MuscleMeat

Eet weinig kcal per dag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cariaef

Novice
Lid geworden
23 aug 2017
Berichten
9
Waardering
0
Hoi allen,

Ik ben bezig met afvallen. Ik ben een man van ongeveer 80kg met een lengte van 1,80m. Ik eet nu tussen de 1000 en 1500kcal per dag. Mijn doel is om meer te eten maar dit lukt me gewoon niet. Ik heb geen last van een honger gevoel en kan ook geen nieuwe dingen bedenken om te eten waarbij m'n macro's nog in orde blijven. Is het erg dat ik zo weinig kcal eet en hebben mensen anders nog suggesties wat ik kan eten? :)
 
Hoe kun je als je 1000 tot 1500 kcal eet nou niets meer eten zonder over je macro's heen te gaan ..

Hier kunnen we niet veel mee. Wat eet je nu? Wat is je onderhoud? Hoeveel kcal wil je gaan eten? etc etc
 
Laatst bewerkt:
Hoe kun je als je 1000 tot 1500 kcal eet nou niets meer eten zonder over je macro's heen te gaan ..

Hier kunnen we sowieso geen flikker mee. Wat eet je nu? Wat is je onderhoud? Hoeveel kcal wil je gaan eten? etc etc

Ik ontbijt nu altijd met kwark met havermout, vaak eet ik overdag wat eieren en wat groente en fruit en avondeten varieert. M'n onderhoud is zo'n 2500 kcal en m'n doel had ik gezet op 2000 kcal per dag.

En ik had het niet zo goed verwoord nee. Ik kan wel meer eten natuurlijk maar als ik bijvoorbeeld extra brood ga eten kom ik vooral in koolhydraten erbij. En daarnaast heb ik geen zin om dagelijks (als ik niet sport) eiwitshakes te nemen of nog meer eieren bijvoorbeeld naar binnen te werken. Eigenlijk komt het erop neer dat ik niet echt weet wat ik moet eten waardoor ik wel die extra kcal erbij kom maar m'n macro's nog wel in de juiste ratio houd. Maar mijn hoofdvraag: 'Eet ik nu wel genoeg, en is het slecht als ik zo weinig blijf eten?' het belangrijkst. :)
 
Nee, je eet niet genoeg. Veel te weinig zelfs.

Wat is precies je bezwaar tegen meer koolhydraten, of eiwitshakes?
 
Nee, sowieso niet en zeker niet voor een ‘super mod’.

Laat wel zien wie/hoe iemand is, dat dan weer wel.

“Hier kunnen we niet veel mee” klinkt een stuk vriendelijker. Vind je ook niet?
 
Nee, sowieso niet en zeker niet voor een ‘super mod’.

Laat wel zien wie/hoe iemand is, dat dan weer wel.

“Hier kunnen we niet veel mee” klinkt een stuk vriendelijker. Vind je ook niet?

Bij deze aangepast.
 
Nee, je eet niet genoeg. Veel te weinig zelfs.

Wat is precies je bezwaar tegen meer koolhydraten, of eiwitshakes?

M'n macro's heb ik nu op KH: 25%, EW: 35%, Vet 40%. Ik heb niet perse bezwaar tegen meer koolhydraten maar wel als er in verhouding veel meer KH bij komt dan EW of vetten. En qua kosten vind ik het zonde om elke dag eiwitshakes te nemen. Ik heb namelijk niet zo heel veel geld, en ook niet daarvoor over.
 
Zet eens op een rijtje wat je nu eet per dag, in grammen?

Kunnen sowieso wel de hulp inroepen van marina1975 , die is goed met dit soort dingen.
 
Zet eens op een rijtje wat je nu eet per dag, in grammen?

Kunnen sowieso wel de hulp inroepen van marina1975 , die is goed met dit soort dingen.

De macro's bedoel je? Dat komt neer op:
KH: ongeveer 90g
EW: tussen 80 en 120g
Vet: tussen 40 en 60g

Ik ben trouwens van plan om zo nu en dan ook salades voor overdag te maken. Dat heb ik tot nu toe nog niet gedaan
 
Ik zie geen bezwaar om wat meer koolhydraten te eten. Eiwitten mogen sowieso ook een stuk omhoog. Alles eigenlijk wel.
 
Ik zie geen bezwaar om wat meer koolhydraten te eten. Eiwitten mogen sowieso ook een stuk omhoog. Alles eigenlijk wel.

Thanks! :) Dan weet ik voor nu genoeg. Ga ik me verder verdiepen in etenswaren die ik er nog bij kan nemen! Het voelt alleen zo raar om nog extra te eten terwijl ik al geen honger heb terwijl ik bezig ben met afvallen ???
 
Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Neem hier eens een kijkje.
Hier staat genoeg informatie in om je voeding op orde te brengen. :)
er staat ook een excel spreadsheet bij die alles door berekenen kan. Ook de uitleg staat erbij.

Je eet nu echt veel te weinig en dit gaat gewoon ten kostt evan je gezondheid.

Qua macro's maakt het echt niet uit of je meer koolhydraten vetten of eiwitten eet.
De verhoudingen niet in % nemen maar uitgaan van
2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht
minimaal 1 gr vet per kg lichaamsgewicht
rest koolhydraten.

Maar dit staat allemaal in die link. Lees het eens en kijk dan eens naar je huidige voeding en wat ej kan veranderen.
Bij vragen stel je ze gewoon hier.
Succes!
 
Back
Naar boven