Fitness Seller

Effect van Testosteron op de huid (striae) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

redlobster

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
30 jun 2010
Berichten
5
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
84kg
Vetpercentage
9%
Hoi allemaal,

Ik heb gister een gesprek gehad met mijn arts en deze vertelde dat Testosteron of welke andere steroid dan ook effecten heeft op het bindweefsel van de huid.
Één van deze effecten zou zijn dat het onderhuidse bindweefsel zou veranderen en dat hierdoor eerder striae / strech marks ontstaan.

Weet hier iemand het fijne van?

Vraag:
Hoelang blijft het effect van deze steroide merkbaar aan de huid (eerder scheuren) ?
Vind er naderhand herstel plaats van de huid zodat deze weer meer rekbaar word?

Groetjes RedLobster :)
 
dit kun je beter in de AAS sectie posten denk ik.
 
Hier heb ik persoonlijk nog nooit iets van gehoord.

Wat wel een feit is dat verhoogde cortisol spiegels voor striae kunnen zorgen!
 
Dit heeft niets met testosteron of steroiden te maken. Alleen als je zoveel bijkomt dat je huid niet de tijd heeft om mee te groeien krijg je het. Dus als je extreem veel van een kuur zou bijkomen kan dit wel,maar een persoon die zicht op korte tijd dik eet kan het ook krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Mannen zouden wel langer een betere huid hebben dan vrouwen, testosteron maak de huid vettiger (meer talg) betere bescherming -> Klopt dit?
 
Mannen zouden wel langer een betere huid hebben dan vrouwen, testosteron maak de huid vettiger (meer talg) betere bescherming -> Klopt dit?

Een betere bescherming wel,maar betere huid niet.
 
Laatst bewerkt:
Striae zijn littekens. Gaan dus niet weg.
 
Is wel van de Anti dopingsite, maar goed

Striae – skin ruptures

Red and/or white streaks on the skin. Striae are probably caused by hormonal changes in the skin and are seldom present in non-AAS abusers but very frequently in AAS abusers. Striae often occur between the large pectoral muscle and the biceps (biceps-pectoral groove), but we have had reports of their spreading on the back, thighs, and in the face. Striae will remain throughout life but may fade somewhat in time. There is no effective treatment today.


En hoewel ik wiki nu niet de meest betrouwbare bron vind


Stretch marks may also be influenced by hormonal changes associated with puberty, pregnancy, muscle building, hormone replacement therapy for transcoïtusuals, etc.[1]


En van Striae gravidarum: Clinics in Dermatology, Volume 24, Issue 2, Pages 97-100

Abstract
Striae are atrophic linear plaques, most often found on the breasts, abdomen, hips, and thighs. They develop in a variety of circumstances, some of which involve physical stretching of the skin, such as adolescent growth spurts, and during hormonal changes, such as Cushing's syndrome. It has been suggested that genetics may play a role in their development. Regardless of the etiology, all striae display the same histological changes in the dermis showing atrophy and loss of rete ridges. These findings are similar to those seen with scar formation. At present, no definitive treatments have been established.



Denk dat die dokter dus niet uit z'n nek lult
 
Die striemen worden gelukkig na verloop van tijd lichter van kleur. In t begin zijn ze paars. Gevoelig blijft t wel . De huid lijkt/is ook een stuk dunner op zo n striem.
 
and are seldom present in non-AAS abusers but very frequently in AAS abusers.

Ik heb me eigenlijk nooit zo verdiept in striae omdat het me eigenlijk niet zoveel interesseert en er toch weinig aan te doen is. Maar ik stoor me wel aan deze propaganda van een anti-doping bureau. Het kan misschien wel zo zijn dat AAS striae verergeren (volgens mij gewoon eerderl door de snelle groei dan de hormonale schommeling an sich). Maar dat striae zelden voorkomt bij niet-AAS gebruikers is BS.
Ik durf zelfs te stellen dat elke serieus (naturel) trainende krachtsporter wel striae in meer of mindere mate heeft ondervonden.
 
Even in het Dermatologie boek van mn Arts (lees baas) gesnuffeld.
Hierin staat dus dat een stijging van Oestrogeen (hormoon wat bij vrouwen doet, wat testosteron voor mannen doet) er voor zorgt dat meer water/ zouten in de huid word vastgehouden, en bij verlaging van Oestrogeen (het geval bij menopauze) de huid veel vocht en zouten verliest en dus kwetsbaarder word/ het bindweefsel eerder kan scheuren.

In het geval van de mannen (aangezien wij niet in de overgang gaan staat hier weinig over beschreven) werkt het dus zo dat bij een daling van het test. gehalte de huid vocht en zouten verliest, en een lagere hoeveelheid vocht betekend dus dat de huid eerder kan scheuren door verminderde elastischiteit.

Hierdoor heb ik dus pas striemen gekregen naderhand aangezien mijn test. niveau van heel hoog terug naar normaal is gegaan.
 
Even in het Dermatologie boek van mn Arts (lees baas) gesnuffeld.
Hierin staat dus dat een stijging van Oestrogeen (hormoon wat bij vrouwen doet, wat testosteron voor mannen doet) er voor zorgt dat meer water/ zouten in de huid word vastgehouden, en bij verlaging van Oestrogeen (het geval bij menopauze) de huid veel vocht en zouten verliest en dus kwetsbaarder word/ het bindweefsel eerder kan scheuren.

In het geval van de mannen (aangezien wij niet in de overgang gaan staat hier weinig over beschreven) werkt het dus zo dat bij een daling van het test. gehalte de huid vocht en zouten verliest, en een lagere hoeveelheid vocht betekend dus dat de huid eerder kan scheuren door verminderde elastischiteit.

Hierdoor heb ik dus pas striemen gekregen naderhand aangezien mijn test. niveau van heel hoog terug naar normaal is gegaan.
Is het uiteindelijk wel weer goed gekomen met je natuurlijke test waardes en dat je weer kon trainen en groeien zonder dat je striemen kreeg?
Zit nu in de zelfde situatie en word er behoorlijk moedeloos van..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven