AndroidHealthClinic

eet ik zoveel ??

Bezoekers in dit topic

Criada19

Cool Novice
Lid geworden
20 mrt 2012
Berichten
195
Waardering
11
Lengte
1m66
Massa
55kg
Vetpercentage
20%
Ik zie hier soms cutschema's staan van vrouwen/meiden
die nog langer en meer wegen dan mij en gewoon rond de 1500 kcal eten tijdens de cut!!!
ik eet zelf rond de 2200 kcal op een cardio-dag en op een complete rustdag als ik alleen werk ofzo eet ik 2000 kcal.
op een krachttrainingsdag eet ik 2350 kcal en op een refeeddag eet ik 2700 kcal.

Oh ja, ik ben 19/ bijna 20 jaar, 165cm lang en weeg 55,8.
ik heb wat spier opgebouwd, ik durfde niet te gaan bulken dus ging ik maar cutten, maar als ik dit zo vergelijk met de rest lijkt mijn schema wel bulk.
ik word er erg onzeker door en ik denk vaak dat ik het allemaal niet goed doe.

ik heb namelijk echt wel een goed ontbijt nodig om de dag te starten.
ik doe lopend werk, in een verpleeghuis als voedingsassistente.

mag ik jullie mening op mijn voedingsschema?
ik zou heel blij zijn met wat tips / adviezen.

dankjewel alvast.
( zie bijlage voor schema :
1e schema voor kracht en cardio
2e schema voor refeed )
 

Bijlagen

  • maandag.xls
    297,5 KB · Weergaven: 42
  • refeed.xls
    298 KB · Weergaven: 36
Je wordt overal onzeker van :D

Mijn onderhoud ligt lager en mn lichaam past zich ook snel aan aan een hoeveelheid eten. Is gewoon gebaseerd op ervaring dus.

Als jij zo prima cut, niets aan veranderen dan.
 
oke, maar ik word er wel magerder van bij me benen en armen, maar
dat bobbeltje op me buik blijft.
 
Daar kunnen wij moeilijk een antwoord op geven éh, hoe verloopt je cut?
Als je vet verliest, zit je toch goed.
 
Ten eerste, goed dat je het nu zo aanpakt en het hier vraagt.
Ten tweede, heb je je behoefte al uitgerekend op internet?

Mijn eerste gedachte is, zonder er verder dieper naar gekeken te hebben (!), dat 2000 iets aan de hoge kant is voor en vrouw van die leeftijd/gewicht. Maar dat is meer aan de 'gevorderden' hier.
 
Het klinkt inderdaad als vrij veel, maar wat al gezegd is, als je vet verliest, gewoon doorgaan zoals nu. Mocht het stagneren kan je altijd nog wat koolhydraten wegstrepen. Ik denk dat je hoge verbruik ook wel komt omdat je vrij actief werk hebt. Toen ik nog 8 uur op een dag als verkoper op de grond rond liep werd ik ook steeds dunner, zonder cardio en toch veel eten.

En dat bobbeltje op je buik, volgens mij is dat bij iedereen lastig, buikvet lijkt wel als laatste te verdwijnen, dus ik denk dat je geduld moet hebben daarmee. :)
 
nou uhm als ik 2000 kcal op een trainingsdag ga eten heb ik dodelijke honger.
en buikvet verlies ik niet echt.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 21:29 ----------

onderhoud is 2300 kcal
 
nou uhm als ik 2000 kcal op een trainingsdag ga eten heb ik dodelijke honger.
en buikvet verlies ik niet echt.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 21:29 ----------

onderhoud is 2300 kcal

Wat zijn je eet momenten? Ik kan me bijna niet voorstellen, dat als je bijvoorbeeld om de 2 uur eet je 'honger' hebt.
 
nou uhm als ik 2000 kcal op een trainingsdag ga eten heb ik dodelijke honger.
en buikvet verlies ik niet echt.

---------- Post toegevoegd Thu 9 Aug 2012 om 21:29 ----------

onderhoud is 2300 kcal

2300?? mijn vriendin weegt 58 en eet nu 1400kcal per dag en valt 0,5kg per week af ongeveer.
 
het is idd even zoeken wat het beste bij jou lichaam past. jij wil gaan cutten, dus vet verliezen. Jou lichaam heeft kennerlijk een hoge inname van calorieen nodig dus ook met cutten zul je hoger uit komen dan vrouwen die een lagere calorie-behoefte hebben die ook bezig zijn met cutten. Goed dat je naar je lichaam luisterd!! Ikzelf heb ook een actief leventje, dus hier eet ik ook naar! kijken wat bij jou past zoals al eerder is gezegt;)
 
hm oke
maar waarom zeiken mensen me dan af alsof ik een hongerpaard ben.
en nee ik eet gewoon elke 3 uur hoor,
soms zit er 3,5 uur tussen, zo is het leven soms.
maar ik heb wel honger soms omdat ik mijn grootste maaltijd pas plan
na mijn training.
 
Zegt niets. Ik heb bij 3000 kcal ook nog honger.

Gewoon zo door blijven gaan als je afvalt.
 
Je hebt daar zo ongeveer mijn cutschema neergezet. En ik ben 1.87 bij 87kg.. Met 3-4x trainen per week en 3x cardio ook, al het fietsen nog niet meegerekend.

Hangt grotendeels van je lichaam af, honger hoort erbij, veel water drinken, fruit&groenten eten. Ik heb nog honger op 4000 kcals, daar mag je dus niet op afgaan.

Mijn vriendin zit ook op 1500kcals om af te vallen, ze doet wel geen KT en relatief weinig cardio. Maar zoals gezegd, kijk hoe je lichaam erop reageert en dan kan je verlagen of verhogen.
 
lekker laten zeiken dan! dit werkt voor jou, je ziet resultaat, dus waarom daar iets aan veranderen? je hoeft je niet te schamen dat je wat meer eet, ik zou juist blij zijn als ik wat meer naar binnen kon stouwen, maarja dat past weer niet bij mijn lichaam(A)
 
nou het vreemde is,
ik heb mijn weging bijgehouden:
23 juli woog ik 56,6 en ik heb me net gewogen
op het zelfde tijdstip: 55,4.
er is dus blijkbaar wel resultaat.
als ik minder ga eten dan word ik er juist dikker van,
door dat ik dan me stofwisseling verdoet.
1500 kcal kan ik niet op leven. =S
 
Je hebt daar zo ongeveer mijn cutschema neergezet. En ik ben 1.87 bij 87kg.. Met 3-4x trainen per week en 3x cardio ook, al het fietsen nog niet meegerekend.

Hangt grotendeels van je lichaam af, honger hoort erbij, veel water drinken, fruit&groenten eten. Ik heb nog honger op 4000 kcals, daar mag je dus niet op afgaan.

Mijn vriendin zit ook op 1500kcals om af te vallen, ze doet wel geen KT en relatief weinig cardio. Maar zoals gezegd, kijk hoe je lichaam erop reageert en dan kan je verlagen of verhogen.

misschien heeft je vriendin anorexia????
1500 kcal is toch niet gezond!!!!
een vrouw moet gemiddeld al 2000 kcal eten per dag.
 
Doe s even normaal tegen anderen dan ook.

Een vrouw moet helemaal niets. Met 2000 kcal gebeurd er bij mij vrij weinig hoor. Zo is ieder lichaam verschillend.
 
Laatst bewerkt:
is dit nou een topic kijk mij eens veel eten en afvallen?
Ik val onder de 4000 al af :cool:

Oke, ieder lichaam is anders.
Uithongeren moet je nooit doen.
Moet juist langzaam gaan, want anders ben je al je spiermassa weer kwijt.
Als jij langzaam gewicht verliest is het toch prima?
 
val reuze mee wat jij eet is mijn ontbijt onderhand.Dus valt reuze mee geef het tijd
 
Back
Naar boven