Fitness Seller

Effekten van teveel eiwitten (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Cochise

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 okt 2002
Berichten
35
Waardering
0
Ben wel eens nieuwsgierig naar het effekt op zowel de korte als de lange termijn, bij TE GROTE inname van eiwitten. Twee à drie gram per vervrij lichaamsgewicht wordt aanbevolen lees ik steeds, maar stel iemand neemt de faktor 4 daarvoor of zelfs nog hoger?

Wat gebeurt er eigenlijk dan in je lichaam? Kan dat ook (ernstige) aandoeningen veroorzaken? Ik lees daar eigenlijk wienig over en toch spreek ik wel eens mensen in de sportschool, die hun hand niet omdraaien voor 6-7 eieren per dag! Daaroverheen dan ook nog 2 shake's ... Je zou toch zeggen dat zoiets niet goed kan zijn?
 
Schijnt niet erg goed te zijn voor je nieren. Ik had eens rare witte vlekken op mn benen en de dokter zei toen dat ik minder eiwitten moest nemen.
 
Puisten!!

kreeg ik erg last van
 
Winderigheid :)
 
Yep ik heb daar ervaring mee, ik was een wandelende kerncentrale.
Niemand kon in mijn buurt komen zonder vergast te worden hehehe :D
 
Ik kan t mis hebben maar ik meen dat t volgende een theorie is war jij naar doelt. weet niet of ik t helemala goed uitleg maar ik ga ervoor:

Eiwit heet een complexe structuur en kost zodoende veel werk om eiwitten af te breken en zodoende aan te passen aan je eiwitprofiel die je dus nodig hebt

Naar t schijnt is dat als je teveel proteine in een keer neemt dat dan wordt omgezet voor energie. dit proces (war ik verder ook vrij weinig van af weet) brengt ammoniak met zich mee (NH3)
zodeonde kan je dus stinken naar ammoniak

Als je te veel eiwitten eet wordt een deel hiervoor aangewonden voor energiedoeleinden (omgezet naar glucose).(maar ik weet niet wat ik heirzelf van moet denken, t is een theorie die ik ken en je inname is uiteraard per lichaamsgewict anders)

Dit gaat dan ook op als je te weinig andere energiebronnen bij je eiwitten eet (kh en vetten) . Als er bijv te weinig kh zijn wordne eiwitten ook aangesoproken voor energie.
daarom altijd een combinatie van zowel eiwit met vet of kh.

als je dus gaat cutten en minder kh tot je neemt moet je je eiwtten verhogen (om een groot deel te behouden waar t voor bedoeld is) en combineren met vetten

ik merk bij mijzelf geen rpoblemen met een verhoogde eiwitopname. Ik zat zelfs op 4 maal mn gwicht (op 280 gram per dag en ik reageerde er wel goed op zonder bijwerkingen)
 
Laatst bewerkt:
Alleen maar winderigheid of ...

Bedankt allemaal voor jullie reply's. :thumb:

Zoals ik het er dus op uit kan maken, heeft een extreme inname zoals ik in het begin van deze thread aangaf dus geen al te grote problemen, m.u.v. die winderigheid. :D

Maar niemand weet me dus te vertellen of het ook andere ongemakken kan veroorzaken, zoals het te heftig reageren van andere organen of het vergroten van de kans op lever-, nier-, maagbijwerkingen etc. of aandoeningen van andere organen etc.? Vooral op de l-a-n-g-e t-e-r-m-ij-n, daar benik wel eens nieuwsgierig naar. Jammer dat daar niets over bekend schjnt te zijn. :dunno:

:finger: Overigens, vanavond zal ik nog een nieuwe thread starten met een voedingsschema van een kennis van mij, waarvan ik het idee heb, dat dat toch niet goed kan zijn, zoals rauwe eieren ed.
 
ben benieuwd maar rauwe eieren hoeven op zich geen probleem te vormen. gebruik de zoekfunctie maar eens
 
Als je een teveel aan eiwitten consumeerd...en dan echt een teveel (dus geen 20gr, want dat kan je niet als 'teveel' beschouwen), zal je urine en zweet naar ammoniak gaan ruiken. Dan weet je dat een stapje terug moet. Je kunt de tolerantie van je lichaam langzaamaan wat hoger leggen door als je op die 'teveelgrens' zit, elke keer een klein beetje meer eiwitten te eten. Dan verleg je die grens (tot op zekere hoogte).

Wat beteft de schadelijkheid tov je lichaam. Hmz, als je zorgt dat ten alle tijden alles in balans blijft (dus ook je vits, mins en anti-oxidanten), dan kan er weinig gebeuren. Veel water drinken, anders raak je gedehydrateerd. Op die manier houd je ook je nieren lekker schoon. Zolang je geen (aangeboren) afwijking aan je nieren hebt kan het geen kwaad.
 
in de Flex nummer 14 van februari/maart 2003 staat hoe je je proteine inname kan verhogen met effect
 
Originally posted by dandyman

Naar t schijnt is dat als je teveel proteine in een keer neemt dat dan wordt omgezet voor energie. dit proces (war ik verder ook vrij weinig van af weet) brengt ammoniak met zich mee (NH3)
zodeonde kan je dus stinken naar ammoniak


heb je erg vaak bij de cuttingfase.. maar dat stinken naar ammoniak is alleen na een intensieve training, waarbij je dus veel verbrand hebt (eiwitten in dit geval). Het grappige is dat je het zelf ruikt, maar een ander niet !!! Douchen helpt tegen die geur!
 
Het is al vaker genoemd, maar ook bij mij is winderigheid (een hele vieze) de grootste bijwerking.
Van te veel kwark eten krijg ik wel eens wat last van mijn maag, maar als ik het niet naturel eet, maar wat ananas toevoeg (ook beter voor de opname van eitwitten in het lichaam) dan heb ik veel minder last van mijn maag.
Veel drinken is verder ook mijn advies.
 
rotte gas fabriek... absoluut...
 
winderig heid puisten op je rug!
bijwerkingenn rauwe eieren???? ZIEK!! maagkramp algehele malaise veroorzaakt niet door de proteïne maar door salmonella
 
Originally posted by KaLe


heb je erg vaak bij de cuttingfase.. maar dat stinken naar ammoniak is alleen na een intensieve training, waarbij je dus veel verbrand hebt (eiwitten in dit geval). Het grappige is dat je het zelf ruikt, maar een ander niet !!! Douchen helpt tegen die geur!

mm dat zal dan wel de reden zijn dat ik in mn uppie aan de bar zit naderhand;)
 
Een ander gevolg van een teveel aan eiwitten, nou niet echt een teveel, maar als je voor het slapen een eiwitshake neemt, waar je veel bij moet drinken want je nieren krijgen het anders zwaar, dan moet ik meest snachts naar de PLEE. Ik heb dit nooit gedaan, tot ik met de shakes begon... Ook wel vervelend hoor...
 
Originally posted by Cochise
Ben wel eens nieuwsgierig naar het effekt op zowel de korte als de lange termijn, bij TE GROTE inname van eiwitten. Twee à drie gram per vervrij lichaamsgewicht wordt aanbevolen lees ik steeds, maar stel iemand neemt de faktor 4 daarvoor of zelfs nog hoger?

Wat gebeurt er eigenlijk dan in je lichaam? Kan dat ook (ernstige) aandoeningen veroorzaken? Ik lees daar eigenlijk wienig over en toch spreek ik wel eens mensen in de sportschool, die hun hand niet omdraaien voor 6-7 eieren per dag! Daaroverheen dan ook nog 2 shake's ... Je zou toch zeggen dat zoiets niet goed kan zijn?

en teveel aan eiwitten zal volgens mij ook inderdaad niet echt goed zijn maar 6à7 eieren plus een 2 shake's lijkt me toch zeker niet overdreven veel hoor ! denk dat er hier op de site toch een heel pak zijn die veel meer eiwitten consumeren als dat per dag hoor ! en idd puistjes heb ik ook wel last van als ik veel te veel eiwitten eet maar bergist helpt daar wel tegen en natuurlijk ook veel water drinken
 
Ja maar hij doelt volgens mij op die eieren, 6-7 eieren elke dag is niet echt gezond (cholesterol enzo).
Je kan beter je eiwit inname over wat meer bronnen innemen. Kwark, tonijn, kip etc.
 
ja als je 6-7 eieren per dag eet MET geel dan is het wel wat minder ja ivm cholesterol enzo maar 6-7 eiwitten plus twee shakes kan weinig kwaad hoor ! alé weinig kwaad is juist goed denk ik das toch al een redelijke hoeveelheid eiwitten
 
Back
Naar boven