Fitness Seller

eeuwige vraag: buikspieren wel of niet vaker dan 1 x per week (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

arievh

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
22 okt 2002
Berichten
204
Waardering
0
Eeuwige vraag: buikspieren wel of niet vaker dan 1 x per week
Als je een persoon vraagt in de sport school is het antwoord simpel dan zeggen ze je kan je buikspieren elke dag trainen.
Maar hier en daar op internet heb ik dus gelezen dat dit niet zo is :s
De baas van de sportschool zegt zelf ook dat je elke dag je buikspieren kan trainen.
Maar wat is nu waar????
 
spieren zijn spieren en dienen gelijk behandeld te worden als iedere andere. alleen de traps, kuiten, onderarmen en buikspieren zijn spieren die je vaker kan trainen omdat je die doorgaans de hele dag al gebruikt en beter en eerder herstellen.
traps voor je hoofd bewegen, onderarmen voor dagelijkse handelingen qua grijpen en vastpakken, kuiten ondersteunen je benen bij lopen en de buikspieren die houden je bovenlichaam op zn plek als t ware. die geven houvast bij het staan. ik weet niet goed hoe ik dit laatste moet uitleggen, maar hoop dat t duidelijk is wat ik bedoel. ze zijn als t ware de link tussen onder en boven lichaam. deze spieren reageren ook beter op meer herhalingen.
ik train buikspieren 3 x per week en dan met minimaal een rustdag ertussen. niet elke dag trainen maar wel met veel intensiteit.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by arievh
Eeuwige vraag: buikspieren wel of niet vaker dan 1 x per week
Als je een persoon vraagt in de sport school is het antwoord simpel dan zeggen ze je kan je buikspieren elke dag trainen.
Maar hier en daar op internet heb ik dus gelezen dat dit niet zo is :s
De baas van de sportschool zegt zelf ook dat je elke dag je buikspieren kan trainen.
Maar wat is nu waar????

je buikspieren zijn spieren gelijk anderen, train je ze te vaak zal je geen vooruitgang boeken qua ontwikkeling.

wat wel is, iedereen heeft sowieso al een six pack, en teveel je abs op massa trainen geeft niet zo'n mooi effect.

daarom, voor esthetische redenen en algemene gezondheid, vind ik het beter om je abs zuiver op kracht te trainen. op die manier kan je ze iets vaker trainen, 2 à 3 keer per week.
 
eigenlijk train ik ze helemaal nooit, maar ze zijn wel beresterk. denk dat als je genoeg zware compound oefeningen doet dat et vrijwel overbodig is om je buik nog apart te trainen. tenminste zo is et bij mij :)
 
dat is ook zo, zwaar deadliften en zwaar squatten zonder riem vraagt veel van je buikspieren. en je hebt het geluk dat ze al sterk zijn. bij mensen bij wie ze niet zo sterk zijn, moeten ze nog extra getraind worden.
 
ik train mn buikspieren om de dag, geef ze 48 uur rust
 
Zelf train ik ze niet vaker dan eens in de week, juist omdat ze altijd gebruikt worden in het dagelijks leven EN bij virtueel alle andere oefeningen die je doet (zoals triceps cable extensions, chins, squats, deadlifts, en elke andere oefening waarbij je moet staan) vind ik het beter om ze 1x in de week te doen. Ze worden zoveel gebruikt en ze hebben ook gewoon rust en compensatie nodig om te groeien.... Bovendien als ze al zoveel gebruikt worden waarom denk je dan dat je ze juist VAKER moet trainen??
 
oftewel, er is anoniem besloten om ze niet elke dag te trainen.
Maar wat dan het magische aantal is, is up to you.
 
Re: Re: eeuwige vraag: buikspieren wel of niet vaker dan 1 x per week

Originally posted by Spike


wat wel is, iedereen heeft sowieso al een six pack,


niet altijd :D

een maat van mij heeft een 4-pack en een ander een 10-pack (ja geloof het of niet) :D
 
Re: Re: Re: eeuwige vraag: buikspieren wel of niet vaker dan 1 x per week

Originally posted by KaLe


niet altijd :D

een maat van mij heeft een 4-pack en een ander een 10-pack (ja geloof het of niet) :D

??? :rolleyes:
 
klopt sommige hebben meer abs. de een heeft er 6 en een ander mist de bovenste (of onderste) twee, raar maar waar.
maar 10? wist niet dat die er ook waren
 
jep die knakker is ecto en dus flink mager, maar wel 10 blokkies :D heb ze geteld
 
vage shit!! :rolleyes:
 
ik ken ook iemand die twee ruggen heeft...
 
ik ken iemand die er een heeft???

of heet dat gewoon een bierpens:D
 
Re: Re: Re: eeuwige vraag: buikspieren wel of niet vaker dan 1 x per week

Originally posted by KaLe


niet altijd :D

een maat van mij heeft een 4-pack en een ander een 10-pack (ja geloof het of niet) :D

Je woont zeker in Rusland? :P
 
Elke dag,
als je ze de tijd geeft te groeien en je zit hoger in je vet%
zal het vet op je "gegroeide" buikspieren gaan liggen.
resultaat: je lijkt een een dikkere buik te hebben.
 
da vind ik zo lelijk aan de hedendaagse bodybuilders.
die uitpuilende buiken. verschrikkelijk gewoon.
 
Originally posted by dandyman
da vind ik zo lelijk aan de hedendaagse bodybuilders.
die uitpuilende buiken. verschrikkelijk gewoon.
Ligt wel niet aan teveel buikspiertraining maar eerder aan uitgezette organen door HGH toediening... dus daar moet je niet echt schrik voor hebben! ;)
 
ja ik snap ook wel dat dat niet aan de training ligt maar ik moest t even melden.
 
Back
Naar boven