AndroidHealthClinic

Eieren (eigeel) en cholesterol niet goed voor sedentaire en zieke mensen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MEMOLY

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 feb 2014
Berichten
496
Waardering
22
Lengte
1m80
Massa
70kg
Ik weet dat meesten hier op het forum een "active lifestyle" hebben maar er zijn er zeker ook die 1 of maximaal 2 keer per week trainen en voor de rest een "behoorlijk" of misschien zelfs grotendeels een "zittend leven" leiden.

Juist deze mensen maar ook mensen met een verhoogd risico op cardiovasculaire aandoeningen zoals suikerziekten etc... zou er echter goed aan doen om cholesterol te beperken in hun dieet, althans naar aanleiding van het onderstaand artikel:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2989358/

Ik weet niet wat jullie hiervan denken?
 
Interessant artikel, maar ergens in het artikel wordt ook vermeld dat in de 2 grote onderzoeken die zijn gedaan het risico met name er is als het om diabetici gaat. Uit dat onderzoek is niet gebleken dat het ook voor gezonde mensen geldt, het tegendeel juist. Daarvan zegt het artikel dat dat kan liggen het onderzoek maar daar kun je niet zoveel mee: In these two studies, failure to show harm from eggs in healthy people is likely an issue of statistical power: in healthy people, a larger study with longer follow-up would be required; in diabetic patients who have a coronary risk equivalent to that of patients with coronary artery disease, the statistical power was adequate to show a harmful effect of egg yolks.

Wel zijn er andere risico's als ik het goed begrijp: A recent reanalysis of the smaller Physicians’ Health Study (58) did not show an increase in cardiovascular disease, but did show that regular egg consumption doubled all-cause mortality. Two recent studies (59,60) also showed that consumption of eggs increased new-onset diabetes, independent of other dietary factors.

Kortom, het is niet helemaal safe. Ik eet 4 per dag (waarvan 2 heel en 2 alleen wit), maar misschien dat ik dat ook af en toe ga variëren. variatie kan eigenlijk geen kwaad :D
 
Maar eieren liggen het dichtst bij de moleculaire structuur van aminozuren. En als je wat ananas toevoegt is het helemaal goed, dat is een anabool van de natuur.
 
alle sedentaire en zieke mensen terug naar istanbul
 
Back
Naar boven