AndroidHealthClinic

Eetschema - Nachtpost arbeider. Cutten

Bezoekers in dit topic

Moerdoe

Novice
Lid geworden
13 jul 2017
Berichten
10
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
Hallo!

Ik werk momenteel in de nachtpost dus de tijden om te eten en slapen zijn nogal heel anders, maar ik zou jullie commentaar willen horen op mijn schema.

( Over mij : 18 jaar, 165cm, 68kg, 25-28% vetpercentage, kcal behoefte 1800)

72kg > 68kg afgevallen in 3 weken. maar vetpercentage blijkt hetzelfde qua foto's alleen de borsten en gezicht zijn een beetje afgevallen.

Maandag (gewoonlijks wakker smorgens.)

12u : Havermout - 1 bord 40g / cherrytomaatjes 50g + gllas water

14u : 2 sneetjes bruinbrood met pindakaas (calve) + cherry tomaatjes. + glas water

16u : gekookt groenten + cherry tomaatjes + glass water

18u : rijst met kip of aardappelen (soms beetje tomaten ketchup) + glas water

21u : havermout 40g + cherry tomaten 50g + glass water

22:00 : begin WERK

2:00 : werk pauze, royco tomatensoep, 2 sneetjes pindakaas + 2 stuks perzik.

6:00 einde WERK

Omdat mijn kcal behoefte aan de 1800 zit probeer ik het aan de 1500 te houden.

Na werk om 6:00 ga ik lopen ongeveer 30min / 4km, om 8:00 ga ik naar fitness daar train ik mijn borst, armen, buik, rug (kracht)

en daarna slaap ik tem middag.

Is dit een goed schema om af te vallen of heb ik nog veel fouten of misverstanden. btw ik werk in een steenfabriek dus 8u stenen oppakken en neerleggen constante beweging van 8 uur met maar 20min pauze.

Mijn doel is het verlagen van mijn vetpercentage naar 12-14%

groetjes
 
Hallo!

Ik werk momenteel in de nachtpost dus de tijden om te eten en slapen zijn nogal heel anders, maar ik zou jullie commentaar willen horen op mijn schema.

( Over mij : 18 jaar, 165cm, 68kg, 25-28% vetpercentage, kcal behoefte 1800)

72kg > 68kg afgevallen in 3 weken. maar vetpercentage blijkt hetzelfde qua foto's alleen de borsten en gezicht zijn een beetje afgevallen.

Maandag (gewoonlijks wakker smorgens.)

12u : Havermout - 1 bord 40g / cherrytomaatjes 50g + gllas water

14u : 2 sneetjes bruinbrood met pindakaas (calve) + cherry tomaatjes. + glas water

16u : gekookt groenten + cherry tomaatjes + glass water

18u : rijst met kip of aardappelen (soms beetje tomaten ketchup) + glas water

21u : havermout 40g + cherry tomaten 50g + glass water

22:00 : begin WERK

2:00 : werk pauze, royco tomatensoep, 2 sneetjes pindakaas + 2 stuks perzik.

6:00 einde WERK

Omdat mijn kcal behoefte aan de 1800 zit probeer ik het aan de 1500 te houden.

Na werk om 6:00 ga ik lopen ongeveer 30min / 4km, om 8:00 ga ik naar fitness daar train ik mijn borst, armen, buik, rug (kracht)

en daarna slaap ik tem middag.

Is dit een goed schema om af te vallen of heb ik nog veel fouten of misverstanden. btw ik werk in een steenfabriek dus 8u stenen oppakken en neerleggen constante beweging van 8 uur met maar 20min pauze.

Mijn doel is het verlagen van mijn vetpercentage naar 12-14%

groetjes

Onderhoud 1800 kcals lijkt me weinig als je werkt en traint.

Wat zijn je macros?
 
Onderhoud 1800 kcals lijkt me weinig als je werkt en traint.

Wat zijn je macros?


Hi, ongeveer :

Carbs 195 g
Protein 195 g
Vetten 43 g

Zelfs hou ik me aan 1500 kcals dusja..
 
Vetten Mogen hoger.

Bedankt voor je reactie,

Ik probeer me aan max 80g vetten te houden en niet meer dan dat, de ketchup die ik bij de gewone aardappelen eet kan die kwaad? & 1500 kcal voor te cutten is dat weinig of zou ik het toch op 1800 houden, groetjes en bedankt voor alle hulp!!
 
Bedankt voor je reactie,

Ik probeer me aan max 80g vetten te houden en niet meer dan dat, de ketchup die ik bij de gewone aardappelen eet kan die kwaad? & 1500 kcal voor te cutten is dat weinig of zou ik het toch op 1800 houden, groetjes en bedankt voor alle hulp!!
Heb jij je onderhoud berekent? 1800 kcals als je ganse dag stenen stapled en traint lijkt me te weinig. Is dat niet eerder je bmr?

Als die ketchup past in je macros kan dat helemaal geen kwaad. Zelfs als je macros hierdoor niet 100% meer kloppen is het ook geen ramp.Niet overdrijven natuurlijk.

80gr vet is geen probleem.
 
Heb jij je onderhoud berekent? 1800 kcals als je ganse dag stenen stapled en traint lijkt me te weinig. Is dat niet eerder je bmr?


Als die ketchup past in je macros kan dat helemaal geen kwaad. Zelfs als je macros hierdoor niet 100% meer kloppen is het ook geen ramp.Niet overdrijven natuurlijk.

80gr vet is geen probleem.

Ja afgerond komt het neer op 1900 kcals per dag maar ik probeer me aan 1500 kcals te houden, maar weet dus niet als dit juist is ben binnen 3 weken ongeveer 3-4 kg afgevallen maar alleen van gewicht, buik ziet er hetzelfde uit, heb vet rond mijn buik etc die ik wil wegwerken, dusja 15%-20%vetpercentage laten zaken is hetdoel
 
Ja afgerond komt het neer op 1900 kcals per dag maar ik probeer me aan 1500 kcals te houden, maar weet dus niet als dit juist is ben binnen 3 weken ongeveer 3-4 kg afgevallen maar alleen van gewicht, buik ziet er hetzelfde uit, heb vet rond mijn buik etc die ik wil wegwerken, dusja 15%-20%vetpercentage laten zaken is hetdoel

Lijkt met sterk dat je onderhoud met fysiek zwaar werk en trainen op 1900 komt.

Maar als je afvalt en je valt niet te veel af dan is het goed.
 
Lijkt met sterk dat je onderhoud met fysiek zwaar werk en trainen op 1900 komt.

Maar als je afvalt en je valt niet te veel af dan is het goed.

Ja ik probeer gewicht te behouden alleen het verpercentage te laten zakken qua spieren zit ik goed armen benen zijn goed na fitness neem ik ook elke keer 350ml whey shake
 
Ja ik probeer gewicht te behouden alleen het verpercentage te laten zakken qua spieren zit ik goed armen benen zijn goed na fitness neem ik ook elke keer 350ml whey shake

Dat gaat je niet lukken vrees ik. Cutten is gewicht verliezen. Tenzij je mss met beginnersgains zit.
 
Dat gaat je niet lukken vrees ik. Cutten is gewicht verliezen. Tenzij je mss met beginnersgains zit.

Ik zit momenteel aan de 68/69 als ik hier een mooie 62 van maak en vetverlies heb zou dit me niet lukken?
 
Ik zit momenteel aan de 68/69 als ik hier een mooie 62 van maak en vetverlies heb zou dit me niet lukken?

Je zegt je wil geen gewicht verliezen. van 68 naar 62 is -7 kg= dus gewichtsverlies.

Of bedoel je zo weinig mogelijk spiermassa verliezen?
 
Je zegt je wil geen gewicht verliezen. van 68 naar 62 is -7 kg= dus gewichtsverlies.

Of bedoel je zo weinig mogelijk spiermassa verliezen?

Ja spiermassa moet blijven ik bedoel gewicht mag wel zakken zolang het percentage vet ook zakt maar is dit mogelijk met mijn eetschema
 
Ja spiermassa moet blijven ik bedoel gewicht mag wel zakken zolang het percentage vet ook zakt maar is dit mogelijk met mijn eetschema

Als je niet te snel afvalt ,goed blijft trainen en niet te diep gaat cutten zal dat spierverlies wel meevallen.
 
Als je niet te snel afvalt ,goed blijft trainen en niet te diep gaat cutten zal dat spierverlies wel meevallen.

Thanks voor alle info, dus als ik teveel gewicht verlies zou ik dan meer moeten eten?
 
Thanks voor alle info, dus als ik teveel gewicht verlies zou ik dan meer moeten eten?

Als jij vind dat je teveel gewicht verliest moet je je kcals een beetje uppen.
 
Back
Naar boven