XXL Nutrition

Eet ik genoeg? 119kg atm doel: 95kg

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
21 aug 2016
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
90kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik ben 3 jaar geleden begonnen met afvallen van 116kg naar 88kg doormiddel van fitness.
Deze periode werkte ik 8 uur per dag en at ongeveer 2 boterhammen en avondeten per dag.

Nu ben ik 3 jaar verder en heb mijzelf hard gefocussed op fitness en ben consequent gegaan iedere week minstens 4 keer.

op het moment weeg ik 119kg en ben begonnen met cutten en heb 95kg als mijn doel gesteld.

Ik ben 194 cm lang en weeg 119kg.

Op dit moment ziet mijn eetschema er als volgt uit:

Ochtend
- 2 boterhammen appelstroop

Middag
- 4 boterhammen met gekookt ei of gerookte kipfilet

avond
- kipfilet met broccoli en rijst ongeveer 600-800 calorieen per maaltijd.

(ja iedere dag hetzelfde)

Volgens de myfitnesspal app moet ik om 1kg per week af te vallen 1750 calorieen tot mij nuttigen per dag en zit nu op ongeveer 1650 calorieen en sport hier nu 5 x per week bij. Ik doe nu ook geen lichamelijk zwaar werk meer.

Zijn dit voldoende calorieen om enigzins mijn spiermassa te behouden na mijn cutperiode van 12 weken.

Ik hoor het graag!!
 
Dus je volgt eerst een crashdieet... (waarbij je waarschijnlijk de meeste spiermassa die je had hebt ingeleverd.... )
Je at 1750 kcal en viel af....
Nu eet je nog minder.... en sport je 5x per week.... en denk je dat je hiermee op gewicht kan blijven?? wat denk je zelf... :rolleyes:

Lees je even in in voeding in deze link
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Je eet nu zelfs onder je BMR... ( dat is het aantal kcal bij de hele dag liggen en totale inactiviteit) en sport erbij.... kortom je bent je spieren aan het verbranden ....

Lees de link en stel een fatsoenlijk voedingsschema op met goede macro's. Alles staat omschreven in de link. Post dan je schema eens en stel je vragen. Dan zal je veel gerichter antwoorden krijgen. Want je voeding is nu gewoon ronduit slecht. Een klein kind eet al meer dan dit :o
 
Ik weet niet waar je dit berekent hebt, maar 1750kcal is echt veel te weinig...

Aan de hand van je gebruikersnaam ben ik uitgegaan van een leeftijd van 23. Heb je gegevens ingevuld op een site op Internet en kom uit op onderstaande:

Ruststofwisseling
2510 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
95 Vetten (g)
116 Koolhydraten (g)

Dagelijkse behoefte

3891 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
95 Vetten (g)
461 Koolhydraten (g)

Vetverlies/droog trainen

3113 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
95 Vetten (g)
267 Koolhydraten (g)
0.70 Vetverlies per week(Kg)

Droog opbouwen

4280 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
131 Vetten (g)
477 Koolhydraten (g)

Aankomen

4669 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
143 Vetten (g)
548 Koolhydraten (g)
 
De myfitnesspall app gaf aan dat ik 1750 calorieen per dag tot mij moest nemen om 1kg per week af te vallen.

Na de reactie hierboven voel ik mij redelijk dom aangezien ik nu al 3-4 jaar bezig ben met fitness.

Bedankt iedereen alvast voor de reacties en ik zal nog even een paar fotos posten zodat iedereen een beeld krijgt bij mijn fysiek door de jaren heen.
 
De myfitnesspall app gaf aan dat ik 1750 calorieen per dag tot mij moest nemen om 1kg per week af te vallen.

Na de reactie hierboven voel ik mij redelijk dom aangezien ik nu al 3-4 jaar bezig ben met fitness.

Bedankt iedereen alvast voor de reacties en ik zal nog even een paar fotos posten zodat iedereen een beeld krijgt bij mijn fysiek door de jaren heen.

Wat maakt dat 1kg per week je doel is? En heb je er weleens over nagedacht of dat wel wenselijk is?
1kg vet staat gelijk aan ca 7700kcal...

als je zou overwegen op een normaal tempo af te vallen heb je meer kans dat het een blijvende transformatie is, los nog van dat t gezonder is...
Jij hebt je lichaam door ondervoeding in een soort spaarstand gejaagd en t verbaasd me dat je uberhaupt kan fitnessen als je zo weinig eet.
 
Ik weet niet waar je dit berekent hebt, maar 1750kcal is echt veel te weinig...

Aan de hand van je gebruikersnaam ben ik uitgegaan van een leeftijd van 23. Heb je gegevens ingevuld op een site op Internet en kom uit op onderstaande:

Ruststofwisseling
2510 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
95 Vetten (g)
116 Koolhydraten (g)

Dagelijkse behoefte

3891 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
95 Vetten (g)
461 Koolhydraten (g)

Vetverlies/droog trainen

3113 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
95 Vetten (g)
267 Koolhydraten (g)
0.70 Vetverlies per week(Kg)

Droog opbouwen

4280 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
131 Vetten (g)
477 Koolhydraten (g)

Aankomen

4669 Caloriebehoefte
298 Eiwitten (g)
143 Vetten (g)
548 Koolhydraten (g)


Mi_St ruikt naar de site van Joel Beukers ;)
 
Bedankt allen voor jullie reacties!

Ik begon 2 januari op 119.6 kilo en ben afgelopen zondag op de weegschaal gaan staan en woog nog maar 116.2

3,4 kilo verliezen in 5 dagen is niet oke en ga mijn calorieen verhogen.

3000calorieen lijken mij wel erg veel en ga het proberen met 2350.

Ga nu voor mijzelf op zoek naar het aantal calorieen dat ik tot mij moet nemen om 1-2 kilo per week af te vallen. Misschien is dit nog steeds een extreem doel, maar ik vind het voor mijzelf op dit moment erg uit de hand gelopen. Ik ga mijn calorieen verhogen als ik weer onder de 110kg zit.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag! Voel je ook vrij mij een pm te sturen!

volgende week zal ik melden hoe het gaat!
 
1 a 2 kg per week is ongezond veel 0.5 kg per week is zeer realistisch en gezond om af te vallen.
Het zal nu voornamelijk vocht zijn wat je snel kwijtraakt.
 
Bekijk media-item 9145Bekijk media-item 9144
Hier een foto toen ik 116 woog(ongetraind)

en een foto van toen ik 88 woog(5x per week sporten resultaat na 5 maanden)

voor mijzelf weet ik dat deze manier van afvallen werkt alleen ik heb nog niet eerder gecutted met mijn huidige lichaam( na 2,5 actief in de fitness bezig te zijn)

Ik zal jullie advies gaan opvolgen aangezien ik hier kwam voor advies van meer ervaren mensen.

Zal voor mijzelf later vandaag het schema van marina1975 eens uitproberen en zien waar mijn caloriebehoefte ligt.

Bedankt allen!
 
Deze manier van crashdieet en zo snel afvallen werkt voor iedereen als je ver onder je behoefte eet.
Maar t is ook heel duidelijk te zien dat je met die 20 kg afvallen erg veel massa (spieren) hebt verloren en nog relatief veel vet overhebt.
Dat is t nadeel van zo snel willen/gaan met afvallen. Je levert veel spiermassa in tov vet dan wanneer je wat langzamer afvalt...
 
Tip van iemand die dezelfde weg bewandeld heeft(110kg en wilde met alle geweld 90kg wegen). Je weegschaal ergens achter in een hoek of kast zetten. Koop een mooie spiegel en gebruik die. Ik dacht dat ik op een bepaald gewicht ook blij/tevreden zou zijn. Keek in de spiegel en was dat verre van. Je word pas tevreden met je uiterlijk als je je uiterlijk ziet. Oftewel in de spiegel kijkt dat je soms even op de weegschaal kijkt is normaal, maar ik denk dat je er vrolijker van word als je progressie foto's gaat maken/vergelijken en de spiegel in de gaten gaat houden. Zoals hier boven al gezegd, verdiep je een beetje in macro's en wat aangeraden word. Geduld, het duurt iets langer dan die 1kg per week maar je eind resultaat zal stukken beter zijn succes
 
Bekijk media-item 9145Bekijk media-item 9144
Hier een foto toen ik 116 woog(ongetraind)

en een foto van toen ik 88 woog(5x per week sporten resultaat na 5 maanden)

voor mijzelf weet ik dat deze manier van afvallen werkt alleen ik heb nog niet eerder gecutted met mijn huidige lichaam( na 2,5 actief in de fitness bezig te zijn)

Ik zal jullie advies gaan opvolgen aangezien ik hier kwam voor advies van meer ervaren mensen.

Zal voor mijzelf later vandaag het schema van marina1975 eens uitproberen en zien waar mijn caloriebehoefte ligt.

Bedankt allen!
Als jouw manier zo goed was, waarom ben je dan nu weer terug in dezelfde positie?
 
MyFitnessPall is een fijne app, maar wat ze aangeven qua caloriën is niet waar je naar moet kijken.
Ik moest namelijk 1500 eten per dag om 1kg per week af te kunnen vallen. Dat is gewoon niet gezond.

Ik ben zelf in 2017 begonnen met afvallen (Zonder mij echt goed ingelezen te hebben)
7 dagen per week 30 minuten lopen, langzaam opgebouwd tot 5 dagen lopen en 2 dagen veel rennen tot ik niet meer kon.
Ik woog 122.6 KG

Ik verloor 1 KG per week en dacht dat ik goed bezig was. (Keek alleen naar mijn weegschaal)
In Mei 2017 begonnen met Fitness, naast het lopen en goede instructies gehad. Let op je houding en gewicht komt later.
Augustus 2017 veel buikpijn gekregen en in September 2017 mijn Galblaas moeten laten verwijderen.
Oorzaak, Crashdieet te weinig vetten ingenomen en mijn lichaam was dat niet gewend.
Op dat moment woog ik 89.9 KG.

Na operatie kleine dip gehad, maar wel 3x per week fitness gedaan.
Niet echt aan een trainingschema gehouden.

Sinds Januari 2019 woog ik precies weer 100KG ( Ben wel veel sterker geworden en minder het gevoel dat ik dik was)
Nu 5 weken later volg ik een sportschema, zelf opgesteld met tips van andere.
Ik let op mij voeding 1900cal wat nog steeds een flinke cut is.
Fitness 4x in de week.
Maar ik zorg ervoor dat ik niet iedere week 1KG kwijt raak.
Wil 89 weer kunnen halen, zonder veel spiermassa te verliezen, dus train zwaar om dat tegen te gaan.
Momenteel schommel ik tussen 95.8 en 96.5. Is voor mij doen netjes
 
Back
Naar boven