MuscleMeat

eetprobleem

  • Topic starter AAJ
  • Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 830
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

AAJ

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 okt 2002
Berichten
675
Waardering
0
ik ben kok in een druk eetcafe en heb daar door onreglmatige tijden. doordat ik een hele dag aan het bakken en dus ook aan het proeven bent wat bij mn vak hoort, heb ik tegen de tijd dat ik mn maaltijd krijg meestal geen honger meer en krijg ik het gewoon niet meer naar binnen.
nou eet ik wel de hele dag maar dan weer een likje van een sausje en dan weer een gebakken aardappeltje en bij het maken van een dessert ff een likje ijs of een drupje saus, het zijn steeds maar kleine dingen en meestal nog ongezond en vet ook.

als ik op een drukke avond van 5 tot 10 zo sta te koken moet ik dus voor 5 uur mn eten hebben en heb ik niet eerder weer tijd rond een uur of 10 en dan heb ik echt geen zin in eten meer, als ik dan savonds thuis zit(uur of 12) krijg ik wel weer zin in wat maar om nou voor het slapen gaan nog een maltijd te nemen is ook niet zo goed.

wie kent dit probleem en/of wie heeft handige tips voor me om toch een beetje een voedingsschema te kunnen volgen.

om nou zes shakes per dag tenemen vind ik ook nix ik zit al op 3.
 
misschien dan juist die 3 shakes nemen in die uren van 5 tot 10 en daarbuiten gewoon normaal eten...
 
Ik zou wel eten voor het slapengaan, als je honger heb moet je gewoon eten. Let wel: suikers en vetten vlak voor je slapen gaat maken snel dik, als je dus een buikje hebt of gemakkelijk zwaarder wordt kan je dat beter niet doen, maar een gezonde maaltijd mag gerust.

Verder als je constant kleine dingen eet dan bederf je idd de eetlust, dus probeer niet teveel tussendoor te eten maar een schema van tenminste een maaltijd om de 3 uur aan te houden.

Wat ook belangrijk is, is dat je vooral een heel goed en uitgebreid ontbijt hebt, want het is die maaltijd die je hongergevoel voor de verdere uren bepaald. Eet maar eens geen ontbijt en je zal zien dat je weinig energie hebt , maar ook geen goede eetlust hebt en pas laat op de dag honger krijgt.
Maw: je stofwisseling komt niet op gang.
 
Tsja het is niet voor niets dat wijn provers na het proeven de wijn uitspugen ..... maar in die kringen is dat dan ook sociaal aanvaardbaar ..... weet niet hoe dat in een keuken zit.
 
Back
Naar boven