XXL Nutrition

eigen gemaakte weightgainers (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DarkLegion

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
276
Waardering
0
Ipv weightgainers te kopen wil ik zelf beetje hardgainers maken, nu heb ik al enige leuke receptjes gevonden..Heb nog ff paar vraagjes :
1.- Er zit vaak rauwe ei in, nemen jullie ook gewoon je eieren rauw?Gekookt zijn ze beetje moeilijk te shaken...
2.- Na de training neem ik normaal m'n whey gemengt met dextrose en water. Kan nu dan niet beter na de training een zelfgemaakte gainshake met whey proteine nemen?Dan mis ik wel de dextrose..
3.-Weten jullie nog leuke gainreceptjes?

Thnx!
 
melk, brinta, havermout, kwark, yoghurt, pindakaas, banaan...gooi het in een blender en mixen maar :o :p

BTW. rauwe eieren neemt je lichaam veel minder goed op dan gekookte eieren.
 
2. het voordeel van whey + dextrose is dat het beide zeer snel wordt opgenomen. Bij een zelfgemaakte shake zal de opname waarschijnlijk veel trager zijn omdat daarin meestal ingredienten zitten die de opnamesnelheid vertragen, zoals complexe koolhydraten en andere eiwitbronnen dan whey.
 
Dus je kan beter half uurtje na je whey nemen? En overdag..Kan je dat beter nemen direct na je maaltijd of als tussendoortje?Want je maaltijd vult al aardig.. alsje dan ook nog eens zón gain shake moet nemen..

En ik bedoel wel een receptje dat beetje te eten is natuurlijk :D
deze lijkt me wel wat: 3 koppen halfvolle melk 2 rijpe bananen 2 eetlepels vanille ijscreme 2 eetlepels pindakaas Banaan met ijscreme mengen en je zit op 860kcal Proteine 33g Koolhydraten 110g Vet 32g
 
je hoeft natuurlijk niet alles in een shake te douwen :D...

zelf neem ik nu 's avonds:

700 ml melk
40 gram whey
1 banaan
50 gram brinta
kopje water

en overdag neem ik na 2 maaltijden een weightgainer shake
 
Originally posted by f*cking ecto
je hoeft natuurlijk niet alles in een shake te douwen :D...

zelf neem ik nu 's avonds:

700 ml melk
40 gram whey
1 banaan
50 gram brinta
kopje water

en overdag neem ik na 2 maaltijden een weightgainer shake

En dat neem je na de training? Zelf neem ik me whey naar de training en dan 30 mins later bord yoghurt met meusli en dan slapen.. Is dat ok ?
 
nee na de training neem ik 40 gram whey + 80 gram dextrose, en een half uur daarna 100 gram rijst en 100 gram kippenborstfilet.

Dus je traint laat in de avond? zo krijg je wel weining calorieen binnen na de training.
 
Heb zelf ook een weightgainer gemaakt; in 5 flesjes van 0,5 liter verdeeld, 2 p/dag...

- ruim 1,5 liter melk...
- een 4 tal bananen...
- 2 rauwe eieren met dooier...
- 4 rauwe eieren zonder dooier...
- een halve liter roomijs...
- en 12 scheppen weightgainer (300 gram)...

Zoals ik al zei, verdelen over een paar flesjes, en dan nam ik er een wanneer ik eff niet kon eten....

Maar laat ik je een tip geven; Die banaan moet je er dus nooit in doen, vreselijke nasmaak van die shake door die banaan = goor. En laten we eerlijk zijn, je kan zo'n ding net zo makkelijk gewoon opeten toch?! Vind ik persoonlijk een stuk lekkerder....

Die eieren kun je er ook beter niet in gooien, wanneer je het opdrinkt voelt het alsof er een roggel naar beneden zakt. Vreet maar een flinke bak tonijn. Of een paar gekookte eieren met mosterd (zonder kreeg ik ze niet meer weg)....

Gewoon lekker een shake maken van melk, en je weightgainer of eiwitten poeder, en die ijs kan er ook wel in. Die andere dingen moet je gewoon lekker eten, smaakt zo een stuk beter dan dat je het wegdrinkt....

Heb nog wel een goeie 'shake' voor je:
Arnold's Massabom IV
3 koppen magere melk
1 ½ kop room
6 rauwe eieren
12 eetlepels Weight Gainer
1 banaan
6 theelepels lecithinegranulaat
2 eetlepels vruchtesuiker

Voedingswaarden:
Calorieen 3154kcal (!)
Proteine 131g
Koolhydraten 303g
Vet 155g

Groeten, Floyd
 
Originally posted by f*cking ecto
nee na de training neem ik 40 gram whey + 80 gram dextrose, en een half uur daarna 100 gram rijst en 100 gram kippenborstfilet.

Dus je traint laat in de avond? zo krijg je wel weining calorieen binnen na de training.

Jep, helaas moet ik 's avonds trainen.. Maar maakt toch niet zoveel uit wanneer je de KCals neemt?Als je op een dag maar zoveel binnen krijgt.. Proteine en koolhydraten zijn wel belangrijk voor na de training.. ?
 
Vooral koolhydraten, binnen 2uur na de training moet je een zooitje hebben binnen gekregen. Proteine is minder belangrijk meteen na de training, wel in de uren daarna (herstel).
 
je moet juist wel eiwitten na de training nemen. Je spieren nemen nu juist alles goed op, waarom zou je dat niet benutten....
 
Het is wel waar dat na de training koolhydraten veel belangrijker zijn, maar toch moet je ze alletwee nemen voor optimaal resultaat.
 
Zowel eiwitten als koolhydraten zijn belangrijk na de training. Maar volgens mij moet de prioriteit bij de koolhydraten liggen de eerste 2 uur na de training. Eiwitten zijn voor herstel en opbouw dat veel langer dan die twee uur nodig heeft.....

Maar dat wil niet zeggen dat je geen eiwitten mag eten, tuurlijk wel, alleen direct na de training (tot 2uur na afloop) is koolhydraten eff iets belangrijker dan eiwitten.....

Waarom?... Dat zal de admin wel goed kunnen uitleggen.

groeten...
 
Ik zou het egt niet weten, gooi der maar wat cyaankali in. dat is een substituut voor lecithinegra...... :D

nee, ik zou het niet weten, misschien een health shop proberen?!
 
Back
Naar boven