AndroidHealthClinic

Eigen ervaringen gyno met oxymetholone en trenbolone ?

Bezoekers in dit topic

Big Cat

aka Peter van Mol
Elite Member
20 jaar lid
R.I.P.
Waardering
340
Lengte
1m84
Massa
97kg
Vetpercentage
6%
Common topic wat ik nu overal zowat start om te zien of er mensen zijn die uit de eerste hand ooit ervaringen hebben gehad met gyno (dan bedoel ik effectief gyno en geen jeukende tepel of zo) die ontegensprekelijk te wijten was aan een van deze twee producten (geen gebruik van andere estrogene producten genre test, nandrolone, dbol etc). Reden zijnde dat ik met alle mensen waar ik ooit uit eerste hand contact mee gehad heb, er nog nooit een ook maar iets heeft gehad die er van ver zelfs op lijkt, en ook de wetenschap absoluut aantoont dat dit probleem niet aan deze twee producten kan te wijten zijn. Ik wordt daarin ook enigzins gesteund door andere mensen met even grote ervaring, zoals Bill Roberts enz. Ik som hieronder even de feiten op :

oxymetholone : Oxy kan niet aromatiseren en heeft geen enkele binden met de progesterone receptor.

Oxy is ontegensprekelijk estrogeen, maar niet op een manier die mensen denken, waarmee ik bedoel, geen manier waarop het gyno kan veroorzaken. Typische estrogenen hebben een gedesatureerde A-ring (estradiol en estrone), maar de vereiste is eigenlijk een vlakke A-ring want ook 3alpha en 3beta androstanediol zijn fysiologische estrogenen. Androstanediols zijn echter estrogen receptor beta specifieke neuro-estrogenen die voornamelijk gevormd worden in de hersenen/zenuwen en spieren onder invloed van de meer reductie-gerichte werking van 3alpha-hydroxysteroid dehydrogenase (3aHSD) in die weefsels. Niet alleen is estrogeen receptor beta van minder belang bij gyno (SERMs bv blokkeren specifiek de estrogeen receptor alpha), maar er is ook nog nooit iemand die geklaagd heeft over gyno bij het toedienen van DHT of mesterolone, of zelfs rechstreekse inname van androstanediol en methyl-androstanediol die beide kort legaal verkrijgbaar waren als prohormoon/prosteroid, als DHT/mestanolone precursors. Integendeel, al deze producten staan specifiek bekend als producten die hardheid en densiteit, en droogheid bevorderen. Ook oxymetholone wordt nu meer en meer gebruikt in wedstrijdvoorbereiding in de laatste drie weken om hardheid en pump te verbeteren. Oxymetholone heeft als primair metaboliet mestanolone, die in spier en zenuw/hersenen dus snel zou omgezet worden in het neuroestrogeen methyl-androstanediol. Maar ook oxymetholone zelf, die een volledig gesatureerde A-ring heeft (vlak) zou door middel van de uitgerstrekte hydroxyl functie op zijn 2-hydroxymetholone groep rechtstreeks een gelijkaardige werking kunnen hebben.

Anecdotaal kunnen we daarvoor verder aanvoeren dat oxymetholone heel uitvoerig bestudeerd is in allerhande trials en onderzoeken, voor een grote varieteit aandoeningen in dosissen van 1 tot 5 mg/kg (80-400 mg per dag voor een persoon van 80 kg) en dat nergens gyno als specifiek neveneffect wordt vermeld. Integendeel, een studie uit 1985 gebruikt het zelfs in de behandeling van gyno (wat op zich niets wil zeggen gezien elk androgeen voor bv gyno ten gevolge van hypogonadisme kan gebruikt worden). Dat oxymetholone je water doet ophouden is overigens ook geen teken van estrogene actie, zoals iedereen die het ooit gebruikte weet verhoogt het drastisch de bloeddruk (met hoofdpijn etc tot gevolg zelfs), waarschijnlijk door een rechtstreeks effect op het RAS, die onvermijdelijk water en zout retentie met zich meebrengt.

Trenbolone : Trenbolone, net als oxymetholone, kan niet aromatiseren en bind NIET aan de estrogene receptoren. Trenbolone, zoals meeste 19Nor steroiden, heeft wel binding met de progesterone receptoren, maar er wordt nergens melding gemaakt van een agonistische actie. Integendeel, progesterone veroorzaakt toename in vet, en wordt in paarden gebruikt als doping om de uithouding te verhogen. Ook in mensen is dit effect aangetoond. Iedereen die ooit trenbolone gebruikte kan getuigen dat trenbolone nefast is voor de uithouding, en alles behalve de vetmassa doet toenemen. Het is dus anti-progestageen. Trenbolone verhoogt ook geen prolactine, ook dat is duidelijk in studies aangetoond. Nagenoeg elke theorie die ooit gegevebn werd voor mogelijke gyno bij trenbolone is ondertussen met verve ontkracht. En ikzelf en Bill Roberts moeten nog steeds onze eerste aantoonbare gyno van tren zien, en tussen ons twee zijn we toch al goed 30 jaar actief in dit wereldje.

Toch blijven de anecdotale aanwijzingen van tren gyno hardnekkig. Dit kan aan een aantal dingen te wijten zijn. Tren komt meestal van UGL's, dus kans is groot dat het product verdund is met bv nandrolone. Ook idioten die finaplix-S carts converteren ipv Finaplix-H is niet uit te sluiten (de S heeft estradiol toegevoegd). Maar als je die dingen buiten beschouwing laat is het mogelijk dat in bepaalde omstandigheden lactatie zou veroorzaken in mensen die al een verhoogde prolactine hebben. Bij post-partum vrouwen is prolactine hoog en neemt er dan een scherpe daling van estrogeen en progesterone plaats, samen met de zuigreflex, die zorgt voor het op gang brengen van lactatie (estrogeen doet prolactine stijgen, maar blokkeert zen effect). Als je dan een anti-progestageen als tren neemt en uit voorzorg dan maar een aromatase blokker of zo er bij neemt omdat je wat bang bent van gyno, en dan zo paranoide bent dat je nog regelmatig eens aan je tepel begint te voelen, dan is het niet uit te sluiten dat je een gelijkaardige respons krijgt. Dit indachtig is het mij opgevallen dat meeste anecdotale reports van tren gyno uit de US lijken te komen. Mogelijk is dat een populatie die vaak blootgesteld wordt aan xeno-estrogenen zoals bisphenol-A, die prolactine kunnen verhogen, en daarom dus zonder het te weten een hogere prolactine spiegel hebben. En zoals met perfect storms komt alles dan tegelijk samen om een uitzonderlijk fenomeen te bewerkstelligen. Vandaar dat ik wel geinteresseerd ben in wat mensen hier denken, en of dit fenomeen zich ook hier voor doet.

Tren heeft ook een kwalijke reputatie van libido te verlagen, terwijl uitvoerige informatie het omgekeerde aantoont : tren verhoogt, zoals meeste androgenen, drastisch het libido. Dit kan ook een teken van hoge prolactine en lage progesterone zijn. Mogelijk dus als tren jou een laag libido geeft, dat kans groot is dat je met een verhoogd prolactine loopt en mss best even bij de dokter langs loopt om de oorzaak ervan te achterhalen en te laten behandelen eventueel, voor je tren gebruikt.

Daarnaast waren er in de prosteroid tijden ook reports van mensen die lactatie of rebound gyno kregen van superdrol en M1T. Beide sterke androgenen die door een verlaging op van de HPTA en dus daling in estrogeen en progesterone gelijkaardige effecten kunnen teweeg brengen IN MENSEN MET HOGE PROLACTINE. Niet toevallig werden die dingen ook voornamelijk verdeeld in de US, en zijn het producten die in meeste mensen libido en hardheid promoten.

Vandaar dus mijn vraag of er ervaringen zijn uit eerste hand.

• Like
Waarderingen: Curtis
Nee alleen jeukende tepel

• Topic Starter Topic Starter
Geen ervaring mee, stukje maakt wel een hoop duidelijk :thumbs:

Kan er dus wel enigszins vanuit gaan dat mijn prolactine niveau binnen de ref waarde valt :)

Wel daarom stel ik deze vraag vaak. Het bestaat mijn inziens niet. Tren en oxy veroorzaken geen gyno. Dat weet ik uit de wetenschappelijke feiten, heel veel mensen die ik het first hand zien gebruiken heb, en het feit dat anderen die het kunnen weten van dezelfde mening zijn. Echter, door te zeggen het bestaat niet, negeer je alle mensen die beweren het wel te hebben, en die zijn daar uiteraard niet mee geholpen, dus is het wel belangrijk om te vinden waarom die mensen het wel krijgen.

Wel daarom stel ik deze vraag vaak. Het bestaat mijn inziens niet. Tren en oxy veroorzaken geen gyno. Dat weet ik uit de wetenschappelijke feiten, heel veel mensen die ik het first hand zien gebruiken heb, en het feit dat anderen die het kunnen weten van dezelfde mening zijn. Echter, door te zeggen het bestaat niet, negeer je alle mensen die beweren het wel te hebben, en die zijn daar uiteraard niet mee geholpen, dus is het wel belangrijk om te vinden waarom die mensen het wel krijgen.

Dit doet mij behoorlijk goed, ik ben van plan over een maand of 2-3 Trenbolone in te zetten. Was echter wat huiverig tegenover "prolactine gynecomastie".

• Topic Starter Topic Starter
Dit doet mij behoorlijk goed, ik ben van plan over een maand of 2-3 Trenbolone in te zetten. Was echter wat huiverig tegenover "prolactine gynecomastie".

Ja, ik sta zeer sceptisch tegenover het bestaan ervan. Ik wil het niet uitsluiten dat er een verband is, maar het lijkt enkel voor te komen bij obscure amerikanen die meer andere dingen dan AAS nemen uit vrees voor allerhande spookverschijnselen, en het is zeker niet te wijten aan de tren zelf, al kan de werking van tren als HPTA supressor, GR- en PR-blokker natuurlijk wel een bijdragende factor zijn.

Ik vermoed dat het de vrees voor tren gyno is die ze veroorzaakt. Mijn meest voor de hand liggende theorie :

Je bent al aan de AAS, met hogere dosis test. Je hebt een redelijk estrogeen-gehalte. De estrogeen samen met iets anders (BPA ?) verhoogt je prolactine. Dan wil je tren toevoegen, maar je bent toch bang van alle gyno verhalen. Dus wat doe je ? je neemt een anti-estrogeen en voegt tren toe. Je estro en progesterone worden drastisch verlaagt, terwijl prolactine hoog is. Als er dan iets is wat kan doorgaan voor een zuigrespons, zoals hele dagen paranoide aan je tepels prutsen, ja, dan is lactatie niet uit te sluiten. Stel dan dat je anti-estrogeen nog eens Nolva was, waarvan we weten dat het prolactine kan verhogen, en je hebt eigenlijk een probleem gecreeerd waar er gewoon gene was. Dus houd je test normaal, aan een dosis die je normaal geen problemen geeft, en voeg tren toe, en je zult ook geen problemen hebben. Als je bij normale dosis test een verlaging ipv verhoging van libido krijgt door tren, mss toch best eens bloed laten prikken bij de dokter.

K ben ook van plan om er over een paar weken mee te beginnen. Deze topic komt als geroepen.Als nolvadex je prolactine kan verhogen wat kan je dan het beste nemen mocht je toch last van gyno krijgen?

Laatst bewerkt:
Het is moeilijk te zeggen, meestal word tren samen met andere producten gebruikt.
Zelf geen gyno ondervonden, wel gevoelige soms brandende tepels en verharding(schijf) tijdens kuur, maar dat ging netjes weer weg.

Zelf 2 x kuur met trenbolone gebruikt en nooit ergens last van gehad... maar ook nooit hoge dosering gezet...

een maat van me heeft een keer oxymetholone gezet en kreeg vreselijke puisten/bulten op zijn borst er van weet niet zeker of dat hij gyno er van heeft gekregen.. maar zag er niet uit in ieder geval

K ben ook van plan om er over een paar weken mee te beginnen. Deze topic komt als geroepen.Als nolvadex je prolactine kan verhogen wat kan je dan het beste nemen mocht je toch last van gyno krijgen?

Raloxifene (acuut) en exemestane (preventief, enkel als je echt denkt dat je erg gevoelig aan gyno bent), maar normaal zul je gewoon niks nodig hebben. Maar als je toch gyno krijgt, echt gyno, dan is die hoogstwaarschijnlijk van te hoge test/nandrolone, dan kun je best nandro laten vallen als je die gebruikt, test eventueel verlagen, en als je geen verhoogde prolactine hebt (wat dus het geval lijkt te zijn voor iedereen behalve amerikanen) dan zal nolva je ook geen parten spelen als dat het enige is wat je hebt. Maar voor diegene die echt angst hebben, gewoon even laten testen of je hogere prolactine hebt of niet.

Maar nogmaals, ik heb het nog NOOIT gezien. Bill Roberts heeft het nog NOOIT gezien. En wij zijn toch twee mensen die er toch al enkele honderden live mogen aanschouwen hebben. Zo zeldzaam is het.

een maat van me heeft een keer oxymetholone gezet en kreeg vreselijke puisten/bulten op zijn borst er van weet niet zeker of dat hij gyno er van heeft gekregen.. maar zag er niet uit in ieder geval

Ik kan me best voorstellen dat een product dat omzet naar mestanolone best sterk androgeen is in de huid en voor sommige mensen zware acne kan veroorzaken.

Ik zit nu op 100 mg Ace ED en 100 mg Prop EOD en heb nergens last van. Tepels lijken 's avonds soms wat zacht en puffy maar dat is echt alleen in de avond.

heb kuurtjes met test/deca/oxy/dianabol/winstrol gehad kreeg gyno. bij de eerste met arimidex weggegaan.
andere keren is het weggebleven toen ik vanaf begin ari nam.

Bij tren kwam de gyno terwijl ik gewoon 1mg ari ed nam. Deze is nooit weggegaan en weggehaald door een operatie!!

Over tren en prolactine; ik had altijd een libido daling tijdens mijn kuur vanaf w6 ongeveer na een aanvankelijke sterke stijging van libido. Tijdens kuur 2 nam ik Mucana Puriens dat dopamine stimuleert en daarmee prolactine remt. Dat hielp een beetje. Daarna nam ik in een volgende kuur wekelijks een lage dosis Cabergoline; een medicijn dat prolactine erg verlaagt en mijn libido bleef top. Dus de eerste keer deed ik niks en werd libido bijna zo dat coïtus niet meer lukte, kuur 2 was een verbetering en kuur 3 was de oplossing. (Cabergoline is een middel dat me lethargisch maakt dus dosis houd ik echt zo laag mogelijk)

Dit lijdt voor mij tot de conclusie dat sleutelen aan het niveau van prolactine de sleutel is tot het libido probleem van tren. Dat er in OP staat dat er geen verband is tussen tren en prolactine kan ik niet rijmen. Als prolactine het probleem niet is waarom is medicatie die prolactine verhoogt dan zo effectief? Het voelt namelijk alsof prolactine aanpak een brongerichte aanpak is......maar als prolactine de bron niet is wat is de bron dan wel?

Over A'drol; ik heb een keer test-tren samen met dbol en een keer samen met a'drol gepakt. Ik ben helemaal niet gyno gevoelig maar de combi test tren a'drol gaf me wel pijnlijke tepels en tintelingen (maar niks van schijfvorming) heb dan ook geen aromasin oid gebruikt. Na stoppen met a'drol was het pijnlijke en tintelingen na een paar dagen helemaal weg.

Tot zover mijn anecdotal evidence.

Over tren en prolactine; ik had altijd een libido daling tijdens mijn kuur vanaf w6 ongeveer na een aanvankelijke sterke stijging van libido. Tijdens kuur 2 nam ik Mucana Puriens dat dopamine stimuleert en daarmee prolactine remt. Dat hielp een beetje. Daarna nam ik in een volgende kuur wekelijks een lage dosis Cabergoline; een medicijn dat prolactine erg verlaagt en mijn libido bleef top. Dus de eerste keer deed ik niks en werd libido bijna zo dat coïtus niet meer lukte, kuur 2 was een verbetering en kuur 3 was de oplossing. (Cabergoline is een middel dat me lethargisch maakt dus dosis houd ik echt zo laag mogelijk)

Dit lijdt voor mij tot de conclusie dat sleutelen aan het niveau van prolactine de sleutel is tot het libido probleem van tren. Dat er in OP staat dat er geen verband is tussen tren en prolactine kan ik niet rijmen. Als prolactine het probleem niet is waarom is medicatie die prolactine verhoogt dan zo effectief? Het voelt namelijk alsof prolactine aanpak een brongerichte aanpak is......maar als prolactine de bron niet is wat is de bron dan wel?

Wie zegt dat prolactine JOU probleem niet is ? Wetenschap leert ons enkel dat Tren geen effect heeft op prolactine. Zoals ik in de eerste post ook probeerde aan te tonen is het wel mogelijk dat tren door zijn progesterone-blokkerende effect bijdraagt tot het probleem als jij al een hoog prolactine hebt. Dit is een probleem wat je dus best eerst met je dokter bespreekt voor je in de toekomst nog trenbolone of hele hoge dosissen AAS neemt, om de oorzaak van je verhoogde prolactine te achterhalen. Voor hetzelfde geld loop je rond met een prolactinoom.

Trenbolone zelf zal en mag doorgaans geen libidoproblemen of gyno veroorzaken. Integendeel, het doet het omgekeerde. Niet enkel de wetenschappelijke feiten, maar ook zeer uitgebreide ervaringen bij heel veel mensen maken die conclusie zo goed als waterdicht. Er zijn echter genoeg gevallen van tren gyno om het niet af te doen, enkel om te stellen dat tren zelf niet het probleem is. Je opties zijn dus :

- Je bent door je source in de zak gezet en je kreeg nandrolone, of met nandrolone verdunde tren. Probeer zeker andere sources voor je je oordeel velt.
- Je had al een sterk verhoogde prolactine. Dit kan door lange tijd met hoge estrogenen te zitten, door xenoestrogenen (zoals BPA) of door prolactinoom, wat een tamelijk veel voorkomende milde hypofysaire tumor is. In elk van deze gevallen is het best het probleem te identificeren voor je nog probeert tren te nemen, of hele hoge dosissen van sterk androgene middelen.
- In elk van bovenstaande gevallen is het probleem te wijten aan een of een combinatie van volgende dingen terwijl je prolactine hoog is : tren onderdrukt de progesterone receptor en je bent net geminderd met estrogene middelen of acuut begonnen met een anti-e op hetzelfde moment als de tren.

Overigens, zonder het op te zoeken meen ik mij te herinneren dat mucuna pruriens gebruikt wordt om GH te boosten en GH jaagt je prolactine net de hoogte in. In jou geval is dus 9 kansen op de 10 je eigen paranoia de oorzaak van je probleem : je bent beginnen iets te gebruiken tegen een probleem dat er niet was en hebt het probleem dusdanig veroorzaakt.

Overigens, zonder het op te zoeken meen ik mij te herinneren dat mucuna pruriens gebruikt wordt om GH te boosten en GH jaagt je prolactine net de hoogte in. In jou geval is dus 9 kansen op de 10 je eigen paranoia de oorzaak van je probleem : je bent beginnen iets te gebruiken tegen een probleem dat er niet was en hebt het probleem dusdanig veroorzaakt.

Dextro Amfetamine eventueel een oplossing? :p

Zou ik moeten opzoeken, maar naar analogie met rilatine wel een optie denk ik. Al zullen beide producten wel drastisch je eetlust verlagen, wat wel probleem kan zijn :p

Het is een goede cutting agent, waarschijnlijk zelfs de beste. ;)
Probleem is dat het héél erg verslavend is.

Methylfendidaat is op zich een sterke dopamine agonist, maar amfetamine werkt véél langer en is véél potenter.
Amfetamine heeft namelijk een halfwaarde van 16 uur, laag gedoseerd zou je geen slechte bijwerkingen moeten ondervinden, echter mocht de amfetamine veel levo bevatten dan krijg je een behoorlijke remming op de eetlust.

Levo Amfetamine is een adrenaline agonist en Dextro Amfetamine is een dopamine agonist. Nou hebben ze ook wel een werking op elkaar, ik meen dat Dextro Amfetamine 8 keer zwakker werkt op adrenaline dan op dopamine en vice versa.

Het is een goede cutting agent, waarschijnlijk zelfs de beste. ;)
Probleem is dat het héél erg verslavend is.

Methylfendidaat is op zich een sterke dopamine agonist, maar amfetamine werkt véél langer en is véél potenter.
Amfetamine heeft namelijk een halfwaarde van 16 uur, laag gedoseerd zou je geen slechte bijwerkingen moeten ondervinden, echter mocht de amfetamine veel levo bevatten dan krijg je een behoorlijke remming op de eetlust.

Levo Amfetamine is een adrenaline agonist en Dextro Amfetamine is een dopamine agonist. Nou hebben ze ook wel een werking op elkaar, ik meen dat Dextro Amfetamine 8 keer zwakker werkt op adrenaline dan op dopamine en vice versa.

Ja niet veel ervaring mee, maar een langere halfwaardetijd zou inderdaad een positiever effect kunnen teweeg brengen. De ups en downs van methylfenidaat hebben bij mij alleszins een heel negatief effect op carb cravings. Een van de vele redenen waarom ik doorgaans geen (sterke) stimulanten meer gebruik.

Mss goede vraag voor hier. Ik zit momenteel op 100 mg Prop EOD, 100 mg Ace ED en 60 mg Winny ED. M'n tepels jeuken niet, zien er hooguit af en toe 's avonds heel ietsje puffy uit. Nu voel ik wel iets een verharding achter beide, maar volgens mij heb ik dit altijd al gehad. Ik heb de kloten verstand van gyno, kan het dit zijn? Je ziet er verder niks aan ofzo, m'n vriendin voelt het ook niet..

Ja niet veel ervaring mee, maar een langere halfwaardetijd zou inderdaad een positiever effect kunnen teweeg brengen. De ups en downs van methylfenidaat hebben bij mij alleszins een heel negatief effect op carb cravings. Een van de vele redenen waarom ik doorgaans geen (sterke) stimulanten meer gebruik.

Methylfendidaat heb ik ook wel is gebruikt, dat geeft mij het gevoel alsof ik een overdosering caffeïne genomen heb. Dextro Amfetamine heeft dit effect totaal niet op lage dosering of hogere dosering.
Ik denk dat je het is zou moeten proberen om erachter te komen of dit wel wat is voor jou.

Een waarschuwing volgt echter, het is zwaar illegaal en er is actieve vervolging wanneer je gegrepen word met een bepaalde dosering op zak.

Tevens is het een zwaar verslavend middel, een dosering van slechts 20 milligram (de eerste keer, tolerantie volgt.) brengt je in de zevende hemel voor ruim 12 uur, het is tenslotte een hard drug. De uitwerking eindigt vaak met mensen die hun pik of k*t de hele nacht aan het masturberen zijn. Het is 's werelds sterkste afrodosicum.

Persoonlijk ben ik klaar met beide middelen, ik ken er niet mee omgaan.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven