XXL Nutrition

Eigen bedrijf (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wwe

Colossal Veteran
10 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
13.936
Waardering
1.154
Lengte
1m71
Massa
83kg
Vetpercentage
15%
Ik ben wel benieuwd wie er hier zijn eigen bedrijf heeft. Wat voor bedrijf is het en hoe ben je begonnen? Eventueel ook nog of het bevalt.
 
Ik heb een eigen bedrijfje, nog niet lang geleden gestart, maar het is ideaal als student. Daarbij richt ik mij voornamelijk op webdevelopment.
 
Ik heb een eigen bedrijfje, nog niet lang geleden gestart, maar het is ideaal als student. Daarbij richt ik mij voornamelijk op webdevelopment.

Vrij veel ICT studenten die websites leren bouwen doen dat er bij heb ik het idee. Heb het al een paar keer gehoord van mensen. Moet wel fijn zijn als je wat je leert tijdens je studie meteen kan gebruiken voor een eigen bedrijf.
 
Ik heb ook zoiets gedaan maar mensen (klanten, partners) proberen je vaak te naaien of op te lichten. Ik wou geen energie in dat soort dramas steken dus heb het uiteindelijk maar laten zitten en nu ben ik veel beter terecht gekomen.

Om echt een bedrijf te starten zou ik een uniek miljoenen idee willen hebben, tot die tijd vind ik het de moeite niet waard. :P
 
ik heb ook een eigen bedrijfje, maar niet echt actief momenteel. Ben ermee begonnen omdat ik een opdracht had binnengehaald en daar een bedrijfje voor nodig had. nu vooral bezig met nieuwe concepten bedenken en ontwikkelen om straks weer eens wat te kunnen gaan doen voor m'n bedrijf.
 
Vrij veel ICT studenten die websites leren bouwen doen dat er bij heb ik het idee. Heb het al een paar keer gehoord van mensen. Moet wel fijn zijn als je wat je leert tijdens je studie meteen kan gebruiken voor een eigen bedrijf.

Ik heb de opleiding applicatie ontwikkelaar gedaan, waar ik overigens geen ene donder aan heb gehad. Nu volg ik een opleiding HBO bedrijfskundige informatica, maar ik ga niet verder met programmeren. Het is mooi als je het kunt en je kan wat bijverdienen tijdens je studie, het grootste voordeel is dat je je tijd zelf kunt indelen;)
 
Ik heb ook zoiets gedaan maar mensen (klanten, partners) proberen je vaak te naaien of op te lichten. Ik wou geen energie in dat soort dramas steken dus heb het uiteindelijk maar laten zitten en nu ben ik veel beter terecht gekomen.

Om echt een bedrijf te starten zou ik een uniek miljoenen idee willen hebben, tot die tijd vind ik het de moeite niet waard. :P

++

Er is trouwens een groot verschil tussen en eigen bedrijf en een website. Een eigen bedrijf hebben er hier maar weinig tot niemand denk ik.
 
Ik ben wel benieuwd wie er hier zijn eigen bedrijf heeft. Wat voor bedrijf is het en hoe ben je begonnen? Eventueel ook nog of het bevalt.


Ik verkoop herbalife (sport)voedingsproducten en suppletie.
Ik begeleid hierbij mensen in een gezonde actieve levensstijl en leer ze de producten te integreren in een gezond voedingspatroon waarbij ik rekening hou met hun persoonlijke doelen zoals aankomen, afslanken, sportprestaties enzovoorts.

Ik ben ermee begonnen toen ik een advertentie op internet zag staan waarbij ze opzoek waren naar ondernemende mensen met interesse in voeding en gezondheid. Aangezien ik net 3 maanden vakantie had gehad en weer op zoek was naar nieuw werk had ik me gelijk aangemeld.
Ik ben er eerst 2 maanden in gaan verdiepen en de producten zelf gaan gebruiken wat me prima beviel dus daarna er ook mee aan de slag gegaan.

Het bevalt me geweldig, ik heb veel vrijheid om zelf mijn tijden in te delen en te bepalen waar en met wie ik werk.
Ik werk ondertussen internationaal en ga van tijd tot tijd ook naar het buitenland voor internationale trainingen en combineer dit gelijk met vakantie.
Daarnaast ontvang ik zo nu en dan leuke bonussen als ik samen met mijn team bepaalde targets haal.
 
Dan ben je meer een verkoper/consulent.
Een eigen bedrijf oprichten houdt toch in dat je een "vennootschap" opricht, wrs weinig tot geen mensen hier.
En dan kan je nog de mensen onderscheiden die hun zelfstandige activiteit wegens fiscale redenen onderbrengen in een vennootschap en mensen die echt een bedrijf hebben inclusief personeel.
 
Dan ben je meer een verkoper/consulent.
Een eigen bedrijf oprichten houdt toch in dat je een "vennootschap" opricht, wrs weinig tot geen mensen hier.
En dan kan je nog de mensen onderscheiden die hun zelfstandige activiteit wegens fiscale redenen onderbrengen in een vennootschap en mensen die echt een bedrijf hebben inclusief personeel.


Ja dat ligt eraan hoe je het intepreteert.
Ik ben officieel zzp-er maar dat zie ik ook als een bedrijf aangezien ik gewoon van de winst moet leven.
 
''Ik ga bedrijf openmaken''
''Of bedrijven van anderen openmaken, heb je misschien meer ervaring mee'' :roflol:
 
Ik ben hooggeleid g! Altijd goed geleid en shit

haha wtf veeg me op :D
 
Dan ben je meer een verkoper/consulent.
Een eigen bedrijf oprichten houdt toch in dat je een "vennootschap" opricht, wrs weinig tot geen mensen hier.
En dan kan je nog de mensen onderscheiden die hun zelfstandige activiteit wegens fiscale redenen onderbrengen in een vennootschap en mensen die echt een bedrijf hebben inclusief personeel.
Personeel is gelukkig geen criterium voor een bedrijf hoor, da's een optie voor de ietwat masochistische ondernemers ;)
 
Back
Naar boven