XXL Nutrition

Eetschema voor heledag werk

Bezoekers in dit topic

justinph

Novice
Lid geworden
13 jan 2022
Berichten
1
Waardering
1
Lengte
1m87
Massa
94kg
Vetpercentage
14%
Hallo, ik wil mijn spieren groeien maar ik werk ook van 6 tot 15:15. Ik weet niet echt wat ik allemaal kan mee nemen naar werk (we hebben een kleine koelkast staan om ons spullen er in te doen) ik wil vragen als jullie een makkelijk eetschema voor mij hebben in die tijd ( 6:00 tot 15:15) ik heb ook whey gehaald en c4 voor de gym maar alleen me eetschema voor de dag heb ik nodig kan iemand helpen
 
  • Sad
Waarderingen: ak
Begin hier vast met lezen.
Morgen meer :)
 
Gekookte eieren, (volkoren)brood met kip/pindakaas/vleesj, blik vis, shake met brinta/havermout. Kcal kun je zelf uitrekenen
 
Post even wat je nu eet. Met hoeveelheden.en of je daarbij aankomt of afvalt.
Post ook wat je lekker vind om te eten.
 
Allergieen & intoleranties?
 
Gekookte eieren, (volkoren)brood met kip/pindakaas/vleesj, blik vis, shake met brinta/havermout. Kcal kun je zelf uitrekenen
Dit is basically wat ik eet op werk :roflol:
Volkenbrood met kipfilet of kalkoenfilet
Gekookte eieren
Whey + melk + havermout
2 stuks fruit :heart:
 
Kcal onderhoud +200/300 eten dan gain je icm met een goed sport schema. Wat je eet moet je zelf weten aangezien niemand kan ruiken wat jij lekker/handig vind.

Vuistregel;
Eiwitten x 2 in lichaamsgewicht
Vetten x 1 in lichaamsgewecht
Koolhydraten vul je de rest mee op tot je op je kcal behoefte zit.
 
Hallo, ik wil mijn spieren groeien maar ik werk ook van 6 tot 15:15. Ik weet niet echt wat ik allemaal kan mee nemen naar werk (we hebben een kleine koelkast staan om ons spullen er in te doen) ik wil vragen als jullie een makkelijk eetschema voor mij hebben in die tijd ( 6:00 tot 15:15) ik heb ook whey gehaald en c4 voor de gym maar alleen me eetschema voor de dag heb ik nodig kan iemand helpen
Ontbijt, havermout of volkorenbrood met ei of zo
Lunch, volkorenbrood met dik vlees/kip beleg en eieren
Avondeten, piepers met vlees/kip en groente

Exacte hoeveelheden moet je nog wel even afstemmen op je kcal behoefte.
 
Ontbijt:
havermout (melkbasis) met fruit of yoghurt met muesli of een paar boterhammen met pindakaas/kip/ei oid. Als je moeilijk aankomt of moeilijk aan je kcal komt lekker dik beleggen.

Lunch kan je brood nemen met beleg of krentebollen met beleg of wraps oid. Melk erbij en klaar.
Je kan ook gewoon een pasta of rijstmaaltijd meenemen. Kan je ook prima koud eten. Heb dat zelf ook jaren gedaan. Niets mis mee.

Tussendoor kan je eigenlijk van alles meenemen. Fruit, gekookte eieren, leg een pak rijstwafels of crackers op je werk met een pot pindakaas, kwark (en dat kan je prima een dag in een koeltasje goedhouden. mits je die niet naast de kachel zet :p )

Maar denk voor de lunch of tussendoor bijvoorbeeld ook aan pannenkoeken. Kan je voor een paar dagen bakken en koud eten. In een koeltas blijft dat ook prima gewoon goed. Tussendoor kan je ook een shake pakken van havermout met melk/chocomelk (houdbaar kan ook dan). Brood kan je ook prima tussendoor pakken.

Maar de hoeveelheden moet je wel afstemmen op je behoefte. Dus ook meeberekenen wat je niet op je werk eet.
 
Voor eiwit : whey, eieren, kip/rundergehakt (hoef je doorgaans minder lang op te kauwen als je haast hebt, lol),

Voor koolhydraten : brood, rijst(wafels) of andere crackers en shit), fruit

Voor vet : eieren, noten

Je kan ook protein bars kopen. Zijn wel wat duurder maar bevatten alle macro’s en verteren doorgaans ook wel goed mits goede kwaliteit
 
Back
Naar boven