XXL Nutrition

eet ik gezond?

Bezoekers in dit topic

voodoo

Novice
20 jaar lid
Waardering
0
Ik ben nooit echt bezig geweest met krachttraining. Maar als ik die dieten hier zo n beetje zie schijn ik dat al 2-3 jaar zon te eten. Nu wil ik binnnekort wel beginnnen met krachttraining, maar weet niet of ik dit dan aan moet passen ( meer, minder of anders eten?)
ik heb het ook nooit echt geteld eiwitten vetten en koolhydraten.
Ik probeer wel beetje van alles in een maaltijd te krijgen.

1 bord havermout 300ml
2 boterhammen halvanaise mosterd kip
2 boterhammen halvaniase mosterd kaas (jong)
4 eitjes ( 2 met dooier en 2 zonder, denk aan mn cholestrol)
25 cl tomatensap
40 cl melk halfvol
half liter water na eten

2 banaan
musliebol met beetje boter of olijfolie
bruin broodje kip
half liter water

3 appel
half lieter volle yoghurt
broodje tonijn
half liter water

4 broodje roomkaas
musliebar
half liter water
yoghurtshakie 0,5 lt

5 kopje pindas
0,25 tot 0,5 kwark ( krijg ik soms niet echt weg)
half liter water

6 bord rijst/pasta/kouzkouz ( meetsal met klein beetje ketchup)
40cl melk
half liter water

7 avondeten ( mama kookt altijd gezond en lekker :)
half liter water

8 soms broodje kip van kebab zaak of burgertje ergens fishfilet
of thuis boterham of iets, als ik dit niet doe word ik
soms wakker met maagpijn van honger

ik houd meestal 2-2,5 tussen maaltijden

als iemand hier op wil reageren graag zelfs

voodoo zei:
Ik ben nooit echt bezig geweest met krachttraining. Maar als ik die dieten hier zo n beetje zie schijn ik dat al 2-3 jaar zon te eten. Nu wil ik binnnekort wel beginnnen met krachttraining, maar weet niet of ik dit dan aan moet passen ( meer, minder of anders eten?)
ik heb het ook nooit echt geteld eiwitten vetten en koolhydraten.
Ik probeer wel beetje van alles in een maaltijd te krijgen.

als je wilt groeien zul je meer moeten eten dan je verbruikt. maar wat is je energiebehoefte?
kan je uitrkenen als je je vet% weet.
waarom probeer je alles in 1 maaltijd te krijgen eigenlijk?
eiwitten moet je altijd in elke maaltijd nuttigen. of dit met kh of met vette is is aan jou maar je hoeft mniet perse kh en vetten in een maaltijd te nemen. zolang er maar voldoende eiwitten aanwezig is. maar goed zal ff nader inspecteren:)

voodoo zei:
1 bord havermout 300ml 300 ml (?, ml?) havermout in een maltijd en dan nog 4 boiterhammen!!!
2 boterhammen halvanaise mosterd kip kip? hoeveel? halvanaise en mosterd of is dat mosterd?
2 boterhammen halvaniase mosterd kaas (jong)
4 eitjes ( 2 met dooier en 2 zonder, denk aan mn cholestrol)
25 cl tomatensap
40 cl melk halfvol
half liter water na eten probeer zowiezo over de gehele dag veel water te drinken, en eigelijk niet teveel bij maaltijd

2 banaan
musliebol met beetje boter of olijfolie waarom boter..olijfolie en mueslibol..wat is dat voor combinatie???
bruin broodje kip volkoren? en hoeveel kip? kipfilet of beleg?
half liter water

3 appel
half lieter volle yoghurt kwark ipv yoghurt
broodje tonijn hoeveel tonijn, hier overigens wel erg veel eiwiten uitgaande van een blik tonijn (rond de 30 gram en dan halve liter yoghurt is ongeveer 20 gram eiwit. quq verhoudingen zou ik t per maaltijd ongeveer gelijk houden. 50 hoeft zeker niet teveel te zijn, maar halve liter yoghurtr is ook 20 gram suiker..niet ideaal. neem magere kwark dus. 11 gram eiwit en 4 gram suiker per 100 gram. beter te doen dus
half liter water

4 broodje roomkaas waarom?
musliebar suikers
half liter water
yoghurtshakie 0,5 lt bestaande uit?
mis eiwitten en complexe kh..slechte keuze en een negatief antwoord op je topicvraag:)

5 kopje pindas hoeveel?
0,25 tot 0,5 kwark ( krijg ik soms niet echt weg) neem anders een schepje weipeoder erdoorheen..smaakt beter en na verloop van tijd krijg je t naturel echt wel weg:thumb:
half liter water

6 bord rijst/pasta/kouzkouz ( meetsal met klein beetje ketchup) geen vlees..eiwitten enkel uit melk kan, maar raad toch zeker nog een stuk vlees aan
40cl melk
half liter water

7 avondeten ( mama kookt altijd gezond en lekker :) dat bepalen wij wel he:D, wel (mager) vlees?
half liter water

8 soms broodje kip van kebab zaak of burgertje ergens fishfilet
of thuis boterham of iets, als ik dit niet doe word ik
soms wakker met maagpijn van honger als je dit niet eet of als je savodn in t algemen niet eet?:D. elke dag een kebab of iets dergelijks is een nono.ga voor trage afgifte van eiwtte voor slapen gaan. kwark, tonijn of kip icm lijnzaadolie (te koop bij refromwinkel, wel de koudgeperste) is een goede combi voor t slapen gaan

ik houd meestal 2-2,5 tussen maaltijden

als iemand hier op wil reageren graag zelfs
hoe laat train je?
wat eet je dus voor en na t traine?
shake?

• Topic Starter Topic Starter
Eeej bedankt voor antwoord.
Ik train nu nog helmaal niet eigenlijk doe beetje joggen en kickboxen. Ik zie nu dat er een paar nrtjes fout staan
geen 4 broodjes, dat was maaltijd nr zeg maar dus 1 broodje kruidenkaas en 1 kopje/handje pindas
en die havermout is een groot soepbord vol ong.
Ik heb de gewoonte vanaf mn 18e veel sochtends te eten want snel daarna krijg ik al honger. Dat snelle hongergevoel komt doordat ik meestal wel druk ben ( zal dus wel snelle verbranding hebben) en ook pakje per dag roken helpt hierbij wel. Ik zit nu rond 98 kg maar voor mijn lengte 198cm is dat niet echt veel volgens mij Vetpercentage heb ik ooit laten meten, door mensen die niet eens wisten hoe dat ding werkte dus kreeg drie verschillende metingen, schoot ook nie echt op. Ik zie er niet dik uit dus vetpercentage zal wel meevallen. Ik weet wel dat als ik stop met roken supersnel veel aankom mischien is dat wel een voordeel. Ook een voordeel is dat ik in een broodjeszaak werk en dus de hele dag broodje tonijn en kipfilet( vers uit oven) kan eten. Ik wil dadelijk 3 keer per week kort en zwaar trainen om alles een beetje op zn plaats te krijgen. En met deze tips ben ik al weer een stappie dichterbij. bedankt

dandyman zei:
als je wilt groeien zul je meer moeten eten dan je verbruikt. maar wat is je energiebehoefte?
kan je uitrkenen als je je vet% weet.
waarom probeer je alles in 1 maaltijd te krijgen eigenlijk?
eiwitten moet je altijd in elke maaltijd nuttigen. of dit met kh of met vette is is aan jou maar je hoeft mniet perse kh en vetten in een maaltijd te nemen. zolang er maar voldoende eiwitten aanwezig is. maar goed zal ff nader inspecteren:)

hoe laat train je?
wat eet je dus voor en na t traine?
shake?

Dude
Heeft het nog wel zin voor ons om op post te reargeren??
Heb jij niets te doen of??
ben je wel gelukkig??
Dude??

Vind tof van je die uit gebreide reply`s

( eff offtopic )

jopie

jopiepoekie zei:
Dude
Heeft het nog wel zin voor ons om op post te reargeren??
Heb jij niets te doen of??
ben je wel gelukkig??
Dude??
gelukkig, wasda?
ken je dat eten?

:bawling:

zal jou nog eens helpen:sob:
ik reageer helemaal niet meer totdat jij dat hebt gedaan ok?:D

jopiepoekie zei:
Vind tof van je die uit gebreide reply`s

( eff offtopic )

jopie