Fitness Seller

Eetschema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
18 jan 2015
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m75
Goedemiddag,

Allereerst zal ik mezelf even kort voorstellen:
Ik heb een tijd gefitnesst, maar ben nooit echt op het punt gekomen waar ik wilde.
Door een langdurige blessure (aan de knie) ben ik een tijd gestopt, maar ik kom er toch achter dat ik het mis. Ik wil weer opnieuw beginnen, met als doel: massa kweken. Een beetje extra vet is niet zo erg, dus daar hou ik ook geen rekening mee. Ik ben wel gestopt met koemelk drinken i.v.m. slechte berichten in de media en last van mijn darmen (mede daardoor waarschijnlijk). Ik ben 23 jaar, 1.75 en weeg 61 kilo.

Mijn vraag aan jullie is: is dit eetschema goed of hebben jullie op- of aanmerkingen?



Ontbijt (8:00 of 9:00)
250 ml magere yoghurt
60 gr havervlokken
een banaan
een glas water

Maaltijd 1: (11:00 of 12:00)
4 boterhammen (bruin) met kipfilet met bieslook, kipfilet, rookvlees (licht gezout), kipgehakt, tonijn, rosbief of kalkoenfilet meestal 100 gram.
en een glas water

Maaltijd 2: (13:00 of 14:00)
Zie hierboven

Maaltijd 3: (15:00 of 16:00)
100 gram noten (ongezouten pinda's, cashewnoten of notenmix ook ongezout)
of 750 ml chocomel (vol of halfvol)

Avondeten: (18:00 of 19:00)
Wat de pot schaft: aardappelen + 200 gram groenten met vlees, mocht ik het idee hebben dat ik hier niet genoeg binnen krijg, vul ik dit aan met yoghurt + wat havervlokken en fruit.
Of pasta met groenten en gehakt (rund)
Of kip met rijst en groenten.

'Avondsnack': (21:00 uur)
100 gram noten, zie maaltijd 3

Laatste maaltijd:
500 gram kwark (mager)
wat honing
en soms een handje noten erbij of wat rozijnen erin.

Dit zal mijn eetschema per dag worden, mijn trainingstijden zijn verschillend, maar ik wil 3 keer per week gaan trainen.

Schema:
Dag 1: benen + schouders en misschien buik
Dag 2: borst + triceps buik
Dag 3: Rug + biceps

Nog een laatste vraag:
Is chocomel goed, of geen aanrader?

Alle hulp en feedback is welkom!
 
Goedemiddag,

Allereerst zal ik mezelf even kort voorstellen:
Ik heb een tijd gefitnesst, maar ben nooit echt op het punt gekomen waar ik wilde.
Door een langdurige blessure (aan de knie) ben ik een tijd gestopt, maar ik kom er toch achter dat ik het mis. Ik wil weer opnieuw beginnen, met als doel: massa kweken. Een beetje extra vet is niet zo erg, dus daar hou ik ook geen rekening mee. Ik ben wel gestopt met koemelk drinken i.v.m. slechte berichten in de media en last van mijn darmen (mede daardoor waarschijnlijk). Ik ben 23 jaar, 1.75 en weeg 61 kilo.

Mijn vraag aan jullie is: is dit eetschema goed of hebben jullie op- of aanmerkingen?



Ontbijt (8:00 of 9:00)
250 ml magere yoghurt
60 gr havervlokken
een banaan
een glas water

Maaltijd 1: (11:00 of 12:00)
4 boterhammen (bruin) met kipfilet met bieslook, kipfilet, rookvlees (licht gezout), kipgehakt, tonijn, rosbief of kalkoenfilet meestal 100 gram.
en een glas water

Maaltijd 2: (13:00 of 14:00)
Zie hierboven

Maaltijd 3: (15:00 of 16:00)
100 gram noten (ongezouten pinda's, cashewnoten of notenmix ook ongezout)
of 750 ml chocomel (vol of halfvol)

Avondeten: (18:00 of 19:00)
Wat de pot schaft: aardappelen + 200 gram groenten met vlees, mocht ik het idee hebben dat ik hier niet genoeg binnen krijg, vul ik dit aan met yoghurt + wat havervlokken en fruit.
Of pasta met groenten en gehakt (rund)
Of kip met rijst en groenten.

'Avondsnack': (21:00 uur)
100 gram noten, zie maaltijd 3

Laatste maaltijd:
500 gram kwark (mager)
wat honing
en soms een handje noten erbij of wat rozijnen erin.

Dit zal mijn eetschema per dag worden, mijn trainingstijden zijn verschillend, maar ik wil 3 keer per week gaan trainen.

Schema:
Dag 1: benen + schouders en misschien buik
Dag 2: borst + triceps buik
Dag 3: Rug + biceps

Nog een laatste vraag:
Is chocomel goed, of geen aanrader?

Alle hulp en feedback is welkom!

Chocomel = no go :p als je toch van chocola houd kan je beter pure rauwe cacao pakken dat is ook nog eens gezond!

Zet anders dit schema even in de Myfitnesspal app? zie je gelijk je macro's dat is iets makkelijker vertellen;)
 
In dat geval zal ik daar van afzien, even kijken hoe ik dit schema daar krijg!
 
Chocomelk maakt echt geen reet uit, zou niet weten waarom dat een no go is.

Het is lastig te schatten omdat je geen totale voedingswaarden hebt bijgevoegd, maar op het eerste gezicht denk ik dat je totaal wel iets te hoog zit hoor. 200 gram noten is al rond de 1400 kcal en je eet opzich nog gewoon redelijk veel daarbij. Met jouw stats is het (waarschijnlijk) niet nodig om hoger dan 3000-3300 kcal te komen en al dat is waarschijnlijk teveel (voor de gemiddelde persoon met jouw stats). Je zegt dat je het niet erg vindt om ook vet aan te zetten, maar het heeft geen meerwaarde om een surplus te eten van 1000 kcal ten opzichte van een surplus van 500. Maar goed, ik kan het dus niet precies zeggen omdat je zelf geen voedingswaardens heb gepost.
 
Nu je het zegt, beetje dom dat er inderdaad geen voedingswaardes bij staan, ik zal dit even uitzoeken en opnieuw posten.

Evengoed bedankt voor je reactie, ik heb er wel wat aan! :D
 
Ja je eet idd heel veel noten hahaha krijg je het voor elkaar in de app?
 
Back
Naar boven