XXL Nutrition

Eetschema tijdens een kuur

Bezoekers in dit topic

Beerke120

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
7 feb 2006
Berichten
55
Waardering
0
Beste Bodybuilders,

Ik hoor hier regelmatig zeggen dat er moet gegeten worden als de beesten tijdens een kuur.

Ik heb enkele maanden geleden een kuur gedaan en ik denk dat ik persoonlijk niet genoeg gegeten heb.

Nu ga ik in september opnieuw beginnen kuren en mijn vraag is wat jullie van dit eetschema vinden.

Havermout met 1soeplepel proteïnen in(9.00u)
Mass Gainer of Whey proteïne +banaan(11.00u)
Middagmaal(12.30u)
Mass Gainer of Whey proteïne(14.30u)
Rijst met kip of pasta(16.00u)
Avondmaal(18.00u)
Training(18.45u)
Mass Gainer of Whey proteïne(21.15u)
3 dubbele boterhammen met Kip(22.30u)
Slapen(23.30u)



Wat denken jullie hier van?


Alvast vriendelijk bedankt,
 
Beerke120 zei:
Beste Bodybuilders,

Ik hoor hier regelmatig zeggen dat er moet gegeten worden als de beesten tijdens een kuur.

Ik heb enkele maanden geleden een kuur gedaan en ik denk dat ik persoonlijk niet genoeg gegeten heb.

Nu ga ik in september opnieuw beginnen kuren en mijn vraag is wat jullie van dit eetschema vinden.

Havermout met 1soeplepel proteïnen in(9.00u)
Mass Gainer of Whey proteïne +banaan(11.00u)
Middagmaal(12.30u)
Mass Gainer of Whey proteïne(14.30u)
Rijst met kip of pasta(16.00u)
Avondmaal(18.00u)
Training(18.45u)
Mass Gainer of Whey proteïne(21.15u)
3 dubbele boterhammen met Kip(22.30u)
Slapen(23.30u)



Wat denken jullie hier van?


Alvast vriendelijk bedankt,

Ik snap er geen hol van.
Zet de hoeveelheden er dan ook bij.
Reken de kcal's uit enzo.

Die havermout vreet je droog op???

En middagmaal? ja ok, maar wat dan???

en avond maal....jij hoopt zeker dat we je een schema gaan voorkauwen?
 
Mis grammen, kcal , totalen etc.

Verder pak wat meer normale maaltijden.
Massgainer en whey zijn supplementen en horen je voeding aan te vullen

ALs je het wel als maaltijd nodig hebt is, kan wel met een goede weightgainers, maar whey only mis je wel paar carbs
 
Ik denk dat je veel te weinig eet zeker voor tijdens een kuur, wat jij op een dag eet heb ik al rond de lunch op:rolleyes:
 
dit is meer een drink schema als ik al jou shakes zo zie. shakes moeten een AANVULLING zijn.
 
Moeillijk te beoordelen, maar in grote lijnen is dit wat ik ook eet gemiddeld (zelfs tijdens een kuur). Ik ben zelf geen grote eter (het is echt vol stouwen), heb grote moeite met veel eten. Het is wel mogenlijk, maar pak wel kwaliteit voedsel. Het gaat er absoluut niet om hoeveel je eet, maar om wat en wanneer. Timing van de juiste voedingsstoffen is essentieel en erg individueel. Je leert met de jaren wat goed genoeg is voor jou. Neem niet klakkeloos een voedingsschema van een ander aan (en ook niet altijd goed bedoelde adviezen). Probeer veel dingen uit zoals soorten van eten. De een gaat goed op vis, de ander op zuivel. Leer jezelf (je lichaam) kennen!
 
Bedankt roy

Aan jouw reactie heb ik tenminste iets.

bedankt
 
Je gaat om 18:45 trainen en eet dan om 21:15 een stevige complexe maaltijd.

Ik mis de snelle koolhydraten DIRECT na je training :eek: , een uur daarna knal je die maaltijd erin ;)

Succes
 
ik train steeds 2u. Daarmee dat het pas om 21u15 is ;)
 
de shakes moet je als aanvulling zien. Verder om de 2 uur veel koolhydraten naar binnen werken
 
Beerke120 zei:
ik train steeds 2u. Daarmee dat het pas om 21u15 is ;)

Je traint 2 uur?

Voeding = voeding
Sups = Sups
 
Beerke120 zei:
Beste Bodybuilders,

Ik hoor hier regelmatig zeggen dat er moet gegeten worden als de beesten tijdens een kuur.

Ik heb enkele maanden geleden een kuur gedaan en ik denk dat ik persoonlijk niet genoeg gegeten heb.

Nu ga ik in september opnieuw beginnen kuren en mijn vraag is wat jullie van dit eetschema vinden.

Havermout met 1soeplepel proteïnen in(9.00u)
Mass Gainer of Whey proteïne +banaan(11.00u)
Middagmaal(12.30u)
Mass Gainer of Whey proteïne(14.30u)
Rijst met kip of pasta(16.00u)
Avondmaal(18.00u)
Training(18.45u)
Mass Gainer of Whey proteïne(21.15u)
3 dubbele boterhammen met Kip(22.30u)
Slapen(23.30u)



Wat denken jullie hier van?


Alvast vriendelijk bedankt,
Mischien ook handig als je stats erbij zet zoals lengte want iemand van 2 meter moet toch meer eten als iemand van 1.75 meter en je vet% is die hoog of laag en je gewicht.
 
Beerke120 zei:
Bedankt roy

Aan jouw reactie heb ik tenminste iets.

bedankt

Wat bedoel je daar nou mee mafkees??

Je kan niet zomaar je zielige eetschema in de aas sektie zetten zonder grammen, kcal's, prot. etc.

Ik bedoel ''avondmaal'' ???

Wat nou?
Wat is dat dan? Patat???

Kijk gewoon in de voedingssektie en leer.
 
Net wat BigMaus zegt.

Groeien doe je door goed te eten, slapen en trainen.

Je bent aan het kuren terwijl je niet eens weet hoeveel calorien je binnen krijgt, je komt dan niet echt bijster intelligent over. Ga het komende jaar eerst met voeding bezighouden voordat je je lichaam nog verder gaan vernken met je aas.

Je kunt beter 5 keer in de week trainen en een spiergroep goed aanpakken dan 2 uur in de gym hangen elke keer.
 
Is er nu niemand die hier een normale reactie kan zetten. Het enige dat de meesten hier doen is de mensen uitschelden als ze in jullie ogen een domme opmerking maken.

Dat mijn caloriën er nie bij stonden is inderdaad niet slim.

Is nog geen reden om te beginnen zeveren over mijn 2 uur trainen.

Jullie denken waarschijnlijk wat komt die amateur hier doen.

Ik train al 4 jaar en ga nog steeds goe voorruit.

Ik ben 22jaar duw 170 op de bench zonder een pak en weeg 116kg voor 1m90. en nee ik sta nie vet als een koe.

Ik vraag één keer wat raad en ge begint onmiddellijk met uwen domme commentaar.

Ik denk nie dak ik de enige ben die hier zo over denkt.

Aan allen die normaal geantwoord hebben mercikes
 
Havermout met 1soeplepel proteïnen in(9.00u)
OK als een soeplepel iets van 50 gram is tenminste?

Mass Gainer of Whey proteïne +banaan(11.00u)
Massgainer met hoge eiwit zou kunnen.
Whey proteine mis je de koolhydraten en dat vul je lang niet aan met je banaan.

Middagmaal(12.30u)
Iets meer info?

Mass Gainer of Whey proteïne(14.30u)
Zelfde als 11.00. Post anders de verhouding van je mass gainer

Rijst met kip of pasta(16.00u)
TOP misschien wat cashew-noten erbij voor wat goede vetten

Avondmaal(18.00u)
Iets meer info svp

Training(18.45u)

Mass Gainer of Whey proteïne(21.15u)

Doe liever dextrose met whey

3 dubbele boterhammen met Kip(22.30u)
Minimaal 150 gram kip dan hopenlijk

Slapen(23.30u)

Misschien nog wat langzame eiwitten voor het slapen? Kwark?

Verder mis ik nog wat Essentiele vetten
 
Thanks Ikke voor de reactie,

Ik zal die eiwitten en de kwark bij het schema voegen
 
Beerke120 zei:
Thanks Ikke voor de reactie,

Ik zal die eiwitten en de kwark bij het schema voegen

Ja doe dat, geeft ook een beetje de indruk dat je zelf ook meedenkt.

En ik ben niet onder de indruk van je stats.
En al zeker niet je kennis.
 
Beerke120 zei:
Is er nu niemand die hier een normale reactie kan zetten. Het enige dat de meesten hier doen is de mensen uitschelden als ze in jullie ogen een domme opmerking maken.

Ik zie niemand schelden hier. Ik zie alleen iemand die niet tegen negatieve geluiden kan getuige deze regel in je post: "Aan jouw reactie heb ik tenminste iets."

Daarmee strijk je heel wat mensen in dit topic tegen de haren in. Mensen met 10x zoveel kennis als jij. En met zo'n attitude gaan ze die kennis echt niet delen hoor. Zeker niet met iemand die al zo weinig moeite doet eea zelf uit te zoeken en goed neer te zetten.
 
Ik vind wel dat (en dan bedoel ik niet alleen deze post en de mensen die hierop hebben geantwoord), dat nieuwelingen of mensen die de "taal" van het forum en/of de sport (nog) niet meester zijn, al heel gauw worden afgebrand. Dit schrikt heel veel mensen af, en bedenken ze zich wel 3 keer voor ze uberhaupt wat durven vragen. Als men arrogant begint te doen als newbe, dan kan ik me dat wel indenken, maar veel reacties zijn echt onnodig.

Ik ben zelf 2 jaar op dit forum actief, daarvoor wist ik alleen wat m'n zogenaamde trainers/coaches me voorspiegelden en wat ik las uit boeken en tijdschriften. Ik heb nog nooit tot in de details ook maar 1 calorie geteld, alles op gevoel, weegschaal en spiegel. Ben ik daarom niet serieus genoeg? Heb ik niks bereikt?...Als iedereen zich vooraf in zou lezen in de materie, bestond er geen forum!
 
Back
Naar boven