Fitness Seller

Eetschema, any good?

slick

Cool Novice
Waardering
0
Hey, ben nieuw hier, kheb al heel wat gelezen door alle threads, en heb geprobeerd zelf een (voor mij dan) doenbaar eetschema op te stellen, graag wat commentaar en tips enzo :)

Eetschema

Ik train 4 keer per week (ma-di-do-vrij)

Laatst bewerkt:
zie er erg goed uit, zou alleen hoger in je onv. vetten gaan zitten en ietsje lager in eiwitten, dat je ongeveer hier op uitkomt

KH 50%
eiwitten 30%
vetten 20%

en waar bestaat je postwork-out shake uit??
voor de rest ziet het er super uit!

Ja zou iets minder eiwitten over de dag, maar wel wat meer voor het slapen, als je slaapt zit je lange tijd zonder dus heb je wel wat nodig... voor de rest ziet het er goed uit, alleen zou niet altijd varkensvlees nemen.

• Topic Starter Topic Starter
Om aan meer vetten te geraken, zitten in kaas (gouda ofzo) goeie (onverzadigde vetten)? Ik eet namelijk graag kaas :)

En dat varkensvlees kan ook wat anders zijn zoals pasta (spaghetti bolognese) of rijst met kip of gehakt etc etc... Dat is wat de pot schaft dus ;)

Die post workout shake is 100 gr Mass Fuel van Twinlab (heb wel een pot van 3700 gr ipv afgebeelde van 1700 gr) + 500 ml magere melk

het beste product voor onverzadigde vetten vind ik, en vele met mij, altijd nog lijnzaad olie, niet zo lekker als kaas maarja, ook niet vies.

Ok, zal ik asap in huis halen :)
Thx!
En wat is het EKV-gehalte van die lijnzaad olie en welke hoeveelheid neem je best en wanneer?

Laatst bewerkt:
lijnzaad bevat geen eiwitten en kh

je eet te ontegelmatig
maaltijden om 10.00 dan 11.30, dan 13.30, dan 14.00 trainen (half uur na t eten?)

meer regelmaat dus, meer tijd tussen de maaltijden.2,5 a 3 uur!

Ik zal nog ff wat opmerkingen maken op de maaltijden zoals die ernu staan:

11.30, meer eiwitten

kwark niet nodig na postworkoutshake

kaas..tja. is al gezegd..skippen tenij je niet druk maakt om die verz.vetten

voor slapen, kwark en lijnzaad

waarom magere melk en wel verz.vetten qua kaas. volle melk wat dat betreft beter

varkensvlees?

Thx voor tips, ben maar wat aan het uitproberen hoor, kheb er allemaal zoveel kennis niet van als jij (dandy), weet ik veel waarin verz of onverz vetten zitten :D

En dat eten om 10:00 - 11:30 - 13:30 is aangepast aan mijn lessenrooster, tussen de lesuren, kan ik niets aan veranderen (tenzij ik 11:30 skip en wat meer eet om 10:00 en 13:30 ?) ...

Ik kan wel proberen wat later te trainen...

Hoeveel van die lijnzaadolie moet ik nu ongeveer nemen en hoeveel (onverz) vetten zitten erin?

En ten laatste, dat varkensvlees is maar een voorbeeld, dat is wat de pot schaft, heb ik niet echt controle over

alle vet in lijnzaad is onverzadigd.

2-3 eetl per dag

Volgens mij zijn z'n e/k/v verhoudingen juist perfect, want je moet toch eerst het aant. calorieen van de e/k/v bereken. Zo dus:
e 257.0*4 =1028
k 472.2*4 =1888.8
v 79.8*9 = 718.2
opeteld is dat=3635 calorieen

1%=36.35

e 1028/36.35=28.28%
k 1888.8/36.35=51.96%
v 718.2/36.35=19.75%

Dat komt toch dicht in de buurt van de verhouding die daan als advies geeft.

Voor de duidelijkheid 1gram koolhydraaten of 1 gram eiwitten zijn 4 calorieen en 1gram vetten zijn 9 calorieen

Terug
Naar boven