Fitness Seller

eigeel scheiden van eiwit (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ramonovietsj

Competitive Bodybuilder
20 jaar lid
Lid geworden
14 nov 2002
Berichten
1.796
Waardering
14
Hoe doe ik dat? Ik heb eerst twee eieren in een glas gegoten en met een lepel geprobeerd de dooiers eruit te halen, maar eentje brak....dus mijn vraag; is er een makkelijkere manier?

Welke keukenprins(es) heeft een goede tip?
 
read and learn: breek 1 ei open zodat je 2 helften over houdt...draai de schalen nar boven en hou ze boven een kom/beker...giet het dooier van de ene schaal in de andere ...het eiwit zal dan in de kom vloeien..doe dit totdat je alleen het dooier over houdt..succ6;)
 
je kunt ook je ei breken op je (schone) hand, het eiwit glijd dan tussen je vingers door en het eigeel blijft in je hand. :)
 
Gewoon ei breken en het geheel over je hand laten glijden (handpalm naar beneden), vervolgens voorzichtig je vingers openen zodat het eiwit er tussen kan glijden en het eigeel blijft steken.

(het enige waar je moet opletten is dat je het ei op normale manier breekt zodat het eigeel al niet 'gescheurd' is)
 
En als je geen glibberige handen willen van niet lichaamssappen koop een eierscheider!
 
RobertHosper zei:
read and learn: breek 1 ei open zodat je 2 helften over houdt...draai de schalen nar boven en hou ze boven een kom/beker...giet het dooier van de ene schaal in de andere ...het eiwit zal dan in de kom vloeien..doe dit totdat je alleen het dooier over houdt..succ6;)

zo doe ik het ook! werkt als een zonnetje.
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

handig! Vind het vervelend als er straks meer ei aan mijn hand/arm/aanrecht/vloer zit dan in mijn pannetje. Zo'n eierscheider is dus waarschijnlijk wel wat.

Bedankt voor de tips mensen!
 
Als voormalig bakker kan ik je misschien wel helpen.

Het is hierboven al genoemd. Tik het ei door de midden en schenk het over en weer totdat je alleen het bolletje eigeel overhoudt in 1 schaal. in de andere zal dan automatisch het eiwit zitten.

En anders pak je een vergiet en tik het ei en gooi het in de zeef. bolletje blijft liggen in het vergiet!
 
Heb het probleem ook, maar zit met het probleem dat die eieren meestal zo hard zijn dat ze na een tik aan de rand van de pan nog niet in twee delen te scheiden zijn...
 
Deze is veel leuker: [Link niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
zoals Peoples het zegt; tik het midden van het ei even op de rand van een kommetje of whatever. Vervolgens hou je je het ei met beide handen vast elk aan één kant, en scheur je de schaal langzaam uitelkaar zodat er eiwit uit glijdt. Nu zal het eigeel ook naar buiten willen! Er zit echter ook nog wat eiwit in het ei dat je nodig hebt. Dus gooi als het ware het eigeel om en om in de 2 eierschalen.

Ik kon dat eerst echt niet, maar ben nu echt de master.
 
hahahah super grappig apparaat! :D
 
RobertHosper zei:
read and learn: breek 1 ei open zodat je 2 helften over houdt...draai de schalen nar boven en hou ze boven een kom/beker...giet het dooier van de ene schaal in de andere ...het eiwit zal dan in de kom vloeien..doe dit totdat je alleen het dooier over houdt..succ6;)

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is echt te moeilijk voor mij. Ik heb net een poging gedaan, maar alles zat onder de zooi behalve het glas..... :cool:
wordt toch een eierscheider of een zeefie.... :D
 
ramonovietsj zei:
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat is echt te moeilijk voor mij. Ik heb net een poging gedaan, maar alles zat onder de zooi behalve het glas..... :cool:
wordt toch een eierscheider of een zeefie.... :D

Waar woon je??

Kom ik het je wel leren :D
 
Veenendaal :)

Ik doe morgen nog wat pogingen denk ik..... Heeft niemand een instructie video? :D
 
Je kan ook eerst het ei koken. Daarna verwijder je de schaal -> snij het ei door de helft -> floep het eigeel eruit en je hebt het eiwit over
 
JA!!!!!!!!!! het is gelukt. Ik had bj de Blokker een zeefje gekocht alleen daar bleef het complete ei in hangen (eiwit en eigeel). Daarna heb ik nog een poging gedaan met het op en neer gooien van de dooier in de eierschalen....met succes!

Bedankt voor de tips!
 
Back
Naar boven