Fitness Seller

Sticky Effect van cafeïne en catechines op energieverbruik en vetoxidatie.

Bezoekers in dit topic

goed stuk Area1990 is altijd interessant in hoeverre die burners nou werken. ik zelf gebruik altijd een burner omdat ik anders niet vooruit te branden ben tijdens de cut periode. cardio maar ook het functioneren op werk word iets makkelijker als je goenoeg stimulanten naar binnen werkt.
 
post zou nog kunnen verbeteren als dezelfde formules kunnen gegeven worden voor clenbuterol en eca-stack.
 
caffeine is ook een inhibitor van het mTOR pathway wat eiwitsynthese dus tegenhoud.
Voor spierherstel is het dus niet al te best
 
goed stuk Area1990 is altijd interessant in hoeverre die burners nou werken. ik zelf gebruik altijd een burner omdat ik anders niet vooruit te branden ben tijdens de cut periode. cardio maar ook het functioneren op werk word iets makkelijker als je goenoeg stimulanten naar binnen werkt.
Ik denk dat je hiervoor ook het beste (legale) 'fatburners' kunt gebruiken. De effecten op vetverlies lijken vrij klein. Alle beetjes helpen, maar dan zou ik persoonlijk liever voor bijv. eph+caf gaan.

Thanx, Koen!

post zou nog kunnen verbeteren als dezelfde formules kunnen gegeven worden voor clenbuterol en eca-stack.
Clenbuterol kent helaas geen humane studies.
Een formule voor de acute effecten van EC stack zijn minder relevant, omdat er al meerdere langere-termijn studies zijn gedaan. Ik meen dat je een kilo meer verliest op een maand. Aspirine voegde dacht ik niets toe. In de JAMA staat nog ergens een meta-analyse.

caffeine is ook een inhibitor van het mTOR pathway wat eiwitsynthese dus tegenhoud.
Voor spierherstel is het dus niet al te best
Je bedoelt waarschijnlijk trouwens spiergroei i.p.v. spierherstel

Dit is nou een speld in een hooiberg zoeken, vinden, en dan gebruiken als bewijs dat cafeine slecht is voor spierherstel (sic). Naast de invloed op mTOR heeft cafeine tientallen andere effecten. De praktische relevantie daarvan is alleen te meten door een dubbel-blinde studie te doen.
Curcumin (erg interessant supplement, btw) remt bijvoorbeeld ook mTOR, maar laat positieve effecten zien op lichaamscompositie in dierstudies.
Cafeine verhoogt daarnaast volgens mij ook cAMP. En laat dat nou net weer een van de de gespeculeerde MOA's zijn van forskoline in gewichtsverlies/hoger LBM. Het is dus gevaarlijk om een gedeelte van de werking van een stof eruit te pikken en van daaruit te claimen dat het dat en dat effect zal hebben. Leuk om te speculeren, minder om er ook harde conclusies aan te verbinden.

Hier trouwens nog een meta-analyse naar de effecten van catechines met of zonder cafeine: http://www.ajcn.org/content/91/1/73.full
 
Laatst bewerkt:
Mensen met een hogere BMI hebben gemiddeld gezien ook een hogere VVM, klinkt misschien vreemd in de oren maar is wel zo. BMI is een nogal absoluut meetmiddel en word dan ook gebruikt omdat het zo "makkelijk" is.

Hoe bedoel je dat? Relatieve VVM, dus mensen met een hoog BMI hebben een laag vetpercentage? Absolute VVM, dus mensen met een hoog BMI hebben vaak een gotere massa en daarom een grotere VVM? Of dat het vooral bij bodybuilders zo is dat een hoog BMI vaak een hoge VVM betekent? Ik ben het met je eens dat BMI véél te overrated is, omdat het inderdaad zo makkelijk is.

Is het ook bekend of er resistentie optreedt met betrekking tot de vetverbranding en de hogere metabolic rate?
 
Hoe bedoel je dat? Relatieve VVM, dus mensen met een hoog BMI hebben een laag vetpercentage? Absolute VVM, dus mensen met een hoog BMI hebben vaak een gotere massa en daarom een grotere VVM? Of dat het vooral bij bodybuilders zo is dat een hoog BMI vaak een hoge VVM betekent? Ik ben het met je eens dat BMI véél te overrated is, omdat het inderdaad zo makkelijk is.

Is het ook bekend of er resistentie optreedt met betrekking tot de vetverbranding en de hogere metabolic rate?

wat het wil zeggen is dat naar als steeds hogere BMI's gaat(in het algemeen), de vetmassa stijgt, maar ook (in mindere mate) de vetvrije massa. Staat los van vetpercentage dit, dus absolute termen.

Vandaar ook dat dikkertjes vaak veel macht hebben.
Zoals ik al zei, sumo-worstelaar hebben een hogere vvm dan bodybuilders, puur omdat onder die immense laag vet er ook een heel pak spier zit.
 
Laatst bewerkt:
ik wil toch wel iets aanhalen wat volgens mij in geen enkel onderzoek wordt meegenomen,
vanwege de cafeine krijg je toch betere concentratie/opwekkend gevoel, dit zou dus betekenen dat je door deze boost harder gaat trainen, dan zonder.

dit heeft toch ook effect op de totale vetverbranding vs geen cafeine inname.

waar ik dus op doel is het verbeterde energiegevoel wat zorgt voor extra hard trainen.?
of sla ik hier de plank totaal mee mis ?
 
caffeine is ook een inhibitor van het mTOR pathway wat eiwitsynthese dus tegenhoud.
Voor spierherstel is het dus niet al te best

de connectie tussen mTOR en eiwitsynthese, speelt dit de rol erg tegen? of valt dat reuze mee?
 
de connectie tussen mTOR en eiwitsynthese, speelt dit de rol erg tegen? of valt dat reuze mee?

Ik snap je vraag niet helemaal. Bedoel je wat de rol van mTOR is bij eiwitsynthese?

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------

ik wil toch wel iets aanhalen wat volgens mij in geen enkel onderzoek wordt meegenomen,
vanwege de cafeine krijg je toch betere concentratie/opwekkend gevoel, dit zou dus betekenen dat je door deze boost harder gaat trainen, dan zonder.

dit heeft toch ook effect op de totale vetverbranding vs geen cafeine inname.

waar ik dus op doel is het verbeterde energiegevoel wat zorgt voor extra hard trainen.?
of sla ik hier de plank totaal mee mis ?

Je zou dan voor de training best caffeine kunnen nemen, maar in de periode daarna, waarbij maximaal spierherstel gewenst is, zou je het theoretisch beter niet kunnen nemen.
 
Ik snap je vraag niet helemaal. Bedoel je wat de rol van mTOR is bij eiwitsynthese?

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:29 ----------



Je zou dan voor de training best caffeine kunnen nemen, maar in de periode daarna, waarbij maximaal spierherstel gewenst is, zou je het theoretisch beter niet kunnen nemen.
getxxl kwam met een stukje over dat mTOR de spieraanmaak tegenhoud, is dit iets om zorgen over te maken, of is het zo klein dat het niet nodig is?
 
getxxl kwam met een stukje over dat mTOR de spieraanmaak tegenhoud, is dit iets om zorgen over te maken, of is het zo klein dat het niet nodig is?

Nee, het is een mTOR inhibitor, maar het speelt slechts een heel kleine rol bij spieropbouw verder, zoals je ook uit de praktijk kan zien, en wat Area1990 ook al laat doorschemeren.
 
Misschien zorgt cafeine voor een hogere verbranding op zich, terwijl je altijd hetzelfde doet. Er word echter geen rekening mee gehouden dat sommige mensen (hyper)actiever worden van caffeine, en hun verbranding dus giga omhoog gaat
 
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21832305

nieuwe studie over caffeine PWO, wat positief uitkwam voor frequente intervaltrainingen.

The study provides novel data by demonstrating that adding caffeine to postexercise CHO feeding improves subsequent high-intensity interval-running capacity, a finding that may be related to higher rates of postexercise muscle glycogen resynthesis previously observed under similar feeding conditions.

Heeft dit enig positief invloed op bodybuilding/krachtatleten? Sneller herstel = beter herstel?
 
Jullie zijn allemaal zeer goed op de hoogte van supplement werking.

Ik kan hier hoogstens vanuit biochemisch standpunt een toevoeging doen.

Simpel gezegd is er in je lichaam continu een afbraak en aanmaak van vet. Zodat er altijd genoeg vrije vetzuren zijn voor energie.
Je lichaam kiest ook voor zijn energie consumptie uit 3 bronnen. Suiker, vet en spieren.
1) komt suiker.
Als deze op/zo goed als op is gaat je lichaam kiezen voor (vaak gemaakte fout) 2) vet & spieren en dit in een bepaalde verhouding.
Caffeïne is een product dat de verhouding van vet & spieren laat overwegen naar de keuze voor vet.

In je lichaam is er een mechanisme om energie te verbranden indien het lichaam een overdosis heeft aan energie. (Indien gewenst wil ik de werking van dit mechanisme wel eens uitleggen maar heel kort gaat er in het proces waarbij ATP gevormd wordt een link losgekoppeld worden waardoor alle energie naar warmte omgevormd wordt).
Mogelijks spelen fatburners hier op in (dit is een idee maar)

Maar als ik het me goed herinner heeft caffeïne hier wel een stimulerende werking op (zeer zeer klein effect)



Een belangrijk effect van caffeïne is ook het verwijden van de bloedvaten (uit literatuur)
(Persoonlijke conclusie) Caffeïne zal dus voor een betere bloeddoorstroming zorgen naar de spieren en dus een betere voedingsstoffen aanvoer veroorzaken. Je zou dus kunnen zeggen dat caffeïne genomen met voedingsstoffen juist een positief effect zou moeten hebben als je je hierop baseert (zonder de inhibitie van bepaalde enzymen, waar ik persoonlijk nog niet van gehoord heb)

En even totaal naast de kwestie: koffie consumptie zou mogelijk een effect kunnen hebben op een verlaagde kans op prostaat kanker.(bron: Coffee consumption and prostate cancer risk and progression in the health professionals follow-up study, Wilson M. et al., 2011, journal of the national cancer institute. 2011;103(11):876-884)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven