MuscleMeat

Eigen behoeften berekend

Bezoekers in dit topic

Tedje410

Cool Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
goedemorgen!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum maar heb sinds vanmorgen pas een account aangemaakt hier omdat ik ook graag daar waar ik kan mensen advies wil geven in plaats van alleen maar mee te lezen en uiteraard zelf ook vragen wil kunnen stellen!

Nu heb ik uiteraard meteen een vraag, ik ben 90kg, kom uit een ongezondere periode, dranks/snacks je kent het wel (of niet) en mijn vetpercentage zit nu op 20%.
Daar wil ik zoals je je kunt voorstellen heel graag en het liefst heel snel ook vanaf, ik hoef niet helemaal super droog te worden maar als de "bandjes" eraf zouden zijn ben ik al redelijk tevreden.

Nu heb ik zelf via verschillende topics in dit forum mijn energie behoeften berekend en ik wil graag aan jullie vragen of ik dat goed gedaan heb?!

Gewicht 92kg
Vetpercentage 20.19
Vet. 18,57 kg
Vetvrije massa 73.43

BMR rust 2052 kcal
Actief 2891 kcal
Ik heb hier op t forum gelezen dat voor bulken het aantal kcal opgevoerd moet worden met ongeveer 500 en voor t cutten afgevoerd moet worden met ook 500, dit komt bij mijn berekening dus uit op:

Cutten bij rust: 1552 kcal
Actief cutten: 2391 kcal

Benodigde eiwitten 220gr
Benodigde vetten 51 gr
Aantal koolhydraten 263 gr
(Kcal uit 220gr eiwitten = 880kcal. Kcal uit 51 gr vetten = 459 kcal bij elkaar is dat 1339.
2391-1339=1052/4=263)

Nu heb ik wel de waardes die ik binnen moet krijgen, maar een echt voedingsschema voor mezelf heb ik niet, ik houd wel alles wat ik eet bij op papier, m alle tijden, voedingswaardes enz zodat ik aan het eind van de dag zo goed als alle voedingswaardes die ik binnen moet krijgen tot me heb genomen.

Nu is mijn vraag, is mijn berekening goed voor de waardes die ik binnen moet krijgen voor een goede cut en kan het heel veel kwaad als je het niet red om vaker op een dag te eten maar wel alle voedingswaardes binnen krijgt die je nodig hebt.

Nog 1 nabrandertje, soms merk ik aan het eind van de dag dat ik net niet genoeg vetten of koolhydraten binnen heb gekregen, hoe erg is dat als ik wil slagen met jij doel?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van dit hele verhaal en uiteraard wacht ik met smart op jullie reacties en tips!

Martijn

Jasenko

Ripped Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
5 aug 2014
Lengte
1m79
Massa
90kg
Vetpercentage
12%
Je vetten iets verhogen en koolhydraten iets verlagen.

Kan niet veel kwaad als je het niet red om vaker op een dag te eten en wel die voedingswaardes binnen krijgt.

Het komt niet zo nauw of je het net wel of net niet haalt, gaat om het totaalplaatje. De ene dag verbrand je ook net meer of minder dan de andere.

johnyjordaan

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2012
Lengte
1m64
Massa
74kg
je vetten liggen beetje te laag.

Aangeraden wordt 2 gr eiwit per kilo lichaams gewicht. 1 Gr vet per kilo lichaamsgewicht. De rest aanvullen met Koolhydraten.

Je hoeft niet persé 6 x op een dag te eten. Als je 3x eet is het volgens mij ook nog goed. Zolang je maar onder je onderhoud eet.

Je moet je verbruik per dag bekijken maar ook per week. Als je je 5 dagen aan je dieet houd en je zou in het week end bijvoorbeeld te veel eten dan kan het zijn dat je gewoon blijft hangen qua gewicht.Of zelfs bijkomen.

OP
Tedje410

Tedje410

Cool Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Oké bedankt allebei, heb het aangepast.

Ik heb nu staan:

180 gr. Eiwitten = 720 kcal
90 gr. Vetten = 810 kcal
215 gr. Koolhydraten = 861 kcal

Ik heb bij vetten het idee, maar kan door t woord komen, dat het juist beter is om deze lager te houden dan 1 gram op elke kilo lichaamsgewicht. Vandaar dat ik deze iets lager had ingeschaald.

Ik ga het nu hiermee doen, heb nu vakantie dus kan lekker tekeer gaan in de gym en alles tijd nemen voor mijn voeding en uiteraard slapen/rusten!

johnyjordaan

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2012
Lengte
1m64
Massa
74kg
Oké bedankt allebei, heb het aangepast.
Ik heb bij vetten het idee, maar kan door t woord komen, dat het juist beter is om deze lager te houden dan 1 gram op elke kilo lichaamsgewicht. Vandaar dat ik deze iets lager had ingeschaald.

Ik ga het nu hiermee doen, heb nu vakantie dus kan lekker tekeer gaan in de gym en alles tijd nemen voor mijn voeding en uiteraard slapen/rusten!

Door de voedselindustrie gecreerd om hun light bucht te kunnen slijten.

Terwijl light producten eigenlijk hemaal zo gezond niet zijn. De vetten die ze eruit halen vervangen ze door suikers.

OP
Tedje410

Tedje410

Cool Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Wat later dus weer word omgezet in lichaams vet als ik het goed begrijp?!
Zijn dranken als crystal clear dan een goede vervanging?

johnyjordaan

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2012
Lengte
1m64
Massa
74kg
Wat later dus weer word omgezet in lichaams vet als ik het goed begrijp?!
Zijn dranken als crystal clear dan een goede vervanging?

Het is eigenlijk het teveel aan kcals die zorgen voor overtollig vet.

En op zich zijn light producten geen probleem.

Het probleem zit em meer bij mensen die hun kcals niet tellen en denken dat ze door light producten te eten goed bezig en ze dus denken dat zich er dan ook mee kunnen volproppen

Light dranken is zo geen probleem ,deze bevatten geen of bijna geen kcals. Maar zo gezond zijn zullen ze ook wel niet zijn.

OP
Tedje410

Tedje410

Cool Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Het is eigenlijk het teveel aan kcals die zorgen voor overtollig vet.

En op zich zijn light producten geen probleem.

Het probleem zit em meer bij mensen die hun kcals niet tellen en denken dat ze door light producten te eten goed bezig en ze dus denken dat zich er dan ook mee kunnen volproppen

Light dranken is zo geen probleem ,deze bevatten geen of bijna geen kcals. Maar zo gezond zijn zullen ze ook wel niet zijn.

Bedankt voor de snelle reacties, hier kan ik verder mee, ik houd alles bij wat ik binnen krijg dus daar moet het probleem niet zitten dacht ik!

johnyjordaan

Colossal Veteran
+10 jaar member
Lid geworden
23 dec 2012
Lengte
1m64
Massa
74kg
Bedankt voor de snelle reacties, hier kan ik verder mee, ik houd alles bij wat ik binnen krijg dus daar moet het probleem niet zitten dacht ik!

Als je merkt dat je bijkomt dan eet je te veel(tenzij je bulkt want dan is bijkomen het doel). Dan kan je je kcals een beetje verminderen. Maar je moet het wel wat tijd geven. Het is niet omdat je één dag niet afgevallen bent da je je kcals al moet verminderen.

En jezelf ook op hetzelfde tijdstip wegen. Ik vind het beste smorgens op nuchtere maag.

marina1975

Never give up!
Moderator
Elite Member
+10 jaar member
Lid geworden
3 feb 2013
Lengte
1m68
Vetten heb je nodig voor je hormoonhuishouding. Als je vetten ontwijkt zal ook je testosteron omlaag gaan. Dus goede vetten eten in je schema!

OP
Tedje410

Tedje410

Cool Novice
Lid geworden
29 jul 2016
Lengte
1m83
Massa
89kg
Vetpercentage
15%