MuscleMeat

Eetlust

Bezoekers in dit topic

Meerderen zetten je opmerkingen in twijfel (op een normale manier door te vragen om je nader te verklaren), je kiest de 'aanval' en herhaald jezelf (verteld niets nieuws) incl. opmerkingen op de persoon af ("goed lezen") en nu ga je in de slachtoffer rol zitten (we zouden TS moeten helpen)?

Zou beter zijn als je je gaat onderbouwen waarom jij denkt dat eetmomenten belangrijk zijn en je suikers zou moeten vermijden, behalve eigen ervaring. Zo helpen we TS de juiste afweging te laten maken en de zin van de onzin te scheiden.

helmaal goed dat niet iedereen hetzelfde denkt maar leg dan ook uit waarom je het in twijfel trek ipv afzeiken! En slachtoffer uithangen is zeker niet mijn intentie, denk juist eigen ervaring inbrengen is juist wat de bedoeling is van een forum ipv een voorgeprogrammeerd schaap zijn, dan kun je het forum wel opdoeken. Iedereen heeft zo z’n eigen methoden om te werken aan z’n lichaam.

Ik zou dus gaan moeten onderbouwen waarom een teveel aan suiker slecht is? Daar zijn genoeg topics overgeschreven. de meesten zijn hier ripped bodybuilder en die weten heel goed hoe je moet eten en suikers moet gebruiken.

bedankt voor je feedback hier kan ik wat mee!
 
Weet je wat het is je kunt ook gewoon zeggen hey Lesley ik ben het niet met je eens en insinueert het dan kan ik er wat mee! Probeer de topic starter te helpen ipv van anderen afbreken zeiken met commentaar pffff

Ik vraag je toch ook om je verhaal toe te lichten maar dat blijf je maar ontwijken...
 
Persoonlijk vind ik het meest lastige om binnen de macro's te blijven tijdens het cutten en toch de vetten binnen te krijgen. Elke dag gerookte zalm is niet realistisch en noten zitten er in de cut bij mij ook niet bij, puur omdat ik anders zit te kutten met het warm bakken van de groenten/vlees tijdens de lunch. Tijdens de cut komt het dus voor zo'n 70% uit de standaard voeding en voeg ik 2 eetlepels olijfolie toe voor de laatste 30% (Reken er 1 voor het koken en 's ochtends 1 door het ontbijt). Heeft dit nadelen?
Waarom gerookte zalm? Makreel is goedkoper, en zalm uit de diepvries ook. En waarom warm bakken? Kunt het toch koud eten? Denken in oplossingen. :)

Olijfolie is natuurlijk een goede bron van vetten!!
 
CityTrip tussen wat vind je persoonlijk fijn om te doen (zoals je meerdere eetmomenten) en wetenschappelijke studies die het tegendeel bewijzen (dat ene sticky over metabolisme doet dat) zit enorm veel verschil. We kunnen toch wel stellen dat een TS het meeste heeft aan de wetenschap?

Niet het forum maar de meesten vragen kunnen we in principe opdoeken omdat ze al 10x eerder gesteld zijn. Net zoals het doorlezen van stickies zou je al een enorm mooie basis aan kennis geven. Ikzelf maak mij hier net zo goed schuldig (zie vraag aan die vlugge) aan door te denken dat het net even anders zit of gewoon je eigen struggle erin te gooien, maar tot dusver heb ik alles terug kunnen lezen in die stickies. Kost je een paar avondjes leeswerk, maar dat is peanuts in vergelijking met de tijd die we besteden aan cutten/bulken etc.

Nee, je zou dus moeten onderbouwen waarom "je suikers moet vermijden" en "wanneer de luiken open gaan je brinta moet gaan eten om die motor op gang te helpen". Hier alleen al staat 1 tegenstrijdigheid, want suiker is volgens mij een ander woord voor koolhydraat en brinta is koolhydraatrijk.

Japio
Ja waarom haha, goede vraag.... omdat dat alleen in mij op kwam en ik ineens zomaar dacht dat die olijfolie die ik sinds een paar maanden erbij doe ineens helemaal fout zou zijn :D Gelukkig niet dus en inderdaad er zijn ook goedkopere varianten. Deze week kreeg ik nog een paling van mijn ouders, dat is helemaal goedkoop :D
 
Begin van de is zeker bepalend voor het verdere verloop zou zeggen ga het eens ondervinden!

wasrom om de 2 uur eten? Hoef jou toch niet uit te leggen waarom dat is ipv van 3x

natuurlijke suiker bestaan niet en die zijn net zo als een suikerklontje uit het pak! Ook dat is een gegeven en bewezen feit.
Wat zijn het dan? Synthetische suikers?

Weer zo'n iemand die alles met x aantal suikerklontjes vergelijkt. Wat een homo. Is het Viva forum niks voor jou?
 
Wat zijn het dan? Synthetische suikers?

Weer zo'n iemand die alles met x aantal suikerklontjes vergelijkt. Wat een homo. Is het Viva forum niks voor jou?

die reactie van weer z’n meeloper ik moet even mij laten gelden hoor anders hoor ik er niet bij! Ga toch weg kneusje!!!
 
die reactie van weer z’n meeloper ik moet even mij laten gelden hoor anders hoor ik er niet bij! Ga toch weg kneusje!!!
Leg ons die suikers nog even een keer uit dan.
 
Leg ons die suikers nog even een keer uit dan.

daar heb jij de capaciteit niet voor om dat te snappen! Succes Ripped Bodybuilder..
 
RIP "banaantje voor of na het trainen" :o
 
daar heb jij de capaciteit niet voor om dat te snappen! Succes Ripped Bodybuilder..

Het enige wat je tot nu toe doet is vragen ontwijken door butthurt te doen en in de aanval te gaan, jammer.
 
daar heb jij de capaciteit niet voor om dat te snappen! Succes Ripped Bodybuilder..
Ik moet die capaciteit als analytisch chemicus toch wel hebben? Leg het mij dan maar uit.
 
Ik moet die capaciteit als analytisch chemicus toch wel hebben? Leg het mij dan maar uit.
Wil je het daarna in kindertaal aan mij uitleggen? Anders snap ik het niet. Alvast bedankt.

Dan kan ik daarna uitleggen aan mijn vriendin met type 1 diabetes dat natuurlijke suikers niet bestaan.
 
Ik heb de berichten niet gelezen maar ga toch een reactie posten, puur als reactie op je eerste bericht.

Rustig aan doen. Lekker gaan opbouwen. Ik ben van 1400 cal naar 3k+ gegaan terwijl me dat totaal niet aanstond. Vond het verschrikkelijk. De eerste paar dagen/weken moet je even doorkomen en dan is het echt strijden. Begin dan ook op tijd met eten en sluit savonds laat af. Je gaat zo echt een betere relatie met voeding krijgen als je precies weet wat je kunt hebben.
 
Ik zou dus gaan moeten onderbouwen waarom een teveel aan suiker slecht is? Daar zijn genoeg topics overgeschreven. de meesten zijn hier ripped bodybuilder en die weten heel goed hoe je moet eten en suikers moet gebruiken.
Wat is te veel (natuurlijke)suiker dan? Gezien er studies zijn waar mensen wekenlang 150 gram aan fructose binnen kregen waarbij niets gebeurde. In zijn geval zal suiker door de lage verzadidingsindex niet verkeerd zijn.

Ooit stil gestaan bij de stress die je TS gaat geven door elke 2 uur clean te moeten eten terwijl zijn eetlust al letterlijk het eerste probleem is wat hij aangeeft? Dan nog niet gepraat hebbende over de duurzaamheid van deze leefwijze. Gaat TS de rest van zijn leven elke 2 uur kunnen en willen eten? Gaat dit helpen zijn gewoontes aan te passen naar zijn doelstellingen?

Ja er staan zat schema's online. Gaan deze werken voor TS? Wij weten eigenlijk niets van hem buiten de stats in zijn bio waarvan wij niet eens weten of ze kloppen. Het enige wat wij weten is dat hij weer is begonnen met trainen en last heeft om te eten.

Begin van de dag bepalend voor wat? Bepalend dat iemand daardoor elke dag honger heeft in een cut en misschien meer heeft aan IF? Of bepalend dat wanneer de eerste maaltijd al niet perfect en gezond is het resulteert in een eetbui. Of bepalend voor spiergroei?

Je bedoelt het waarschijnlijk allemaal goed, maar als je ergens van overtuigd bent weet dit dan ook te weerleggen. Iedereen heeft al vragen gesteld over je posts en nergens heb je concreet kunnen beantwoorden waarom je er van overtuigd bent dat het zo is.

Aan TS: De eerste twee posts zitten al vol waarde. Daarmee kan je een goed beeld creëren waar je kan bijschroeven in je voeding. Heb je geen idee hoe jij achter je kcal behoefte komt? Lees even de sticky's in het subforum 'Voeding'. Erg nuttig voor je.
 
Back
Naar boven