XXL Nutrition

Effect krachttraining vs alleen cardio op de korte termijn

Bezoekers in dit topic

Bonkers

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
12 dec 2010
Berichten
529
Waardering
12
Situatie:

Je wil droger worden, maar toch die 'harde' look zoveel mogelijk behouden. Je bent dus aan het cutten.

Twee opties, aan jullie wat is beter:

1- Cutten door middel van calorietekort door voeding, gecombineerd met 3x per week krachttraining.
2- Cutten door middel van calorietekort door voeding, gecombineerd met 5x per week duurloopjes, HIIT, Tabata.

Met optie 2 ga je door het sporten op de korte termijn een stuk meer calorieren verbranden. Je zal dus sneller droog worden. Nadeel is dat je waarschijnlijk vlakker wordt, er nog wat spiermassa verliest ook misschien.

Met optie 1 verbrand je op de korte termijn minder calorieen, maar ben je bezig met je spieren te versterken. Je calorietekort is echter minder groot waardoor je op de korte mijn minder vet verliest, maar op de lange termijn waarschijnlijk meer (doordat je meer spiermassa hebt).

Teveel cardio, daar krijg je zo'n 'hardlopers' look van, dunne kop, dun lichaam. Ik ben meer op zoek naar een '100 meter sprinters' look. Explosief, atletisch, maar ook kurkdroog.

Wat is beter op de middelkorte termijn, laten we zeggen 6 weken? optie 1 of optie 2? Graag motiveren waarom.
 
Laatst bewerkt:
Het is misschien stom ... maar waarom combineer je beide opties niet?
 
Is optie 2 zonder krachttraining? Dan snap je toch zelf ook wel dat dat niet de juiste manier is, tenzij je spierafbraak geen reet boeit natuurlijk.
 
Is optie 2 zonder krachttraining? Dan snap je toch zelf ook wel dat dat niet de juiste manier is, tenzij je spierafbraak geen reet boeit natuurlijk.

Met krachttraining, maar veel minder dus dan optie 2. En met geen cardio dus.
 
In dit geval zou ik voor optie 1 kiezen, aangezien je bij optie 2 al onder onderhoud eet en ook nog eens 5x per week cardio doet. Dan zit je in een erg groot tekort en dus meer spierafbraak.

Maar dit zijn natuurlijk niet de enige opties die er zijn. Je kunt op onderhoud gaat eten een tekort maken door middel van cardio. Of gewoon onder onderhoud gaan eten zonder cardio. Of een klein tekort maken met voeding en klein tekort maken door cardio.
 
Back
Naar boven