XXL Nutrition

Efficiënt triceps met dumbells trainen

• Topic starter Dimas
  • Startdatum
  • Reacties 3
  • Weergaven 1K
  • Volgers 1

Bezoekers in dit topic

Dimas

Novice
Lid geworden
17 apr 2023
Waardering
1
Lengte
1m91
Massa
111kg
Vetpercentage
19%
Dag allen,

De laatste tijd ben ik me meer gaan focussen op mijn armen, die ik een beetje vind achterblijven bij de rest. Ik train thuis met dumbells, waarmee je prima biceps kunt trainen (biceps/hammer/conc curl).
Het trainen van triceps met dumbells vind ik minder geslaagd. Overhead extensions, kickbacks etc. Ik heb niet het gevoel dat je ze daarmee echt belast?
Natuurlijk train je je triceps ook met press enzo maar ik zoek naar een goede manier om triceps echt enorm te belasten. Eigenlijk vind ik de diamond push up (die ik nog niet goed kan maar door armen steeds dichter bij elkaar te plaatsen wel aan het oefenen) nog het meest geschikt. Heeft iemand tips voor deze thuistrainer voor trainen van triceps? Alvast dank!

1691163945982.png

Doe je ze zo?

1691164549051.png

Toch de beste triceps isolatie imho, of met ezbar als het te onhandig wordt met een zware dumbbell. Als je db bars met losse schijven hebt komt een ezbar ook mooi uit.

Met 1 arm per db vind ik niks. Kickbacks enzo ook niet inderdaad.

Anders een katrol knutselen voor pushdowns.

Dag allen,

De laatste tijd ben ik me meer gaan focussen op mijn armen, die ik een beetje vind achterblijven bij de rest. Ik train thuis met dumbells, waarmee je prima biceps kunt trainen (biceps/hammer/conc curl).
Het trainen van triceps met dumbells vind ik minder geslaagd. Overhead extensions, kickbacks etc. Ik heb niet het gevoel dat je ze daarmee echt belast?
Natuurlijk train je je triceps ook met press enzo maar ik zoek naar een goede manier om triceps echt enorm te belasten. Eigenlijk vind ik de diamond push up (die ik nog niet goed kan maar door armen steeds dichter bij elkaar te plaatsen wel aan het oefenen) nog het meest geschikt. Heeft iemand tips voor deze thuistrainer voor trainen van triceps? Alvast dank!
Skullcrushers, en dan goed zoeken naar de juiste 'hoek' van je armen zodat je je tri's hard kunt raken.
Close grip benchpress vind ik ook erg lekker voor de triceps, maar is geen isolatie.

Back
Naar boven