Fitness Seller

Eetlust weg door stress

Bezoekers in dit topic

kaluro

Trust the process.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
17 jun 2007
Berichten
5.380
Waardering
1.891
Lengte
1m92
Massa
98kg
Vetpercentage
12%
Ik heb de afgelopen 2 weken flink last gehad van stress en het is nog gaande, en blijkbaar is mijn eetlust met grote stappen achteruit gegaan. Ik heb al moeite met een wit broodje weg te werken, en een uur of 3 tal uurtjes later heb ik nog steeds geen honger.

In het begin merkte ik het minimaal, dat mijn lichaam eerder stop zei tijdens eten, dat ik niet meer zo veel weg kreeg.
Maar in de loop van de week kreeg ik steeds minder en minder weg en nu heb ik non stop een 'vol' gevoel terwijl ik echt gewoon constant met een lege maag rondloop.

Je kan je wel indenken wat dat met bodybuild progressie doet; anyway, hoe lost ik dit op? hoe wek ik eetlust op? Ik krijg serieus bijna niks weg.
 
klote voor je man, ik weet niet hoe je je eetlust weer op zou kunt wekken. misschien gewoon even afwachten hoe het gaat lopen en in tussentijd kun je eens proberen om maaltijden in de blender ofzo te doen om toch wat binnen te krijgen?
 
Die stress deftig aanpakken,nu is je eetlust weg,wat is't volgende,want daarmee stop't dit nie.
Had ook pakken stress,door mijn vorige baas,at nie meer,trainde als een sissy,leefde tegen mijn zin na 6maand.
Tot ik mijn job opzei,mijn baas bijwerkte:D,en ik was een nieuwe mens.
Het 2de zou ik nie aanraden,ik wacht nog op het prijskaartje.
Suc6 verder
 
die stress deftig aanpakken,nu is je eetlust weg,wat is't volgende,want daarmee stop't dit nie.
Had ook pakken stress,door mijn vorige baas,at nie meer,trainde als een sissy,leefde tegen mijn zin na 6maand.
Tot ik mijn job opzei,mijn baas bijwerkte:d,en ik was een nieuwe mens.
Het 2de zou ik nie aanraden,ik wacht nog op het prijskaartje.
Suc6 verder

+1 :d
 
Was er niet een supplement genaamd Black Hole ofzo? Weet niet of het werkt, meen het ooit gelezen te hebben.



edit:http://forum.dutchbodybuilding.com/f116/supplement-review-brain-b-12-now-foods-166954/

Hier lees ik dat Vitamine B12 helpt om je eetlust te bevorderen. Een ander lid zegt dat BlackHole niets bij hem uithaalde. Misschien eens proberen?

Vitamine B12 is een goedkope poging om het eens een keer te proberen, thanks!

Die stress deftig aanpakken,nu is je eetlust weg,wat is't volgende,want daarmee stop't dit nie.
Had ook pakken stress,door mijn vorige baas,at nie meer,trainde als een sissy,leefde tegen mijn zin na 6maand.
Tot ik mijn job opzei,mijn baas bijwerkte:D,en ik was een nieuwe mens.
Het 2de zou ik nie aanraden,ik wacht nog op het prijskaartje.
Suc6 verder


Ik heb idd zoiets van.. het zal waarschijnlijk gewoon in mijn hoofd zitten door al de stress ofzo, dat het echt puur mentaal is van "Oh ik stress dus ik heb geen eetlust meer" .

toen ik minder naar binnen kreeg had ik wel zoiets van "Ah nee, dalijk is mijn eetlust weg door al het stressen" dus misschien moet ik wel iets omzetten in mijn hoofd dat mijn eetlust terugkomt, i dunno.

stress aanpakken probeer ik al, onder het motto van "'t boeit me niks.. kappen met stressen nou; heb er niks aan; ga ergens anders over denken ofzo" maar 's nachts in bed begint het denken weer en dan is de dag erna mijn eetlust weer foetsie :P als ik eenmaal bezig ben overdag dan lukt t wel ja, hoewel eetlust ver te zoeken is.
 
Stress = niet de oorzaak..

Gewoon veel eten is de oorzaak.. Je eet erg veel omdat je lastig aankomt.. dit moet je maar wel allemaal verwerken..

Echte stress verhoogt juist je hongergevoel..
 
Stress = niet de oorzaak..

Gewoon veel eten is de oorzaak.. Je eet erg veel omdat je lastig aankomt.. dit moet je maar wel allemaal verwerken..

Echte stress verhoogt juist je hongergevoel..

Het is meer zo van, dat ik ergens over inzit; ik ervaar dat als stress ;)

en inderdaad, tot voor kort zat ik op de 4700-5000kcal / dag.. nu ben ik al blij als ik de 2000 haal.
 
Die stress deftig aanpakken,nu is je eetlust weg,wat is't volgende,want daarmee stop't dit nie.
Had ook pakken stress,door mijn vorige baas,at nie meer,trainde als een sissy,leefde tegen mijn zin na 6maand.
Tot ik mijn job opzei,mijn baas bijwerkte:D,en ik was een nieuwe mens.
Het 2de zou ik nie aanraden,ik wacht nog op het prijskaartje.
Suc6 verder

Tokkie
 
Oh, nee hoor.

+1

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten.
Het enige wat ik kon doen destijds was tegen mijn zin in eten.
Vervelende was dat m´n eten ook slecht verteerde en lang in mijn maag bleef zitten. Gelukkig had ik na het trainen wel weer berehonger voor een paar uurtjes. Heb jij dat niet?

Overigens, het meest logische en meest effectieve is natuurlijk de stress aanpakken!

Succes!
 
skinnie zegt: dump de vrouw die stress veroorzaakt:mad:
 
Heb hetzelfde probleem ben 1m70 of zo en weg 92 kilo val bijna elke dag een halve kilo af , ik kan gewoon niet meer eten na één hap van een maaltijd zit ik al vol, wat is er aan de hand :s
 
Vitamine B12 is een goedkope poging om het eens een keer te proberen, thanks!




Ik heb idd zoiets van.. het zal waarschijnlijk gewoon in mijn hoofd zitten door al de stress ofzo, dat het echt puur mentaal is van "Oh ik stress dus ik heb geen eetlust meer" .

toen ik minder naar binnen kreeg had ik wel zoiets van "Ah nee, dalijk is mijn eetlust weg door al het stressen" dus misschien moet ik wel iets omzetten in mijn hoofd dat mijn eetlust terugkomt, i dunno.

stress aanpakken probeer ik al, onder het motto van "'t boeit me niks.. kappen met stressen nou; heb er niks aan; ga ergens anders over denken ofzo" maar 's nachts in bed begint het denken weer en dan is de dag erna mijn eetlust weer foetsie :P als ik eenmaal bezig ben overdag dan lukt t wel ja, hoewel eetlust ver te zoeken is.
Zoek de reden van die stress,die komt van ergens,praat er met iemand over.
Iemand die je goed kent,maar geen oordeel velt.
Maar dit moet je echt oplossen,het kan ook meerdere factoren hebben.
Suc6

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:02 ----------

Heb hetzelfde probleem ben 1m70 of zo en weg 92 kilo val bijna elke dag een halve kilo af , ik kan gewoon niet meer eten na één hap van een maaltijd zit ik al vol, wat is er aan de hand :s
Lees antwoord hierboven.
 
Heb het zelf ook heel erg. De oorzaak aanpakken is de enige manier. Zelf heb ik wel eens wat supplementen geprobeerd die kalmeren maar al met al is het hel. Ik reageer lichamelijk nog iets heftiger, moet altijd kotsen in stress-situaties. In combinatie met deze sport en obsessie heb ik echt bizarre taferelen neergezet.

Opstaan, geen honger. Bak brinta erin met whey, vechten tegen de opkomende kots. Onderweg naar school toch de bosjes in moeten. Mensen die vragen hoe het met je gaat, met bloed doorlopen ogen antwoorden ''is niks joh'' en vervolgens haastig weer het volgende eten naar binnen stouwen.

Is geen doen. Je lichaam reageert gewoon door op reserve te gaan staan in een fight or flight respons. Relaxed eten is er gewoon niet bij dan, laat staan lekker trainen. Ik heb gedaan wat ''skinnie'' zei. Heb de relatie met mijn meisje gestopt, scheelde bakken. Ik had het soms ook voor toetsen, die heb ik nu gelukkig allemaal gehaald. Die stress begon meestal pas een dag van te voren. Dus dan nam ik de rest van die dag vrij qua eten en sporten om de dag na de toets lekker los te gaan.

Ik zoek nog steeds manieren om mijn stress niet zo lichamelijk te laten zijn. Tips zijn welkom.
 
Zou inderdaad ook proberen stress aan te pakken, maar das ook makkelijk gezegd natuurlijk, wellicht er over praten, of besluit nemen (ken situatie niet). En aangezien de stress zo in je lijf gaat zitten, misschien ook kijken of je op die manier ook stress kan tegengaan, bv hardlopen of naar een goede masseur gaan of naar de sauna, weet ik veel iets waardoor je lijf ontspant.
En toch ook maar tegen je gevoel in eten, pak er maar een schema bij zet desnoods steeds een alarm wanneer je zou moeten eten. Door de stress krijg je geen signaal meer om te eten, dus dan maar de klok er op zetten.
Succes!
 
Zou inderdaad ook proberen stress aan te pakken, maar das ook makkelijk gezegd natuurlijk, wellicht er over praten, of besluit nemen (1) (ken situatie niet). En aangezien de stress zo in je lijf gaat zitten, misschien ook kijken of je op die manier ook stress kan tegengaan, bv hardlopen of naar een goede masseur gaan of naar de sauna, weet ik veel iets waardoor je lijf ontspant.
En toch ook maar tegen je gevoel in eten (2) , pak er maar een schema bij zet desnoods steeds een alarm wanneer je zou moeten eten. Door de stress krijg je geen signaal meer om te eten, dus dan maar de klok er op zetten (3) .Succes!

1. Een besluit nemen is (inderdaad mits de situatie dit toelaat) DE oplossing. Haal je lichaam weg bij die bron van stress. Kies dus voor jezelf.

2. Vloeibaar werkt voor mij goed. Alles mixen en shaken.

3. Voor mij werkt dit dus juist extra averechts. Schema's, klokken, dwanggedachten werken remmend. Het is al eerder is het topic gezegd, na het sporten is er vaak een hongergevoel. Ik at me dan gewoon klem.
 
De stress = de oorzaak aanpakken dat moet je doen. Supplementen gaan wss minimaal helpen.
 
Heb het zelf ook heel erg. De oorzaak aanpakken is de enige manier. Zelf heb ik wel eens wat supplementen geprobeerd die kalmeren maar al met al is het hel. Ik reageer lichamelijk nog iets heftiger, moet altijd kotsen in stress-situaties. In combinatie met deze sport en obsessie heb ik echt bizarre taferelen neergezet.

Opstaan, geen honger. Bak brinta erin met whey, vechten tegen de opkomende kots. Onderweg naar school toch de bosjes in moeten. Mensen die vragen hoe het met je gaat, met bloed doorlopen ogen antwoorden ''is niks joh'' en vervolgens haastig weer het volgende eten naar binnen stouwen.

Is geen doen. Je lichaam reageert gewoon door op reserve te gaan staan in een fight or flight respons. Relaxed eten is er gewoon niet bij dan, laat staan lekker trainen. Ik heb gedaan wat ''skinnie'' zei. Heb de relatie met mijn meisje gestopt, scheelde bakken. Ik had het soms ook voor toetsen, die heb ik nu gelukkig allemaal gehaald. Die stress begon meestal pas een dag van te voren. Dus dan nam ik de rest van die dag vrij qua eten en sporten om de dag na de toets lekker los te gaan.

Ik zoek nog steeds manieren om mijn stress niet zo lichamelijk te laten zijn. Tips zijn welkom.

in welke topic was dat?
trouwens.. al gestemd?
 
Back
Naar boven