AndroidHealthClinic

eigen eiwitshakes maken

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marco__

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
30 okt 2004
Berichten
61
Waardering
0
ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon niet echt wat vinden.

voordat ik een whey eiwit pakket wil gaan kopen, vroeg ik me af of je niet gewoon zelf met een blender bijv. een eiwitshake kon maken?

zo ja, hoe maak je die dan?

is het aantal opname-percentage dan voldoende of kan je beter een whey eiwit pakket kopen van 5kg?
 
Als je iets doet meot je het meteen goed doen dus meteen whey kopen en niet zelf iets verzinnen, je meot natuurlijk ook overwegen of je wel whey wilt gebruiken , stel jezelf een aantal vragen, 1. Misschien krijg ik wel genoeg eiwit binnen met mijn normale voedsel 2. Wat gebeurd er als ik whey ga gebruiken 3. Hoop ik veranderingen te zien als ik whey ga gebruiken? dat zijn een aantal vragen die je moet overdenken, natuurlijk heeft whey gebruik neit zon impact als steroiden etc, maar heb je het wel nodig dat is de vraag.

hier het eigenlijke antwoord op je vraag:

3 eieren Eiwit scheiden van het eigeel in de blender,
Een hoeveel heid Halfvolle melk naar eigen inzicht,
eventueele toevoeging van dextrose, zoetstof voor de smaak,
Gooi er een "dikmaker" in zoals brinta of havermout of iets naar eigeninzicht,

en hoppa u heeft een eiwitshake waar je energie/eiwit/kcal uit haalt,

mocht dit je niet liggen dan raad ik toch Whey aan ;)
 
gooi er maar gelijk wat meer ei eiwit in hehe :D
 
Gooi shizzle met veel eiwitten in de blender en druk op de 'aan' knop! :thumbs:
 
wat ik vanmiddag had gemaakt :

1 ei (morgen dus 3 zal mn ma leuk vinden) eigeel eruit
brinta wake up
suiker
halfvolle melk

vulde aardig (y)

alleen voor whey heb ik nu echt nog geen geld dus hou het maar hierop ? ???
 
ik gisteren:

500 gram kwark
4 eiwitten
250 ml magere melk
grenadine

Totaal van 85-90 gram eiwit.

Errug lekker!!
 
Ik heb al medelijden met degene die naast jou mag ( of moet ) slapen 's nachts :P
 
ik maak altijd

250gr magere kwark
300ml halfvolle melk
1 banaan
1 zakje brinta! WakeUp!

Tada!
 
600 a 700 ml melk
25 gram whey
1 gram vitC
100 gr. brinta

Lekker voor in de ochtend! En wel snel naar binnen knallen voordat het veranderd in steen (door de brinta).
 
Marco__ zei:
ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon niet echt wat vinden.

voordat ik een whey eiwit pakket wil gaan kopen, vroeg ik me af of je niet gewoon zelf met een blender bijv. een eiwitshake kon maken?

zo ja, hoe maak je die dan?

is het aantal opname-percentage dan voldoende of kan je beter een whey eiwit pakket kopen van 5kg?
whey shake kan je niet zelf maken omdat whet maar voor een klein deel in melk zit en altijd samen met casseine

whey is bedoeld na of voor training

Op alle andere momenten kan je combinaties nemen of zelf maken.
 
godver ik lach me af en toe dood om de opmerkingen whaaha :D
 
Darkman zei:
Ik heb al medelijden met degene die naast jou mag ( of moet ) slapen 's nachts :P

hahahaha ja lekker meuren ! :eek: :D

alleen die rouwe eieren ... gatverdamme net snot man

kan je niet gewoon een ei koken? en een gekookt ei-wit op eten en het eigeel eruit donderen? of werkt dat niet?
 
Niet RAUW maar gepasteuriseerd.

Is erg lekker bij Kwark, moet je zelf is proberen!

Trouwens, deze jongen heeft momenteel geen vriendin. :D
 
kortom,
pleur een paar eieren ZONDER GEEL, havermout, halfvolle melk, suiker naar smaak in de blender en klaar is kees
ofniet?
 
whey shake kan je niet zelf maken omdat whet maar voor een klein deel in melk zit en altijd samen met casseine

whey is bedoeld na of voor training

Op alle andere momenten kan je combinaties nemen of zelf maken.

+1

Spijtig genoeg gooien veel mensen er door de dag nogal snel een whey shake door. Deze veroorzaken een piek die maar een uur duurt (perfect voor of na training zoals is gezegd).

In 2 studies is aangetoond dat caseïne voor mensen onder de 40jaar een betere eiwitbron is dan whey. Caseïne kan namelijk tot 7uur lang voor eiwittoevoer zorgen. Melk bv vormt een wrongel in je maag waar langzaam eiwitten van worden afgebroken die met een constante snelheid in je bloed terecht komen. Whey heeft een hoger anabool effect dan caseïne maar caseïne heeft ook een vrij hoog anabool effect maar ook een veel groter anti-katabool effect.

Was maar even een klein weetje over caseïne..
 
zonwuka: topics van 5 jaar geleden bumpen is niet de bedoeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven