ja, dit is niet helemaal precies. Het is voor meerdere personen...


In je maaltijd van 10 uur zitten nauwelijk eiwitten, zou ik toch wel iets erbij doen. Ei-eiwit bijvoorbeeld.
Welke eiwitten? Wat zijn Ei-eiwitten dan?


ps: zoals spirosz al zei, groenten zijn zeer belangrijk.
Groenten zit bij mn avondeten, van wortelen tot bloemkool, alleen is niet nauwkeurig te zeggen...


Hoop dat jullie weer wat antwoord kunnen geven op mn vragen :o

Thnx!
 
Kip zou ik wel koken als ik jou was ja ;)
Veel tijd valt wel mee je maakt gewoon gelijk voor een paar dagen!!
Kipfiletje in de pan is niet zoveel werk toch!
En je moet er wat voor over hebben, als dit al te veel tijd kost zou ik na gaan denken of BB wel bij mij past. Je komt er nog wel achter "het is een lifestyle"
Veel mensen denken daar te licht over!

Whey wordt het best opgenomen met water !
Tijdstip na het trainen of smorgens op een lege maag voor de beste opname!
Of swole goede crea is weet ik niet kijk gewoon naar de zuiverheid van creatine dit moet 99 % zijn dan weet je zeker dat het goed is!!

Succes
 
maar zo'n kip moet weer eerst gekookt worden etc., dit neemt veel tijd in beslag toch? En welke sausjes zijn er zo al dan? En wanneer op de dag zou ik de rijst moeten gaan eten dan? S'avonds heb ik gewoon mn aardappelen etc. ;)

Kip kan je ook gewoon bakken in een beetje olijfolie, wat gemengde groenten erbij en de rijst eronder roeren. als saus kan je een woksaus nemen. Dit maak je sávonds voor dagen en dan kan je dat mee naar je werk-school nemen.
Hiermee kan je eindeloos varieren, bv rijst vervangen door pasta en de kip door zalm, koolvis, kalkoen en biefstuk.

s'morgen na het opstaan en s'avonds voor het slapen een whey whake nemen, verder nog wat noten toevoegen en ipv yoghurt kwark nemen, sultana eruit en een paar boterhammen erbij, de boterhammen beleggen met pindakaas/kip/rosbief bv, ipv fruitkwark gewone magere kwark nemen en ik zou ook nog een blikje tonijn toevoegen

Bak en braadvet trouwens vervangen door olijfolie.

smakelijk !! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik zal snel even mn nieuwe/gewijzigde voedingsschema plaatsen, maar zit eigenlijk nog even met wat vragen :rolleyes: ........



Kipfiletje in de pan is niet zoveel werk toch!
En je moet er wat voor over hebben, als dit al te veel tijd kost zou ik na gaan denken of BB wel bij mij past. Je komt er nog wel achter "het is een lifestyle"
Das waar... :cool:


Whey wordt het best opgenomen met water !
Tijdstip na het trainen of smorgens op een lege maag voor de beste opname!
Hoeveel gr Whey moet er gemend worden met het water? En nu zie ik bij de voedingswaarden van Whey staan: 81,5/11,7/1 (E/K/V). Maar als ik dus 10gr Whey inneem dan, heb ik dus in één x 8,15 gr eiwitten naar binnen gewerkt!? :eek: .Schiet aardig op...


Hiermee kan je eindeloos varieren, bv rijst vervangen door pasta en de kip door zalm, koolvis, kalkoen en biefstuk.
Pasta's zijn toch gewoon spaghetti en macaroni? :o ( ja, ben een leek ;) ) .Eten jullie het rijst ook weleens zonder iets erbij?


verder nog wat noten toevoegen
hehe, wat voor soort noten?


ipv yoghurt kwark nemen
Ik had al de fruitkwark (krijg de magere kwark gewoon niet naar binnen :( ) van AH in mn voeding, de voedingswaarden hiervan zijn 6/11/1 (E/K/V). Nu staat erbij KH 11gr waarvan 11gr suikers, is dit evengoed goed spul (of een goed alternatief voor de magere kwark)?


Bak en braadvet trouwens vervangen door olijfolie.
Zal ik gelijk doen. Olijfolie minder vet ofzo?
 
Hoeveel gr Whey moet er gemend worden met het water? En nu zie ik bij de voedingswaarden van Whey staan: 81,5/11,7/1 (E/K/V). Maar als ik dus 10gr Whey inneem dan, heb ik dus in één x 8,15 gr eiwitten naar binnen gewerkt!? :eek: .Schiet aardig op...

Ik neem altijd 30gr whey !


Pasta's zijn toch gewoon spaghetti en macaroni? :o ( ja, ben een leek ;) ) .Eten jullie het rijst ook weleens zonder iets erbij?

Inderdaad spagetti, macaroni etc. / Rijst eet ik meestal met iets onder bv een of andere woksaus of chilisaus, wel geen grote hoeveelheden alleen een beetje voor de smaak!


hehe, wat voor soort noten?

Beste zijn volgens mij walnoten of hazelnoten maar wel de verse dus ongebrand, zijn verkrijgbaar bij Turkse winkels


Ik had al de fruitkwark (krijg de magere kwark gewoon niet naar binnen :( ) van AH in mn voeding, de voedingswaarden hiervan zijn 6/11/1 (E/K/V). Nu staat erbij KH 11gr waarvan 11gr suikers, is dit evengoed goed spul (of een goed alternatief voor de magere kwark)?

Nee is eigenlijk geen goed alternatief voor kwark omdat er zoals je zoals je zelf al aangeeft veel suikers inzetten en suikers zetten vet aan !!
Probeer eens wat magere naturel kwark met met ananas op eigen sap eronder of desnoods een klein beetjes siroop of zoetstof


Zal ik gelijk doen. Olijfolie minder vet ofzo

Olijfolie bevat betere vetten dan boter...!


Succes !! :thumbs:
 
Laatst bewerkt:
hey,
heb het eens berekend en je kcal-onderhoud zit op 2823.4.
voor 40% eiwitten heb je 282.2gr nodig(jij hebt maar 193.2,dus da moet omhoog)
kolh zitten goed(voor 50% moet je 352.7 hebben)
van vet zit je op 25%(iets te veel denk ik ,en zoals al eerden gezegt)

vraag me wel af of het niet wat te weinig kcals is voor je.
weet niet wat je wilt bulken of niet??
vind ook da je veel brood eet.

en wat eet je voor en na de training???is onduidelijk.
na de training moet je lichaam directe suikers en eiwitten hebben.
(iemand bevestingen??)
zou voor een goeie schep whey gaan en eventueel een banaan of iets anders met kolh.
voor na de training.

meer kan ik niet toevoegen want ben zelf niet zoveel op de hoogte van voeding.
maar dat kon ik je wel mee geven,weet niet of je er iets zal aan hebben...
 
Meteen na de training inderdaad een wheyshake nemen met dextrose (30gr / 30gr). Meteen na de training en waneer je s´morgens opstaat heb je behoefte aan snelle (whey) eiwitten.
 
Bedankt weer voor de antwoorden! ;)

Nog even het laatste voor ik mn nieuwe schema zal posten:
-Wat zijn de voedingswaarden van Creatine, kan deze nergens vinden....

-Als je zonder gebruik van Crea al je eiwitbehoefte nadert, is het dan nog zinvol om aan de creatine te gaan? Want door het crea gebruik schiet de eiwitinname toch verder omhoog? Of moet ik dan ander voedsel achterwege laten?

-Als ik bv 8 wk wél en dan weer 8 wk geen crea neem, moet ik dan in die 8 wk zonder crea, het eiwitgehalte aanvullen met ander voedsel?Of moet je crea buiten het voedingsschema laten?

-Wanneer op de dag kan ik rijst het beste eten? Tijdens het avondeten eet ik meestal ‘gewoon’ aardappelen met groente en vlees… :rolleyes:

-Voor het trainen eet ik weinig. Rond 15.30 eet ik wat fruit en af en toe een broodje. Rond 17uur ga ik trainen en ongeveer 30 min na training avondeten…Af en toe neem ik een Extran direct na het trainen….. Ik zal nu dan direct na ’t trainen een Whey shake nemen. Alleen kan ik een half uurtje daarna gewoon avondeten of is dat geen goede opzet? En Whey nemen met dextrose? Wat is dat? Het Whey kan toch ook gewoon met water?
 
Sonny01 zei:
Bedankt weer voor de antwoorden! ;)

Nog even het laatste voor ik mn nieuwe schema zal posten:
-Wat zijn de voedingswaarden van Creatine, kan deze nergens vinden....

Creatine hoef je niet mee te nemen in je voedingsschema, volgens mij zitten er maar een paar caloriën in of zelfs helemaal geen

-Als je zonder gebruik van Crea al je eiwitbehoefte nadert, is het dan nog zinvol om aan de creatine te gaan? Want door het crea gebruik schiet de eiwitinname toch verder omhoog? Of moet ik dan ander voedsel achterwege laten?

Creatine heeft geen invloed op je eiwitten, denk dat je whey en creatine door elkaar haald.

-Als ik bv 8 wk wél en dan weer 8 wk geen crea neem, moet ik dan in die 8 wk zonder crea, het eiwitgehalte aanvullen met ander voedsel?Of moet je crea buiten het voedingsschema laten?

Na max 8 weken moet je stoppen met creatine, zodat je lichaam het weer zelf kan gaan aanmaken, dit heeft niets te maken met eiwitten.

-Wanneer op de dag kan ik rijst het beste eten? Tijdens het avondeten eet ik meestal ‘gewoon’ aardappelen met groente en vlees… :rolleyes:

Rijst kan je bv rond de middag eten, maakt verder niet ze veel uit, ik zou het alleen niet vlak voor het slapen gaan eten ivm de hoge hoeveelheid kolydraten

-Voor het trainen eet ik weinig. Rond 15.30 eet ik wat fruit en af en toe een broodje. Rond 17uur ga ik trainen en ongeveer 30 min na training avondeten…Af en toe neem ik een Extran direct na het trainen….. Ik zal nu dan direct na ’t trainen een Whey shake nemen. Alleen kan ik een half uurtje daarna gewoon avondeten of is dat geen goede opzet? En Whey nemen met dextrose? Wat is dat? Het Whey kan toch ook gewoon met water?

Half uur later avondeten is geen probleem, je zal misschien alleen een klein beetje minder honger hebben door de shake. Whey kan je inderdaad gewoon mengen met water, de dextrose (dextrose= druivensuiker) doe je erbij zodat de whey sneller door je lichaam wordt opgenomen.
 
Bedankt voor de antwoorden! ;)

Hier dan mijn nieuwe schema, ik ben er alleen niet tevreden mee. Kom er totaal niet uit :(

Voedingsschema:

Schema
product-Kcal-E-K-V


8.00
Volkoren brood 60gr 124,8/3,4/24/1,7
Kaas 60gr 165,5/17,2/0,6/10,7
Magere melk 500ml 200/20/27,5/0
Whey Shake 30gr 109/24/1,5/1

10.00/10.30
Sultana 1pakje 171/2,7/33/3

12.30/13.00
Volkoren brood 120gr 249,6/6,8/48/3,4
Ei 2x 164/14/0/12
Achterham 44gr 57,2/8/0,4/2,6
Magere Yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0

15.00/15.30
1 Banaan 124/1/30/0
1 Mandarijn 16/0/4/0
1 Fruitkick 130/1,9/21,3/3,9
Basmati-rijst 100gr 347/7/78,5/0,5

17.00
Whey shake 30 gr 109/24/1,5/1 (voor training)

18.30/19.00
Aardappelen 400gr 425/13/93/0
Magere yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0
Halfvolle melk 200 ml 100/8/10/3
Vlees ?
Groenten ?
Olijfolie ?

20.30/21.00
Magere kwark 200gr 248/12/22/2

Tussendoor drink ik zo'n 3 L water.

Totaal Kcal/E/K/V: 2924.7/191/439.2/42.8


Nu zit ik met het volgende:
-Het vlees en groenten bij het avondeten verschilt veelal en ik weet ook niet hoeveel vet (olijfolie) er wordt gebruik bij het bakken van het vlees. Deze waarden heb ik dus ook niet meegenomen in mn totaal. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
-De Whey shake ga ik nemen voor mn training. Na het trainen ga ik vaak al binnen een half uurtje avondeten en als ik dan nog zo'n shake achterover moet gieten, krijg ik volgens mij het avondeten niet meer naar binnen... :rolleyes: . Kan zo'n shake ook voor de training?
-Na mn eerste maaltijd om 8.00 uur neem ik rond 10.30 alleen een pakje sultana en dan pas rond 12.30 weer een grotere maaltijd. Dit kan toch nooit goed zijn? Ik heb alleen geen idee wat ik na de maaltijd van 8.00 uur een voor die van 12.30 uur moet eten....Hebben jullie een idee?
-Ik wil kipfilet gaan toevoegen voor op brood. Door welk beleg zal ik dit het beste kunnen vervangen?
-als laatste: Ik zit er aan te denken om Crea en Whey aan te schaffen bij Bodystore.nl. Hoe zijn jullie ervaringen met deze shop? Als ik ze telefonisch probeer te bereiken krijg ik constant de voicemail, dit al ruim een week :rolleyes:

Ik hoop dat jullie bovenstaande vragen weer kunnen beantwoorden, alvast bedankt!!

Sonny
 
Mensen, kunnen jullie misschien nog wat commentaar/antwoord geven op het voedingsschema en vragen uit mn vorige post... :( . Ik hoop 't want kom er helemaal niet uit ...

Thnx!
 
Sonny01 zei:
Bedankt voor de antwoorden! ;)


Nu zit ik met het volgende:
-Het vlees en groenten bij het avondeten verschilt veelal en ik weet ook niet hoeveel vet (olijfolie) er wordt gebruik bij het bakken van het vlees. Deze waarden heb ik dus ook niet meegenomen in mn totaal. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?
-De Whey shake ga ik nemen voor mn training. Na het trainen ga ik vaak al binnen een half uurtje avondeten en als ik dan nog zo'n shake achterover moet gieten, krijg ik volgens mij het avondeten niet meer naar binnen... :rolleyes: . Kan zo'n shake ook voor de training?
-Na mn eerste maaltijd om 8.00 uur neem ik rond 10.30 alleen een pakje sultana en dan pas rond 12.30 weer een grotere maaltijd. Dit kan toch nooit goed zijn? Ik heb alleen geen idee wat ik na de maaltijd van 8.00 uur een voor die van 12.30 uur moet eten....Hebben jullie een idee?
-Ik wil kipfilet gaan toevoegen voor op brood. Door welk beleg zal ik dit het beste kunnen vervangen?
-als laatste: Ik zit er aan te denken om Crea en Whey aan te schaffen bij Bodystore.nl. Hoe zijn jullie ervaringen met deze shop? Als ik ze telefonisch probeer te bereiken krijg ik constant de voicemail, dit al ruim een week :rolleyes:

Ik hoop dat jullie bovenstaande vragen weer kunnen beantwoorden, alvast bedankt!!

Sonny
1. Wat de avondmaaltijd varieert die denk ik bij de meeste wel. Je kan kiezen voor of altijd alles afwegen, of voor het schatten van hoeveel het is aan de hand van een gemiddelde dag of een paar dagen. Daarbij weet ik het niet zeker, maar mag je groenten niet meerekenen (zie: negatieve caloriëen)
2. Ik denk dat die shake wel na de training wel moet, maar wat stop je allemaal in je shake dat je je avondeten niet op krijgt?
3. Van alles kan je bedenken, ik kies zelf voor fruit, misschien met noten zoals amandelen samen. Sultana ken ik de voedingswaarden niet van maar zal wel vol zitten met suiker?
4. Achterham vervangen door gebraden kipfilet.
5. Geen ervaringen, maar als ik zo op je woorden afga zou ik nog een keer stevig nadenken. Heb zelf wel goede ervaring met XXLNutrition, lekker snel.
 
Ok ,thnx!
Nou, hierbij mijn nieuwe aangepaste schema:

Schema
product-Kcal-E-K-V


8.00
Volkoren brood 60gr 124,8/3,4/24/1,7
Kaas 60gr 165,5/17,2/0,6/10,7
Magere melk 500ml 200/20/27,5/0
Whey Shake 30gr 109/24/1,5/1

10.00/10.30
Sultana 1pakje 171/2,7/33/3
1 Mandarijn 16/0/4/0

12.30/13.00
Volkoren brood 120gr 249,6/6,8/48/3,4
Ei 2x 164/14/0/12
Kipfilet 40gr 57,2/8/0,4/2,6
Magere Yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0

15.00/15.30
1 Banaan 124/1/30/0
1 Fruitkick 130/1,9/21,3/3,9
Rijst 100gr 347/7/78,5/0,5

17.00
Trainen
Aansluitend na training-> Whey shake 30 gr 109/24/1,5/1

18.30/19.00
Avondeten (aardappelen/vlees/groenten) 610,4/25,9/74,8/23,1
Magere yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0
Halfvolle melk 200 ml 100/8/10/3

20.30/21.00
Magere kwark 250gr 142,5/25/9,5/0

Tussendoor drink ik zo'n 3 L water.

Totaal Kcal/E/K/V: 3182,3/206,9/439.2/64,5


Zit weer even met een paar vragen in m'n maag :( :
1. Hoeveel olijfolie gooien jullie gemiddeld in de pan als je iets (vlees) aan het bakken bent?Kan ik olijfolie voor alles gebruiken wat gebakken moet worden?
2. Over die Whey-shake: Deze moet dus na de training? En wat moet ik nou precies in een beker gooien om zo’n shake te hebben? 30gr whey, 30 gr dextrose en hoeveel water? Alleen wat is dextrose, kan ik in de supermarkt gewoon om dextrose vragen of heet het anders?
3. Welk gezond/lekker sausje kan ik gebruiken voor over m’n rijst? geen idee wat er hiervoor is...
4. Ga beginnen met Creatine en Whey en overweeg het te bestellen bij XXL Nutrition; Alleen weten jullie welke Crea en Whey ik precies moet bestellen (namen van beide) bij deze Shop?


Bedankt wederom!! :cool:
 
geef je een voorbeeld.
wel 8maaltijden per dag.je zou er een paar kunnen weghalen en andere vermeerderen.
en omdraaien kan ook(andere volgorde..)

?u:spaghetti
americain
lepel olijfolie

?u:volkorenbrood,
kippeham,
halfvolle melk,40cl

?u:aardappelen,
vis
spinazie

?u:rijst
kippefilet
ananas

?u:havermout
zoetstof
lepel whey

?u:voor trainen
2scheppen mass gainer
met water
1 banaan
lepel olijfolie

?u:na training,
2scheppen whey proteine
50gr glucopure

?u:kwark
noten

das een vb de gewichten moet je zelf eens zoeken.
zodat je rond de 3000kcal zit.
375gr kolhy/ong 300gr eiwit/65gr vet..(50/40/20)

vergeet geen multie vit,en vit c.
olijfolie kan je vervangen door andere olien...
kan zijn dat 2scheppen gainer iets te veel is ,moet je even nakijken..

verdeel zodanig dat je maaltijden ongeveeer evenveel kcal hebben in totaal.
da is een beetje een gevarieerd schema..
kip kan je ook vervangen door kalkoen,runds...

hoop da je er iets aan hebt..
 
Laatst bewerkt:
Sonny01 zei:
Ok ,thnx!
Nou, hierbij mijn nieuwe aangepaste schema:

Schema
product-Kcal-E-K-V

8.00
Volkoren brood 60gr 124,8/3,4/24/1,7
Kaas 60gr 165,5/17,2/0,6/10,7
Magere melk 500ml 200/20/27,5/0
Whey Shake 30gr 109/24/1,5/1

10.00/10.30
Sultana 1pakje 171/2,7/33/3
1 Mandarijn 16/0/4/0

12.30/13.00
Volkoren brood 120gr 249,6/6,8/48/3,4
Ei 2x 164/14/0/12
Kipfilet 40gr 57,2/8/0,4/2,6
Magere Yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0

15.00/15.30
1 Banaan 124/1/30/0
1 Fruitkick 130/1,9/21,3/3,9
Rijst 100gr 347/7/78,5/0,5

17.00
Trainen
Aansluitend na training-> Whey shake 30 gr 109/24/1,5/1

18.30/19.00
Avondeten (aardappelen/vlees/groenten) 610,4/25,9/74,8/23,1
Magere yoghurt 200ml 187,5/8,8/37,5/0
Halfvolle melk 200 ml 100/8/10/3

20.30/21.00
Magere kwark 250gr 142,5/25/9,5/0

Tussendoor drink ik zo'n 3 L water.

Totaal Kcal/E/K/V: 3182,3/206,9/439.2/64,5


Zit weer even met een paar vragen in m'n maag :( :
1. Hoeveel olijfolie gooien jullie gemiddeld in de pan als je iets (vlees) aan het bakken bent?Kan ik olijfolie voor alles gebruiken wat gebakken moet worden?
2. Over die Whey-shake: Deze moet dus na de training? En wat moet ik nou precies in een beker gooien om zo’n shake te hebben? 30gr whey, 30 gr dextrose en hoeveel water? Alleen wat is dextrose, kan ik in de supermarkt gewoon om dextrose vragen of heet het anders?
3. Welk gezond/lekker sausje kan ik gebruiken voor over m’n rijst? geen idee wat er hiervoor is...
4. Ga beginnen met Creatine en Whey en overweeg het te bestellen bij XXL Nutrition; Alleen weten jullie welke Crea en Whey ik precies moet bestellen (namen van beide) bij deze Shop?


Bedankt wederom!! :cool:
1. Voor bakken wel de traditionele gebruiken (niet extra vierge), hoeveel hangt ene beetje af van de pangrootte, zolang alles maar goed bedekt is. Je kan het in principe voor alles gebruiken behalve frituren.
2. Dextrose wordt heel snel opgenomen door je lichaam en is daarom goed om na je training je energievooraad bij te werken. Hier in Amsterdam hebben ze het in de AH, ook wel onder de naam druivensuiker, staat in het drogisterijschap. (Even een vragaje aan de rest, zou zo'n shake ook met melk kunnen?)
3. Zat lekkere zaken, lekker roerbakken enzo. Of met een scheutje ketjap?
 
Back
Naar boven