AndroidHealthClinic

Eet jij clean? (1 bezoeker)

Eet jij clean?

  • Ja ik eet 100% gezond voedsel

  • Nee ik eet voornamelijk junk food

  • Ik eet voornamelijk gezond met af en toe junk food

  • Anders, namelijk;


De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.

Bezoekers in dit topic

Mudita

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
8 okt 2016
Berichten
2.904
Waardering
1.375
Lengte
1m83
Massa
81kg
Ik vroeg me wel eens af hoeveel powerlifters en strongman op dit forum ook daadwerkelijk wat geven om gezond te eten of gewoon voornamelijk junk food eten.
 
Voornamelijk gezond met af en toe junk, de junk vooral voor de easy kcals.
 
Ik eet zeer clean atm ben ook bezig met cut nu en van plan om dit door te zetten na de cut.
 
Bestaat er een definitie van 100% gezond voedsel.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Hele goede.

Is het junk als het veel zout bevat?
Is het junk als het veel vet bevat?

dus die 1.5L cola die ik nu op heb is niet junk?
 
Junks eten ook weleens gezond. :D

Heb gekozen voor optie 3; eet voornamelijk gezond met af en toe junkfood.
 
Ik bedoeld voornamelijk van de dingen waar de hele gemeenschap het wel over eens is wat ongezond en gezond is.
Daarbij wil ik dus alle dieet hypes terzijde laten liggen en vooral zien naar wat nu als een cheatmeal word gezien zoals een cheesecake en pizza bijvoorbeeld.
 
Nu in de cut wat havermout en groente, dat eet ik absoluut niet in de bulk.
 
Voornamelijk clean, maar inderdaad wat is precies clean en niet clean? In het weekend eet ik na de training graag 2 broodjes hamburger. Wel kip en kangoeroeburger van MuscleMeat op een volkoren bolletje met wat sla, maar ook een plekje kaas en een beetje saus. Ik eet graag lekker, maar gewoon niet teveel. Als klein opdondertje van 1m75 met een kantoorbaan kan ik al bulken op 2k calorieën. Dan moet je wel een beetje opletten.
Toen ik net trainde sloeg ik door in mega clean, alles wegen en weet ik veel wat. Nu eet ik meer waar ik zin in heb (wel tikje macro's bijhouden), maar wel kleine porties als het minder clean voedsel is.
 
Clean eten bestaat niet volgens Galen (sorry kon het niet laten)
Het bestaat gerust (net zo zeer als dat god bestaat in de hoofden van mensen), alleen iedereen heeft er een eigen 'definitie' van, waardoor je er totaal niet over kunt discussiëren wat het dus nogal nutteloos maakt. Ik heb definitie expres tussen aanhalingstekens geplaatst, want bij de meeste mensen is het op basis van gevoel en niet aan de hand van een echte definitie (criteria).

Het kent ook geen grondslag in de literatuur, daar wordt niet gesproken over 'clean' food. Er wordt hoogstens in epidemiologisch onderzoek gesproken over 'processed <productgroep>', wat dan eigenlijk ook weer te herleiden valt naar vragenlijstjes die mensen in moeten vullen. Op basis daarvan kun je ook geen uitspraken doen over individuele producten.

Ik bedoeld voornamelijk van de dingen waar de hele gemeenschap het wel over eens is wat ongezond en gezond is.
Daarbij wil ik dus alle dieet hypes terzijde laten liggen en vooral zien naar wat nu als een cheatmeal word gezien zoals een cheesecake en pizza bijvoorbeeld.

Is bijvoorbeeld een broodje kaas clean? En een broodje kroket?
 
Laatst bewerkt:
Het bestaat gerust (net zo zeer als dat god bestaat in de hoofden van mensen), alleen iedereen heeft er een eigen 'definitie' van, waardoor je er totaal niet over kunt discussiëren wat het dus nogal nutteloos maakt. Ik heb definitie expres tussen aanhalingstekens geplaatst, want bij de meeste mensen is het op basis van gevoel en niet aan de hand van een echte definitie (criteria).

Het kent ook geen grondslag in de literatuur, daar wordt niet gesproken over 'clean' food. Er wordt hoogstens in epidemiologisch onderzoek gesproken over 'processed <productgroep>', wat dan eigenlijk ook weer te herleiden valt naar vragenlijstjes die mensen in moeten vullen. Op basis daarvan kun je ook geen uitspraken doen over individuele producten.



Is bijvoorbeeld een broodje kaas clean? En een broodje kroket?

Ik ben van mening dat er geen ideaal etensstijl bestaat. Elk dieet heeft zo zijn voordelen zoals bijvoorbeeld ketogenic een lekker dieet is als je goed wilt presteren met je brein.
Een gezonde etensstijl is in mijn mening de etensstijl die zorgt dat jij je goed voelt en niet op basis van een kroket of een bakje sla.

edit: Deze post was voornamelijk gebaseerd op wat tegenwoordig gewoon door de gemiddelde persoon als gezond word beschreven met alle wetenschappelijke studies terzijde.
 
Back
Naar boven